Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-03-11 18:56 | |
![]() | limpan2, och var fick du det ifrån? Man kan sluta ta droger, man kan få hjälp också. tjing. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 19:05 | |
![]() | pillan vad anser du som drog då? beroendeframkallande ämne som ger kroppen ett rus? vad flyr då alla kaffedrickande svenskar från?, rökare, snusare, de som dricker alkohol.... och de som har socker i kaffet, dom flyr ju dubbelt då? eller är det bara en drog om staten säger det? så om jag röker i amsterdam så flyr jag inte från något, men i sverige gör jag det? kan du utveckla lite hur du tänker? | |
| apbur | 2013-03-11 19:07 | |
![]() | För att inte tala om dagdrömmare. | |
| dinodog | 2013-03-11 19:58 | |
![]() | Droger är skit finns inte någontingg som är bra med det. Har på mycket nära håll sett vad droger ställer till det. En mycket nära mig missbrukar hasch och alkohol. Har vid upprepade tillfällen blivit både utnyttjad och utskälld för att vara allt från egoist till lögnare. En annan mycket nära mig hade psyiska problem under många år. Personen i fråga knaprade piller som hen fick av läkaren samt att hen köpte mera piller på svarta marknaden. Sedan kom alkoholen in i spelet. Helt plötsligt försvann hen och jag hörde inget på några år. Tills en dag då hen ringde. Hen hade fastnat i ett heroinberoende under en längre tid. Men numera bor hen inte kvar i Sverige. Hen slåss fortfarande med sina psykiska problem. Så häromdagen berättade en väninna till mig att en som vi känner sitter på psyket. Personen har rökat hasch under en ganska kort tid men hamnat i en psykos. Personen föredrog hasch framför alkohol med motiveringen att hen inte tålde alkohol. Så droger är skit finns inget som är bra med droger. Finns inte någon normal människa som skulle ta droger om man väntade barn. Eller ge det till barn heller för den delen. | |
| Chewbacca3 | 2013-03-11 20:01 | |
![]() | Denna ständiga fråga om hasch.... | |
| Chewbacca3 | 2013-03-11 20:02 | |
![]() | Tror du dom som säljer hasch bara säljer det ,,,, det tror ej jag | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 20:13 | |
![]() | till alla er som ger exempel på hur hasch kommer leda oss i fördärvet och hur man fastnar i ett beroende som leder till heroin och psykoser: tror ni inte dom i danmark har snackat om det här? tror ni verkligen att sådant här kan diskuteras på riksdagsnivå utan ordentliga efterforskningar och källhänvisningar? Om inte så kan ni ju dela med er utav er ofantliga kunskap till våra kära grannar? Berätta gärna om era vänninors bekanta som ni har hört skvaller om. det väger tungt i seriösa debatter. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 20:14 | |
![]() | sen kan ni ju fortsätta resan till holland, tyskland, spanien, portugal och england. | |
| apbur | 2013-03-11 20:17 | |
![]() | Man kommer liksom inte så långt med att säga att droger enbart är skit. Man idiotförklarar ju stora delar av sin omgivning då eftersom de väljer att ägna sig åt något som det absolut inte finns något bra med och bara är skit. Hur resonerar de då tänker man? | |
| annola - Ej medlem längre | 2013-03-11 21:25 | |
![]() | cannabis är inte till för alla och inte till för ungdomar med outvecklade hjärnor. sen är det inte cb:n som orsakar psykosen, utan kan fungera som en utlösande faktor på en som redan från början har hög psykosrisk lr lätt att hamna i olika psykiska tillstånd. dem skall nog inte använda berusningsmedel överhuvudtaget. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 21:36 | |
![]() | annola det finns en tråd under fliken seriöst där vi har snackat en del om just det där med om psykosen redan fanns där eller om den utvecklas av rusmedlet. tror den heter ju psykos, tråden alltså. hursomhelst, det finns uppenbarligen många sorters psykoser och vad som skapar och utlöser dom. Det är nog lika dumt att avfärda alla haschpsykoser som något som låg latent där, på samma sätt som det är dumt att säga att det är haschpsykos till alla som fått psykos och har nån relation till cannabis. | |
| jellyflower | 2013-03-11 22:01 | |
![]() | Alkoholpsykos är ett underdiagnosticerat tillstånd. Ändå har vi väl alla mött åtminstone någon person som blir helt jävla från vettet av sprit? Det är bara det att man inte kallar det för psykos, full och galen brukar man benämna detta vettlösa tillstånd. | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-03-11 22:37 | |
![]() | Förstår inte hur någon kan förespråka och vara FÖR en drog överhuvudtaget. Sen kan man inte jämför kaffe och socker med hasch.. jösses. Fast å andra sidan.. dom som röker hasch tycker ju att hasch är lika farligt som mjölk. | |
| TrailOfTears - Ej medlem längre | 2013-03-11 22:56 | |
![]() | Sockrets negativa inverkan på folkhälsan kan knappast överskattas. Liksom alkoholens. Den skada som cannabisbruket i Sverige ställer till med är en fis i rymden i jämförelse. Men det betyder naturligtvis inte att det är bra att bruka cannabis. Mixtrar man med hjärnan får det konsekvenser, inte minst om man börjar i unga år. Men det är väl så här både med socker, sprit och andra droger, att lite jävla kul måste man väl få ha här i livet? Eller måste allt vara nyttigt? | |
| Pillan700 - Ej medlem längre | 2013-03-11 23:01 | |
![]() | Socker är lagligt. Hasch är en drog OCH olagligt. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 23:08 | |
![]() | pillan: någonsin hört talas om sockerkick? eller koffeinkick? var tror du kicken kommer ifrån? den goda smaken? eller möjligtvis ett ämne som försätter kroppen i ett rustillstånd? | |
| limpan__2 | 2013-03-11 23:08 | |
![]() | Men lagar kan ju ändras, det är ju förutsättningen för den här diskussionen... | |
| fetabetapeta | 2013-03-11 23:20 | |
![]() | Jag tror att legalisering är det enda sättet att hantera narkotikapolitikens dilemman. Kontroll- och sanktionsstrategin och en restriktiv narkotikapolitik gynnar tillväxten av grov organiserad brottslighet. Föreningslivet håvar in fett med cash och binder fler till sitt nätverk genom beroendesituationen som uppstår och det överhängande hotet om fängelsestraff . Kriminalisering är kontraproduktivt då fängelsestraff inte i första hand är vård för narkomani, och de allra flesta som sitter på anstalterna är just missbrukare som främst begått brott för att bekosta sitt eget bruk. Vård- och reformstrategin å andra sidan, förespråkar vård för individer och reform av samhället. Orsakerna ses ligga hos samhället. Missbrukaren ses som ett offer. Det problematiska här är, enligt min mening, Offer rollen som skapar ursäkter och övertar/ fråntar ansvaret från individen. Legalisering ser jag som ett sätt att dels avlägsna det stigma (Goffman) som förknippas med missbruk överlag. Om man inte såg missbruk som bristande på karaktär och moraliskt fördärv skulle det kanske inte behöva utvecklas på samma destruktiva sätt som idag. För effekterna av omgivningens reaktioner anges ha en betydande inverkan i skapandet av en missbrukar identitet (Becker). Frågan är om det är den första jointen i sig som driver en ungdom till ett annat umgänge och en förändrad självbild, eller är det omvärldens reaktioner på den rökta jointen som gör mer skada...? | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-11 23:32 | |
![]() | fetabeta... kan bara tala för mig själv men en kombination av de båda frågorna du ställer i sista stycket. Den förändrade självbilden får hjälp på traven av omgivningens reaktioner, och omgivningens reaktioner späs på av den förändrade självbilden. Samtidigt så förändras man ju hela tiden, ju mer man lär sig och råkar ut för. Konstigt att man ska utsättas för korsförhör om man helt plötsligt gillar att se dokumentärer och spela tv-spel med vänner, men det är heeelt normalt att supa och slåss, hamna i fyllecell och bli förälder i tonåren med nån man inte vill vara med. | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2013-03-11 23:45 | |
![]() | Hassan - Föräldraföreningen för narkotika open.spotify.com/tra...f2 inaEyzJP | |