Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 845

Forumkategorier

Användare Inlägg  
LadySol - Ej medlem längre2014-01-15 09:43
Antal inlägg: 33199

Dessutom vet jag minst tre par som träffats genom betapet. Ett av dem funkade tyvärr inte mer än några år medan två av dem håller än, ett bra gäng år senare.

Mojäng2014-01-15 09:45
Antal inlägg: 115

Men, LadySol, det där hade vi väl redan rett ut? Att två människor börjar tala med varandra säg under ett spel eller i ett forum och kärlek sedan uppstår - det har ju ingenting med den här diskussionen att göra. Du jämför äpplen med päron.

Bitte - Administratör2014-01-15 09:46
Antal inlägg: 24199

Det är ju skillnad att börja prata och bli ett par och att raggas på med otrevliga repliker.

Jag via prat här fått vänner av bägge könen och det är jag glad över

Bitte

Gloria562014-01-15 09:47
Antal inlägg: 437

Här träffar man på diverse avarter men också människor som är mycket ensamma. Människor som aldrig annars skulle våga göra en framstöt.
Här finner de möjlighet att åtminstone få en stunds spänning helt anonymt.
Jag har under åren fått en del förslag från de mer förslagna.
Jag brukar säja att "jag måste fråga min man först" och då droppar dom av.
Tar det inte allvarligt - tycker mest synd om dom.

LadySol - Ej medlem längre2014-01-15 09:51

Det är klart det har med diskussionen att göra. Vad du uppfattar att raggning är är en sak medan vad andra uppfattar att det är är deras personliga sak. Och med mitt senaste inlägg svarade jag på den direkta frågan om någon lyckats träffa någon härigenom som fanns tidigare i tråden.

Att gå på som de vi pratat om här, exempelvis 'årukåt?', 'vad har du på dig?'. 'ligga?' etc är inte raggningsförsök i mina ögon. Det är helt enkelt vulgära och desperata förhoppningar om att antingen få napp eller orsaka en (för dem) rolig reaktion.

Gloria562014-01-15 09:52

Jag har liksom Bitte fått några vänner här.
Vänner som jag nu umgås med utanför spelet och det är så roligt.
Hade det inte varit för Betapet så hade vi missat varandra.

Mojäng2014-01-15 09:59

Men LadySol, då menar du alltså att vi måste börja om och definiera vad raggning är? Du får ursäkta, men rent språkligt håller det inte att kalla normal kontakt för raggning. Ordet betyder helt enkelt inte det.

Anna Ellie - Ej medlem längre2014-01-15 10:05
Antal inlägg: 494

Betapet är ett bra och avslappnat ställe att ragga på... Bara att acceptera...
Jag vet precis som föregående par som har träffats och som funnit riktig kärlek här.
Vill man som tjej inte bli raggad på här inne.. Skippa bild och bli katt. Personligen spelade jag som "Bengt" under en period och slapp alla manliga inviter.

Tänk så här... Här inne kan ingen "kladda" på dig iallafall;) Det är bara ord.....

Mojäng2014-01-15 10:06

"Här inne kan ingen "kladda" på dig iallafall;) "

Wow! Snacka om att kräva respekt och en hög standard. Det kanske inte är så konstigt att riktigt unga tjejer i dag ofta mår så dåligt.

Porla - Ej medlem längre2014-01-15 10:07
Antal inlägg: 1471

wildman. Då tycker du kanske att det är ok att ragga på bankpersonalen också om du har kontakt med dom via mobilen?

Bitte - Administratör2014-01-15 10:07
Antal inlägg: 24199

Ord kan vara lika kränkande och upplevas på samma vis som "kladd"

Bitte

wildman2014-01-15 10:11
Antal inlägg: 3860

Det finns ju naturligtvis ett helt spektra av raggning. allt från ärukåt, vill du ligga, till att börja småsnacka för utveckla det till något mer. Enda gemensamma nämnaren är väl att man har ett intresse av en sexuell eller mer långsiktig relation till den man raggar på?
Jag har full förståelse för dom som inte vill ragga här, det är upp till var och en, men jag blir faktiskt mäkta förvånad över dom som på riktigt inte anser att "raggning" ska ske på något annat ställe än dejtingsajter. För jag menar, inte ens krogen borde ju vara ok då, för där går man ju ofta ut utan att ha några intentioner att ragga/raggas upp på också. Om man inte vill bli raggad på så får man väl säga att man inte är intresserad. Svårare än så är det ju inte. (Fortsätter sedan någon ändå så är det ju inte raggning utan trakasserier och ska anmälas) Och jo, jag tror att 99% av mänskligheten mår bra av att få komplimanger och uppskattas. Men det kanske är en produkt av mitt porrtittande, vad vet jag.

wildman2014-01-15 10:12

Ja Porla, jag tycker det är ok att ragga varsomhelst så länge man accepterar ett nej. Och naturligtvis så skulle jag inte uppskatta vulgära saker. Men ett trevligt flirtande brukar få må dåligt av.

Gloria562014-01-15 10:13

Ett exempel på -inte raggning men avart.
Jag lade ordet STÅND och han blev alldeles förbytt - heltokig.
Jag fick säja till honom att skärpa till sej och spela istället. Ville ju inte hoppa av och förlora en massa poäng.
Anmälde honom.

LadySol - Ej medlem längre2014-01-15 10:17

Den enda skillnaden mellan raggning och flirtande som jag uppfattar enligt era kriterier är hur det uppfattas av motparten. För mig är skillnaden att ett raggningsförsök har en förhoppning av ett slutmål ihop med den man pratar med medan en flirt kan sväva omkring i all oändlighet utan att man känner att man vill eller måste nå någonstans. Med andra ord anser jag att man kan ragga med normala ord också. Det måste inte vara vulgo för att kallas raggning.

wildman2014-01-15 10:21

Nej jag håller absolut med där. Ragga behöver verkligen inte vara vulgo. Ingen i min bekantskapskrets har varit vulgo när dom sagt sig haft intentionen att ragga. Tror de flesta inser att det betalar sig dåligt.

Mojäng2014-01-15 10:24

Wildman:

Förstår du över huvud taget vad här handlar om? Det handlar om att ingen ska behöva utsättas för oönskade kontaktförsök!

Blanda heller inte ihop raggning med att ett ömsesidigt intresse kan uppstå mellan två människor. Raggning är enkelriktat; det kommer från en person till en annan som inte bett om det därför att den förstnämnda primärt har ett intresse av kontakt i sig. Ömsesidigt intresse uppstår utan planering. Det är därför raggning är respektlöst.

Anna Ellie - Ej medlem längre2014-01-15 10:25
Antal inlägg: 494

Det handlar ju knappast om min krav på respekt!
Det är så samhället ser ut... Det är respektlöst på alla håll och kanter...

Jag menar bara att det är betydligt lättare att värja sig här inne än IRL!

wildman2014-01-15 10:27

Jag tycker du verkar vara den som inte förstår Mojäng. Vad är fel att någon ser någon som verkar intressant och gör ett kontaktförsök??? Sen måste man ju acceptera ett nej, men herregud, du kan ju inte mena att du vill inskränka folks rättigheter att försöka få kontakt med folk? Är du på riktigt eller?

LadySol - Ej medlem längre2014-01-15 10:27

Skojar du, Mojäng?

Raggning i sig är väl inte respektlöst? Om man inte tar ett nej för vad det är ser jag det definitivt som respektlöst men herregud, ska man inte ens få gå prata med någon man blir attraherad av (ja, just så ytlig kan man ibland vara) i förhoppning om att den blir attraherad tillbaka?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?