Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 23 |
Inloggade | 57 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
syjo - Ej medlem längre | 2013-01-03 21:59 | |
![]() | Slåbär. Jag tror inte att det är någon skillnad. Den blåhåriga överklassdamen ( finns hon nuförtiden?) och den omålade, tatuerade underklassdamen gör nog det som är inom ramen för deras grupptillhörighet. Mod är inte många förunnat att ha. | |
slånbär | 2013-01-03 22:16 | |
![]() | Syjo- Nog är det så att i högre samhällsklasser så styrs man mycket mer av konvenansen. Så har det alltid varit och är än idag. Visst finns det ett visst regelverk i alla samhällsklasser och kulturer men ju finare desto striktare. Det är ju inget nytt. | |
Bitte - Administratör | 2013-01-03 22:20 | |
![]() | Jag kan var både omålad och är tatuerad men INTE fasen vill jag kallas för underklass för det snacka om fördomar , Bitte | |
slånbär | 2013-01-03 22:28 | |
![]() | Bitte-håller med. Det märkliga är ju trots allt att det tråden igenom verkar vara dom som inte gillar tatueringar som har mest (och väldigt många) fördomar medan dom som gillar det och kanske tom har egna är mer toleranta i sin syn på andra. | |
syjo - Ej medlem längre | 2013-01-03 22:32 | |
![]() | slånbär. Dina åsikter om östermalmsdamer och att man i högre samhällsklasser styrs mer av konvenansen, är väl fördomar? | |
slånbär | 2013-01-03 22:51 | |
![]() | syjo-jag har redan svarat på det tidigare i tråden men jag tar kortversionen. jag har inga fördomar mot östermalmsdamer men eftersom jag syftade på en viss typ av utseende så var ju det en bra beskrivning eftersom alla verkade fatta precis vad jag menade. Jag har dock inte lagt in några specifika egenskaper som dom skulle ha, jag bara sa att jag inte tycker dom är vackra direkt. Det är inte en fördom , bara en smaksak. Dom kan vara hur trevliga som helst som personer fördet. Att folk i högre klasser styrs mer av konvenansen är väl ändå inte något nytt? Det är ju på samma sätt som många grupper styrs av kultur och religion, vissa mer än andra. | |
SylphiD | 2013-01-03 23:46 | |
![]() | Har några tatueringar själv så jag tycker det är sexigt om ni har några fina tats :) | |
Senta-64 - Ej medlem längre | 2013-01-04 11:27 | |
![]() | vacker hud för mig,idealhuden om man får utrycka sig så..?Är en ren, väldoftande otatuerad hud.Tauerad hud är just bara, tatuerad hud..!ingenting annat..Det är samma person under huden..Precis som det är samma person under ett lager kläder som kan se väldigt olika ut beroende på tycke och smak. | |
nincompoop | 2013-01-04 12:21 | |
![]() | Mina tatueringar är belöningar/påminnelser efter att ha gått ner mycket i vikt. Den ena symboliserar dessutom mig och mina barn och den är så fantastiskt fin! Sen, vad du eller han eller hon tycker om det kunde inte bry mig mindre! :) Jag älskar gaddningar på både tjejer och killar. Vill dock ha det stilrent (och inte på huvud/hals) - inte hejvilda blandningar av kojifiskar, tribaler, blommor och dödskallar på samma kropp(sdel). | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-04 12:25 | |
![]() | Vad är en gadding egentligen? | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-04 12:26 | |
![]() | Eller gaddning... | |
nincompoop | 2013-01-04 12:41 | |
![]() | Gör en vild gissning (med tanke på vad tråden handlar om) vetja! ;) (Och törs du inte ge dig ut på så osäkert vatten så avslöjar jag det för dig; gaddning = tatuering.) | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-01-04 12:47 | |
![]() | Jaha. Ingen här på östermalm visste vad det var. | |
_hedvig_ - Ej medlem längre | 2013-01-04 12:59 | |
![]() | hahaha, härlig humor | |
slånbär | 2013-01-04 13:11 | |
![]() | Ja jätteroligt.Verkligen. | |
Senta-64 - Ej medlem längre | 2013-01-04 13:38 | |
![]() | Ärr-"tatueringar" då?Är det fint? Vet inte vad det kallas med det blir ärrbildningar i olika mönster som man skär och sticker in.Börjades i olika stammar i Afrika från begynnelsen. | |
slånbär | 2013-01-04 13:54 | |
![]() | Scarification heter det. Jag har inte sett några som jag tycker är snygga än. Det är en helt annan process att göra sådana och dom som gör det är ofta mer extrema i hela sin livsstil. Det är alltså inte direkt nån vanlig snubbe som tycker det är lite snyggt sådär som gör det för det är en ganska otäck process och tar väldigt lång tid att göra. En del som gör sånt håller på med andra extrema kroppsgrejer som att tex operera in kulor och annat under huden, klyva tungan, hänga i krokar och annat. Inte alls sagt att alla gör det men det är vanligare att folk som sysslar överlag med mer extrema grejer gör det. | |
inchina | 2013-01-04 14:20 | |
![]() | Har ingen sjalv...men snygg gaddning pa snygg hud ar fint. Men med åldern, om inte den berorde har koll pa fitness mm.. | |
Ella-67 | 2013-01-04 14:29 | |
![]() | Underbart med alla dessa olika åsikter..och synpunkter..Jag ÄLSKAR snygga tatueringar..på snygga, vältränade kroppar :) (duckar lite nu)..och håller med inchina..viktigt att ha "koll på fitness"!! | |
urch | 2013-01-04 15:00 | |
![]() | Bara tjejer ger fan i att pierca tungan, munnen eller klittan är jag så glad så. | |