Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 205 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:35 | |
![]() | Tror inte på fettdiet. Kärlen slaggar igen. Hjärtinfarkt, stroke eller annan sjukdom på sikt. Farligt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:37 | |
![]() | äter jag för mycket kolhydrater får jag ont i ett knä,jag äter mer protein en kolhydrater men inte smör vispgrödde eller andra gräddiga saker.Det är tx mer protein en kolhydrater i Keso | |
| karmannghia | 2013-08-24 16:37 | |
![]() | tittii, nåt ska folk dö av. Jag vet inte om du har rätt i 50%, men man kan väl kanske säga att a) det gäller i så fall Sverige b) det är betydligt bättre än att folk dör av skottskador, drunkning pga översvämningskatastrofer, blodförgiftning eller Aids eller självmord eller bomber. Om vi inte dör av hjärtinfarkter så dör vi av något annat. Och det är obestridligen sant. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:37 | |
![]() | Samma här. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:37 | |
![]() | tror absolut inte på fettdiet eller lchf,vi kommer att få se en baksida av det var så säker | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:38 | |
![]() | Ahh, samma som mönje, menade jag. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:38 | |
![]() | De som kör med fettdiet lär dö fortare. | |
| karmannghia | 2013-08-24 16:39 | |
![]() | Mönje, det gäller animalisk fettdiet. Jag äter huvudsakligen nötter, frön och grönsaker. Den sortens fetter har inte alls samma kärligensättande egenskaper som mättat fett eller transfetter. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:40 | |
![]() | karmangia,vad vill du säga med det inlägget igentligen?skit i vad du äter ha USA som förebild eller vad menar du? En märklig sak ska jag berätta nu jag tror jag är "alergisk"mot socker sötningsmedel äter jag inte.men så fort jag äter någonting med socker i får jag ont i knät | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:41 | |
![]() | Jaha, och det säger du nu? Trodde vi pratade om smör och grädde i mängder och stekt bacon till frukost. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:42 | |
![]() | Nötter och frön i små mängder är ok. Stora mängder gör en fet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:42 | |
![]() | Karmangia,det har inget med fettdieter att göra ungefär 200 ljusår där ifrån | |
| karmannghia | 2013-08-24 16:47 | |
![]() | Jaha mönje, jo jag fattar. Men man kan ju själv välja vilken sorts fett man ska äta med LCHF. Det är ju bara high fat, inte high animal fat. Jag tror av flera skäl inte på att animaliskt fett är nån höjdare att vräka i sig av. Tiittiii, med det vill jag väl inte säga "ha USA som förebild", amerikaner häver i sig animaliskt fett och transfetter. Och kolhydrater. Jag ville bara helt enkelt berätta att kroppen ställer om sig, eftersom det är underbart av våra kroppar att de kan göra sånt =) | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:49 | |
![]() | Det är gott med pasta, potatis och ris i alla fall. | |
| kajix | 2013-08-24 16:54 | |
![]() | jag tänker inte chansa och jag fortsätter med mina animaöiska fetter. vi får se vem som dör först och i vilket skick. | |
| mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-08-24 16:56 | |
![]() | Äter grädde och smör också. Tror på allsidig kost. | |
| Bitte - Administratör | 2013-08-24 17:01 | |
![]() | ttiittii Där har du fel det är väldigt vanligt med olika brister , så som Järn, B 12 , protein brist mm, även i vårt land Bitte | |
| karmannghia | 2013-08-25 07:38 | |
![]() | B 12-brist är vanligt hos äldre pga försämrat upptag, dvs maten kan innehålla tillräckligt med B12 men kroppen förmår inte ta upp det. B12-brist är väldigt allvarligt och kan ge bestående skador på främst perifera nerver med domningar, känselbortfall, försämrad cirkulation som följd. Kajix, det är fler faktorer än vilken typ av fett man äter som avgör hur gamla vi blir. Ärftlighet, aktivitetsnivå, kroppskonstitution, samtidigt intag av snabba kolhydrater osv spelar stor roll. Det jag äter hade kanske varit helt fel för dig och tvärtom. Min morfar älskade fet mat av det animaliska slaget och blev 96 år, det är inte att dö i förtid precis. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-25 08:15 | |
![]() | på grund av sjukdommar och gbp är det vanligt, friska människor har inga brister,och dom mellan 90 och döden drabbas,friska människor mellan 0 och 70 år som inte gjort gbp eller har någon sjukdom,så har var femte unge övervikt i sverige inte ens blan vegetarianer är det specielt vanligt men brister | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-08-25 08:16 | |
![]() | fettman är ett mycket större hot mot mänskligheten en ev brister vi får om vi inte skulle äta grädde och smör | |