Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 44 |
Mobilspel
| Pågående | 19 869 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| nippertippan | 2012-12-30 15:27 | |
![]() | kokonot: Varför skaffar man hund?frågar du. Varför skaffar man barn? Det är ansvar där också. Min hund är en älskad familjemedlem. | |
| nippertippan | 2012-12-30 15:31 | |
![]() | Raketer innehåller en massa tungmetaller och skit och det blir skräpigt utav bara den, folk skadar sig, en massa fylla runtom på stan och misshandel och slagsmål. GOTT NYTT ÅR. | |
| Minta | 2012-12-30 15:39 | |
![]() | Det här verkar vara en bra länk för rädda hundar: www.hundhjalpen.se/2...h- raketer/ | |
| CHL | 2012-12-30 19:53 | |
![]() | man behöver inte förespråka raketer bara för att man tycker att man kan förebygga djurens eventuella lidande. Jag tycker raketer är helt meninslösa och förstår inte tjusningen med att skjuta upp dom å se lite stjärnor. Tittar hellre på himlen en sjärnklar kväll. Men dom råden jag gav med fetvadd är bra faktiskt om man har problem med ett djur, det dämpar ljudet bra och sen kan man ha andra ljud på lite högre volym som djuret är van vid. | |
| CHL | 2012-12-30 19:54 | |
![]() | titti: undrar om det var mig du sa till när du sa att jag inte hade erfarenhet av varken hundar eller hundägare? | |
| CHL | 2012-12-30 20:01 | |
![]() | har varit hundägare sen jag föddes, då var det schäfrar. Hafft många raser sen dess. Alltid hafft katter och gnagare. Jobbat med hästar i många år. Så tror nog att jag har ett hum om vad jag snackar om iaf. | |
| _hedvig_ - Ej medlem längre | 2012-12-30 20:37 | |
![]() | inte klokt egentligen att vräka ut så mycket skit på några minuter. Alternativet att elda iväg små thailändska lyktor är än värre då de seglar omkring och kan sätta fyr på saker och sedan på sommaren får betande djur i sig ståltråden de är konstruerade av vilket medför en massa lidande. TOMTEBLOSS | |
| CHL | 2012-12-30 20:41 | |
![]() | hedvig: instämmer... helt korkat, men typiskt människan | |
| nippertippan | 2012-12-31 11:59 | |
![]() | Lycka till ikväll med vovvarna och Gott Nytt År! Hoppas allt gå bra. | |
| susila | 2012-12-31 12:11 | |
![]() | Hundrädsla liksom alla andra fobier är fullt möjlig att träna bort, om man vill. Eftersom vi är människor kan vi lära oss använda vårt förnuft istället. Det tar tid och är jobbigt men det är bara man själv som kan göra det. Att man är rädd för något behöver absolut inte betyda att det är någon verklig fara involverad. Då är det väldigt onödigt och ett slöseri med tid, kraft och energi att uppföra sig som om elden vore lös. Jag tror att många gillar att stoltsera med hundrädsla, det ger dem en möjlighet att kontrollera omgivningen. Ingen jiddrar med hundrädsla eller allergier. Annat är det om man är rädd för invandrargäng. Då är man rasist. | |
| hundbiten - Ej medlem längre | 2012-12-31 13:05 | |
![]() | Folk blir smartare världen över, det gläder! i.imgur.com/usCNf.jpg | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2012-12-31 13:23 | |
![]() | Jag undrar när det skall bli förbjudet med smällare och fyrverkerier. Vilket oskick det är!! Nyårsafton kunde annars vara en härlig dag, nu är det en skräck för både djur och många människor. Det pratas ju så mycket om att värna miljön numera. Smällare och fyrverkerier går ju stick i stäv med detta. | |
| Laxkungen | 2012-12-31 14:45 | |
![]() | Lås in alla hundar på nyår. | |
| slånbär | 2012-12-31 15:00 | |
![]() | Laxkungen-varför då? Min hund har inga som helst problem med fyrverkerier. i princio så skulle han utan problem kunna vara med ute men eftersom hundars hörsel är känsligare och intensiteten i smällandet och tjutandet kan bli väldigt hög så är det fara för hundens hörsel om man utsätter den för detta. | |
| Kokonut | 2012-12-31 15:10 | |
![]() | Håller.med laxkungen. | |
| slånbär | 2012-12-31 15:33 | |
![]() | Kokonut-varför? Är det hundarna som utgör själva grundproblemet för dig eller vad är det? Vore ju bättre att inte kreti o pleti fick lov att hantera fyrverkerier utan att kommunerna eller tex bostadsrättsföreningar fick vara dom som stog för skjutandet på nyår. Då blev det förhoppningsvis under mer kontrollerade former och man skulle slippa allt ofogsskjutande både före och efter nyår. Det är väldigt många olyckor och bränder kopplade till ovarsamt hanterande av fyrverkerier. Speciellt i kombo med sprit. Detta är ju ingenting som just hundar kan beskyllas för. | |
| apankattla | 2012-12-31 15:41 | |
![]() | amen to that! | |
| Kokonut | 2012-12-31 15:42 | |
![]() | Så du tycker hundägare å sprit är bra då? Många allvarliga olyckor med hundar. Spädbarn som blir bitna. Sist va det en 6 årig kille som blev biten av en hund i centrala göteborg. men har ni probkem med nyårsfirande så får.ni ha hunden inne. Detta nyår har mer lr.mondre regnat bort iaf i gbg området. Kom inte å säg att det smäller som.bara den. Har säkert hört 10 smällar på 2 dar. Ela inget att tjöta om. Då.är.mopederna värre. | |
| slånbär | 2012-12-31 15:49 | |
![]() | Sprit är väl inte bra i någon kombination egentligen? Men jag tycker det är betydligt otäckare med alla salongsberusade som är ute i bostadsområdena och skjuter iväg vingliga raketer rätt in i folks hus eller rakt mot folk. det händer varje nyår, det är bara att kolla med närmsta akut vad dom tycker om detta. | |
| Minta | 2012-12-31 15:57 | |
![]() | Förra året blev en man skjuten på nyårskvällen och ingen ringde ambulans eller polis för de trodde att det var smällare. | |