Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 18 950 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2014-01-02 22:59 | |
![]() | Nej, varför skulle det sluta med att alla har hund? Har jag påstått att det är en linjär, oupphörlig utveckling? Hund som sällskapsdjur är väldigt populärt och anpassningen i samhället kommer därefter. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 23:02 | |
![]() | apbur, jag gillar dig, tycker du är intelligent och skriver intressant och jag vill inte tjafsa om nån småsak med dig. men ja, när du säger "de växer som grupp hela tiden" så har du inte sagt något om att det skulle upphöra eller sluta växa. | |
| apbur | 2014-01-02 23:02 | |
![]() | "Hur många människoliv är det värt att få komma fram lite fortare/självständigare?" Ojojoj, många, många fler än de som får sätta livet till idag. | |
| apbur | 2014-01-02 23:05 | |
![]() | Gr3en, den där tolkningen tog aspie-priset. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 23:08 | |
![]() | Jag vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning, men det är väl typiskt för aspies antar jag. | |
| apbur | 2014-01-02 23:10 | |
![]() | Jag är i alla fall inte ute efter att förolämpa. Jag gillar aspergare, i lagom dos :) | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 23:14 | |
![]() | jag har aldrig undersökt mig så jag vet inte vad jag är eller har.nog om det men jag vet att jag inte riktigt har koll på om hundägare ökar. Men säger du det så är det säkert så, jag har inte ens googlat. Dock så måste jag invända att hundägares rättigheter har väl snarare inskränkts än ökat under de senaste åren? raser förbjuds, man måste ha koppel, plocka upp efter dom... det låter väl inte som ökade rättigheter direkt? | |
| apbur | 2014-01-02 23:20 | |
![]() | De problem du tar upp är ju just en effekt av att hundägare ökat i antal. Hunddagis exploderar, hunden ökar i status. Det är inte ens förknippat med skam längre att lägga ner massvis med pengar och tid på sin hund. Hundens plats i samhället har blivit mer självklar. Hunden är en familjemedlem och inte bara en jaktkompanjon eller ett arbetsverktyg. Hundmässan i Göteborg börjar imorgon. Hundcaféer finns. Hundar inom vården. Hänsyn till att människor ska få ta med sin hund på äldreboende eller annat boende. Krav på stora rastgårdar inom kommunerna. | |
| apbur | 2014-01-02 23:22 | |
![]() | Bara det här med att man lyfter hundens välbefinnande när man diskuterar fyrverkerier. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 23:24 | |
![]() | okej hundägaran ökar i antal... men inte rättigheterna? Att det finns privatföretag som satsar på hundägare och pensionärer som är viljestarka och högljudda innebär inte att dom faktiska rättigheterna har ökat. För vi snackar väl fortfarande förbud, något som är skrivet i lagtext och just är en rättighet eller skyldighet. | |
| apbur | 2014-01-02 23:26 | |
![]() | Jag syftade snarare på attityder och status i samhället. Dock brukar lagstiftningen följa sånt. | |
| Gr3en - Ej medlem längre | 2014-01-02 23:26 | |
![]() | (nu ifrågasätter jag mig själv "blev jag aspig nu igen?" efter jag trycker enter. jobbig känsla.) | |
| Wedlock | 2014-01-03 10:07 | |
![]() | Bahoo källa? är väl bara att läsa åteminstone här så talade kommunordförande tydligt och klart om va det kostade, det är väl inga hemliga kostnader skulle vara intressant att veta vad vår huvudstad la ut på spektaklet om det i "vår" kommun kostar 150000 och det i kommunen bor 18000 så antar jag att kostnaden för 3-4 minuters nöje vad betydligt högre i huvudstaden. att det sedan här "bara" va ca 150 som tittade vilket var betydligt färre än tidigare år betyder kanske att folk har börjat förstå va det handlar om | |
| jellyflower | 2014-01-03 10:44 | |
![]() | Om man kör bil, använder elektricitet och äter kött och ost, då är det ens förbannade skyldighet att även smälla fyrverkerier. Det är antingen eller som gäller. De enda som har rätt att avstå från fyrverkerier är veganer bosatta i jordhålor. Alla andra fyrverkerimotståndare är hycklare med vidrig dubbelmoral. | |
| Wedlock | 2014-01-03 11:24 | |
![]() | Tyckor att man kan hålla sig till ämnet fyrverkeri och dess verkningar. Att vi använder bilar, el och äter hör väl egentligen inte till ämnet men så blir det alltid i sådana här trådar när argumenten tar slut börjar man kasta skit åt alla håll. Fyrverkeri är och förblir ett dyrt onödigt nöje. Men gillar man barnarbete så ska man väl självklart köpa så mycket fyrverkerier man kan för då kan ju hjälporganisationer ägna sig åt nåt annat än att försöka stoppa barnarbete. Inte längesen 42 barn dog som arbetade med fyrverkerier i sin skola. Och gillar man fyrverkerier så ska man heller inte gnälla när kommunen gör besparingar på skolor, vård och omsorg. Bilar el och mat måste samhället ha för att fungera. | |
| Måns_E | 2014-01-03 11:58 | |
![]() | Alla nöjen är väl onödiga? Att påpeka att just de nöjen som man själv inte uppskattar skulle vara mest onödiga är ett ganska dåligt argument. | |
| Wedlock | 2014-01-03 12:03 | |
![]() | Alla nöjen sker inte på bekostnad av andras väl o ve. | |
| Wedlock | 2014-01-03 12:15 | |
![]() | Sen beror det väl på vad man kallar nöje finns dom som tycker att motionera är ett nöje och om det är onödigt vet jag inte, bara ett exempel. Att barn har olika sporter som nöje är väl bra. sen finns ju nöjen som alkohol, droger etc onödigt ja. men dom nöjena får man bekosta själv. Och dom som tycker att dom minuter ett fyrverkeri varar är ett stort nöje så är väl det bra, men man borde stå för dom kostnaderna själv. | |
| apbur | 2014-01-03 12:39 | |
![]() | Starta ett parti, Wedlock! Nej till fyrverkerier och ökad budget för skola, vård och omsorg. Du vet ju varifrån du ska ta pengarna iaf. | |
| Wedlock | 2014-01-03 12:58 | |
![]() | Apbur trodde alla har rätt att ha åsikt, och jag står för min vill man gynna barnarbete tex så tycker jag att det är fritt att göra det. Men du kan ju starta ett parti fram för barnarbete och fyrverkeriernas skadegörelse. | |