Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 101 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 12:57 | |
![]() | "Själv har jag sett benförlamade rullstolsbundna som under förbön och lovsång rest sej upp och dansat fram över golvet." Nu får du ursäkta mig här men... idiot. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 12:59 | |
![]() | Du måste vara den mest sinnesförvirrade människa jag någonsin diskuterat religion med, och jag har diskuterat med en hel del knäppgökar vill jag lova. Jag skulle inte våga vara nära dig. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 13:00 | |
![]() | Notera också att saker du berättar för mig om att du varit med om INTE HELLER ÄR BEVIS. | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 13:02 | |
![]() | De varnade er och sa: "Vid tidens slut ska människor häda Gud och drivas av sina onda begär." Och de människor de syftade på, var just dessa falska lärare som orsakar splittring i församlingen. De drivs av sina naturliga instinkter, eftersom de inte har Guds Ande. Judas brev 1:18-19 | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-02 13:04 | |
![]() | Vissa av de troende har ärliga tvivel. Dem ska ni visa medlidande och försöka hjälpa. 23Andra håller på att tappa tron helt. Dem måste ni rädda, så att de inte går under för evigt. Men vissa lever helt öppet i synd och omoral. Även dem ska ni försöka rädda, men akta er noga så att ni inte själva dras med i deras synd. Ta avstånd från allt de gör! | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 13:05 | |
![]() | Ni har kraftiga hallunicationer och är psykiskt sjuka, såna människor går inte att diskutera med. | |
| DB9 | 2013-10-02 13:22 | |
![]() | Awk! Väldigt många får sin tro med modersmjölken och många av dom tappar sin tro för att den inte är personligt förankrad i deras hjärtan. Men ännu fler blir troende när de hamnar i svåra livskriser och i situationer där deras enda utväg är att börja be till Gud om räddning. Många börjar också be i skräckens ögonblick när de precis ska dö. Sverige har blivit ett sekulariserat land därför att vi har det för bra och tryggt. Ps Varför skulle man inte kunna diskutera med psykiskt sjuka. Lite Hitlerkänsla där tycker jag. | |
| MiaFredrika | 2013-10-02 13:39 | |
![]() | Alla dessa trådar om religion och tro går åt samma håll till slut; de troende predikar och de icke-troende sliter sitt hår för att de inte får imperiska bevis på att gud finns. Jag är ateist, har alltid varit, kommer alltid att vara. Tycker religion som fenomen är oerhört intressant, men inser också att försöka diskutera med de flesta religösa är som att försöka fånga dimma med en håv. Det kallas att "tro" för att det är just det man gör...man "TROR" någonting...och man kan inte bevisa det man kallar för sanning. Hur många gånger jag har blivit tilltalad av olika religösa samfund på stan eller tågstationen vet jag inte...men jag kommer så otroligt väl ihåg när jag inte ville ha en bibel som gavs ut i skolan och inför hela klassen säger personen i fråga "Du står närmare djävulen än gud". Jag kunde inte annat än skratta. Skrämsel propaganda much? Folk får jättegärna tro på vad dom vill, men jag undanber mig att bli påtvingad deras tro. Jag går inte runt och letar upp kristna och försöker övertala dom att sluta tro, så vill gärna ha samma hövlighet tillbaka. | |
| DB9 | 2013-10-02 13:48 | |
![]() | Börjar man prata om Satan då blir det så här. Han är ju en stor del i det religösa. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-10-02 13:49 | |
![]() | Usch | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 14:13 | |
![]() | "Men ännu fler blir troende när de hamnar i svåra livskriser och i situationer där deras enda utväg är att börja be till Gud om räddning. Många börjar också be i skräckens ögonblick när de precis ska dö." Det här borde ju få dig att förstå att det är psykiskt svaga människor som behöver en tro. Vi ateister behöver inte sånt trams. | |
| DB9 | 2013-10-02 14:16 | |
![]() | MiaFredrika! Empiriska :-) Det är amerikanarna som är "imperiska" :-) | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2013-10-02 14:18 | |
![]() | AWK - Respekt för andra tillhör inte din starka sida, eller hur? Eftersom det inte går att bevisa vare sig att det finns eller att det inte finns någon gud så är det oss fritt att välja själva vad vi vill tro på. Jag är själv ateist men skulle aldrig komma på tanken att håna någon för sin gudstro. Du har dessutom fel i att det är psykiskt svaga människor som behöver en tro. Vi har alla något vi faller tillbaka på, om det sedan är tron på oss själva, vetenskapen, naturen eller en gudstro är egalt. | |
| DB9 | 2013-10-02 14:21 | |
![]() | AWK! Ok, du får väl se hur det blir! Och, snillen uppfattas ofta som tokiga eftersom väldigt få förstår dem. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 14:24 | |
![]() | Det här med att respektera folks tro alltså, det står mig upp i halsen. Vi har fått för oss att religion är något som man inte får kränka, men jag går inte med på det ett dugg. Jag ska få håna någons religion lika mycket som jag hånar deras musiksmak, vilket jag gör hela tiden. | |
| DB9 | 2013-10-02 14:28 | |
![]() | Einstein var troende. Darwin trodde på Gud. Nu har vi Stephen Hawking kvar att övertyga. Men det kanske blir svårt för han verkar så bitter. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 14:30 | |
![]() | "Einstein var troende. Darwin trodde på Gud." Fel, och fel. Jag säger det igen - idiot. Det är precis det här du (eller ni alla troende i den här tråden) håller på med hela tiden, bara slänger ur er en massa lögner bara sådär. Helt sjukt jävla dåligt sätt att diskutera på. | |
| DB9 | 2013-10-02 14:30 | |
![]() | AWK! Och vad gillar du för musik? | |
| DB9 | 2013-10-02 14:31 | |
![]() | AWK! Kanske bättre att du satsar på att läsa liter böcker istället. | |
| A W K - Ej medlem längre | 2013-10-02 14:32 | |
![]() | Du, jag säger detsamma. Att Einstein eller Darwin skulle ha trott på gud har blivit motbevisat så många gånger att jag orkar inte ens länka någon källa till dig. DU får nog läsa lite böcker alltså. | |