Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 364 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SämstpåBeta | 2013-07-23 12:56 | |
![]() | Varför NY, har hon chattat med någon kille över nätet som bor där?? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-23 13:04 | |
![]() | Romans i tråden? ;) Nä, skojar bara. Jag har rest mycket på egen hand, både på semester och i jobb. Och hur trist det än är så är det lite bökigare som tjej emellanåt. Jag hade också föreslagit Europa först i någon form, USA är svårt. Och långt bort. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 13:31 | |
![]() | Västeuropa, skulle jag t.o.m dra till med.....Budapest, Moskva, St:Petersburg, Warszawa, balkan.... kan vara lite vanskliga för en färsking! Råare klimat och ganska shockartat för ögat, när det gäller fattigdom, hur djur behandlas...synen på utländska tjejer plus att de är ensamna oxå...!! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-23 13:34 | |
![]() | True that; och t om ett land som Schweiz är inte helt enkelt just som tjej... | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 13:48 | |
![]() | nä, du hade väl råkat ut för något där..eller hur... ingen stad är egentligen säker....vissa är bara mer osäkra helt enkelt! Kan berätta helt horribla saker som försekommer i Casablanca som man som turist kan bli smärtsamt medveten om! | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-23 13:52 | |
![]() | Ja, men även bortsett från det. Bodde i Zürich ett år, och var ute rätt ofta, till skillnad från många schweiziska tjejer; vilket gjorde att klientelet ute bestod av schweiziska män och turister till stor del. Det gick helt enkelt inte att bete sig som man var van vid hemma; en erfarenhet man lär sig förr eller senare, men bättre lära sig i sällskap med andra. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 13:55 | |
![]() | vad hände då, förutom det du redan sagt? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-07-23 14:00 | |
![]() | Jag reste mycket ensam när jag var ung och vacker. Att jag inte råkat illa ut någon gång handlar delvis om att jag är vaksam som person men också om ren tur. Stöter man på fel person hjälper inte ett gott omdöme så långt. Jag höll på att råka riktigt illa ut en gång i Italien när jag missbedömde en person. Man är inte så vass som man tror i den åldern. | |
| hfranke | 2013-07-23 14:03 | |
![]() | Sämst, vi ska till Chicago med omnejd och hälsa på släkten. Hon vill göra en avstickare på vägen hem, själv, i typ två dagar. Inga kontakter i new york. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-23 14:08 | |
![]() | Ofta stökigt ute, män som väntade på oss när vi skulle hem och hakade på och följde efter; fanns en allmän föreställning om att tjejer som gick ut var lössläppta om inte rent av sålde sig. Fick alltid gå iväg på toa i par, ofta stannade vi kvar till stängning på stammisklubben och fick skjuts hem. Gick inte att vara säker på att man fick en ok taxi, trots "rätt" bolag. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-07-23 14:10 | |
![]() | Tjejer som gick ut utan manligt sällskap, dvs. | |
| SämstpåBeta | 2013-07-23 14:13 | |
![]() | Ja, det är onekligen mer komplicerat att vara tjej.... Intressant det du säger, som kille tänker man ju inte ens på det, men vet att det du säger stämmer, sorgligt i dagens tidevarv! | |
| glykemi - Ej medlem längre | 2013-07-23 15:50 | |
![]() | som 19 åring bodde jag själv i new york. jag skulle aldrig låta mina flickor göra det. men roligt och lärorikt var det, knappt överlevnadsbart men härligt. | |
| seppa | 2013-07-23 15:54 | |
![]() | Nästa år är hon myndig då kan hon göra som hon vill. | |
| stuvelsberg | 2013-07-23 15:55 | |
![]() | Ren självbevarelsedrift gör att man avstår, man kan ju stsa på att vara efterklok också, oavsett stad om man är ensam, och i synnerhet ung kvinna. | |
| Sote | 2013-07-23 16:19 | |
![]() | Seppa- hon är nitton. Myndig alltså. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-07-23 16:20 | |
![]() | Som 19-åring tror nog många att de är vuxna och klarar vad som helst. Världen ligger framför ens fötter... Först efteråt inser man hur naiv man var. Nej, om det vore min dotter så skulle jag försöka avråda henne från att vara ensam i New York. Som andra redan har påpekat så finns det ju bättre ställen att prova sina vingar på. Couchsurfing kanske ger ett bra ställe att övernatta på, men hon ska ju ta sig till och från också. Att vara ute själv på kvällarna och nätterna verkar inte tillrådligt. Brottsstatistiken i USA talar sitt tydliga språk. Klart att det är större risk att råka ut för något farligt där än hemma i Svedala där man hittar, kan språket felfritt, känner till de sociala koderna, omgivningarna etc. | |
| barbroskog | 2013-07-23 17:12 | |
![]() | Hfranke, jag önskar er lycka till med resan och ni kommer säkert fram till en bra lösning. det är hög puls i N.Y. man får nackspärr av att titta upp på alla skyskrapor. Ett litet tips, det finns en vacker minneslund efter World Trade Center på samma plats där förödelsen hände, på hotellen har dom information om biljetter dit. Ha det gott o njut | |
| hfranke | 2013-07-23 17:33 | |
![]() | Tack barbroskog! | |
| hfranke | 2013-07-26 23:35 | |
![]() | En liten uppdatering. Dottern valde mutan från mormor, och två biljetter är nu bokade till och från Chicago. Mamman andas ut... | |