Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 890 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Måns_E | 2012-12-05 15:18 | |
![]() | Det håller jag med om pabster1, Det fokuseras alldeles för mycket på hastighet och för lite på avstånd i dagens trafikdebatt. Det är ju trafikfarligt om något. | |
| uppfunnen | 2012-12-05 15:23 | |
![]() | Ja det gör jag men det gör inte du, det visar allt du skrivit här.Du är en sån som hänger sig fast i häcken med dm-avstånd och hetsar vilket varken är respektfullt är nåt annat. Eftersom du anser att du själv ska avgöra hur fort du vill köra utan hänsyn till varken andra trafikanter eller lagar och regler så bör du tala tyst om respekt.Det är faktiskt häpnadsväckande att det finns vuxna människor som anser att i trafiken avgör JAG hur jag kör!! Du ska veta, för det verkar du inte göra, att dom flesta skulle kunna köra avsevärt mycket fortare än dom gör, du förstår bara inte varför dom inte gör det. | |
| teamgrens | 2012-12-05 15:26 | |
![]() | Måns: Min morbror är körskolelärare. Jag körde dock inte med honom. men både min körskolelärare och min morbror sa åt mig att om jag går ut på en 90 väg utan att hålla runt 90 så kan jag bli kuggad om jag har otur. Det är för att andra på vägen inte ska behöva bromsa för mig och om jag går ut i 60 tex finns det stor chans att jag orsakar en olycka. Nu är det 7 år sedan jag tog kortet så det kan ha ändrats | |
| teamgrens | 2012-12-05 15:28 | |
![]() | Uppfunnen: Du verkar vara en väldigt hetsig förare trots att du håller hastigheten | |
| uppfunnen | 2012-12-05 15:28 | |
![]() | Den som hetsar och kör aggresivt kör inte "bara" några km för fort utan 10-30km för fort ,...i bästa fall, eller värre. Men poängen är att man kan inte överlåta till den enskilde att avgöra hur fort man ska köra!!!!!! GIVETVIS! Oavsett vad man anser om hasth.begr. på just den väg man färdas. Ska vi göra så i samhället i övrigt också?? | |
| uppfunnen | 2012-12-05 15:29 | |
![]() | Teamgrens förklara? | |
| Måns_E | 2012-12-05 15:31 | |
![]() | Jag tog mitt kort för 15 år sedan, då stod det i a f i körskoleboken att motorfordon som går långsammare än 40 km/h inte får framföras på motorväg, men däremot så finns det inga undre hastighetsgränser på några vägar. Sedan så kan jag i o f s tänka mig att man kan bli kuggad på en uppkörning om man inte håller hastighetsgränsen uppåt p g a att det kan uppfattas som att man är osäker på att framföra fordonet. Jag tror inte att det har ändrats på de 8 åren, | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-05 15:33 | |
![]() | Klart att den inte har. Men några här borde inte ha fått körkort. | |
| Laxkungen | 2012-12-05 15:34 | |
![]() | bort med alla vägkrypare och inför fri fart även i Sverige. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-05 15:34 | |
![]() | 6 km för fort bötfälls av polisen. Svar nog | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-05 15:35 | |
![]() | uppfunnen: Precis som nån nämner så verkar du hetsa upp dig väldigt lätt om du använder den tonen på ett forum? Kanske inte så lämpligt i trafiken? Sen skriver du att "Det är faktiskt häpnadsväckande att det finns vuxna människor som anser att i trafiken avgör JAG hur jag kör!" Du menar på att det är bättre att DU avgör hur JAG ska köra? | |
| Måns_E | 2012-12-05 15:36 | |
![]() | Ni verkar hetsa upp er väldigt lätt båda två. | |
| Yamma | 2012-12-05 15:43 | |
![]() | Det är ju värre olyckor med högre hastigheter, så jag tycker nog det är ok med våra hastighetsbegränsningar. Litar på att det forskas på det och att de gör vad som är säkrast. | |
| uppfunnen | 2012-12-05 15:44 | |
![]() | På vilket sätt avgör jag hur du kör?? Du har inte ens läst det jag skrivit. Vi har alla regler och lagar att rätta oss efter och ju fler som gör det utav oss dess bättre, för alla. Och sen svara mig på vad du använder din tidsvinst till?? Och ställ det sen i jämförelse vad DU förorsakar för känslor i trafiken. Jag har full förståelse för irritation som uppkommer när ovana bilister kör låt oss säga 50-60 på en 90-väg och dessutom inte flyttar på sig men det var ju inte det du menade. Sen ska varken du eller jag bestämma hur vi kör utan för allas väl och ve följa dom regler som gäller- | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-05 15:46 | |
![]() | Jag är ko-lugn Måns =) Uppfunnen: Jag frågar dig igen. Kör du ut i vägrenen när det kommer ambulanser? | |
| uppfunnen | 2012-12-05 15:48 | |
![]() | Hahaha jaja du svarar inte på någonting utan fortsätter med idiotiska självklarheter, ursäkta mig men vad i h-e menar du egentligen? Vad har en ambulansutryckning med våra förehavande att göra? | |
| SkySpy_ | 2012-12-05 15:49 | |
![]() | Problemet är att alla (privata) trafikpoliser stirrar sig blind på hastigheten som att det vore livsfarligt att köra lite fortare och detta ska hindras med all kraft. Det är inte hastigheten i sig som orsakar de flesta olyckorna, det är bristen på att läsa trafikrytmen och oförmågan att tänka ett steg längre. Sitt inte och tro att du är en duktig laglydig exemplarisk bilist bara för att du kör under hastigheten. Sen kan jag ju säga av egen erfarenhet att jag är en bättre bilist om jag kör lite fortare, koncentrerar mig betydligt mera och tänker längre i förväg på vad som tänkas skulle kunna hända orsaka något. Att hela tiden vara en bra bilist och ta hänsyn anser jag är att underlätta för alla som kör på så sätt att du minska belastning och stress av andra bilister. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-05 15:51 | |
![]() | Får jag ett svar på min fråga som jag ställde långt tidigare? Kör du ut i vägrenen för att underlätta för ambulansen om det kommer en sån bakom dig? | |
| uppfunnen | 2012-12-05 15:51 | |
![]() | Man kan ju konstatera att när det gäller utryckningsfordon så är ju själva tanken att dom ska ta sig fram fortast möjligt och en kommentar därvidlag på sin plats: så sent som igår talades det om alla dessa olycker och då inte sällan allvarliga, som sker vid utryckning!! Där ser man vad hastigheten kan ställa till, och då talat vi ändå om vana och tränade bilister. | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-05 15:52 | |
![]() | SkySpy. Nu uttalar du dig om något du inte har en aning om. All forskning visar att det du skriver är fel. | |