Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 385 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| La bruja | 2014-05-22 14:01 | |
![]() | Fast den bayerska hälsoministern lär ju inte ha så mycket att säga till om just här i sverige så det krävdes ju inte en hjärnkirurg för att fatta att Mega bor i tyskland...........och ändå så är ju jag bara en av dom där lågavlönade som nöjer sig med lite ......hade väl lite tur bara när jag läste just det inlägget kanske ;-) | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-22 14:14 | |
![]() | Jo det förstod jag efter ett tag. Socialförsäkringarna är inte gratispengar i tyskland heller, därav mitt andra inlägg. Tråkigt för tyskarna om lönelyftet faller direkt på kostnaden för vård om omsorg. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-05-22 17:58 | |
![]() | La bruja,jag jobbar som 17 utanför hemmet varje dag om jag har lust.jag delar ut mat och frukt till behövande ,och är jultomte nästan varje jul.Så du är inte så insatt som du tror | |
| Teitanblood - Ej medlem längre | 2014-05-22 17:59 | |
![]() | Jag tjänar på tok för lite, men det ska vara hårt att leva (annars kan det kvitta). | |
| La bruja | 2014-05-22 21:28 | |
![]() | Ttiittii- fast nu gällde det ju om man ansåg att man hade rätt lön för sitt arbete och då räknas liksom inte ideellt arbete. Det är väl jävligt många heltidsarbetande som gör massor av ideellt arbete också så det gör ju liksom inte dig till nåt helgon, tvärtom. Har man som du inget heltidsjobb och kanske på det ett par timmars resa så är det verkligen ingen stor sak att hinna med att " jobba som 17 " utanför hemmet. Sen att du anser dig vara värd alla pengar i världen gör ju bara inlägget ännu märkligare. Att du inte får det är ju en annan femma...... | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-22 21:30 | |
![]() | Fast du såg att hon var jultomte nästan varje jul va? | |
| La bruja | 2014-05-22 22:11 | |
![]() | Ja och jag var påskhare varje påskafton och tandfen varenda jävla tand som ungarna tappade........snacka om underbetalt arbete alltså! Fick ju tom betala för tänderna! | |
| spelteori - Ej medlem längre | 2014-05-22 22:22 | |
![]() | Haha. Slutsats av tråden som socialt experiment: man ska fortfarande inte prata lön. Folk blir arga. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2014-05-22 22:26 | |
![]() | rcp, www.skolverket.se/re...r- 1.126286 Utan förskolechef???? | |
| Gunilla _ | 2014-05-22 22:40 | |
![]() | Att snacka lön har väl alltid varit en het potatis :p Har en förhållandevis bra lön, förmodligen högre än de flesta fritidspedagoger. Har dessutom ett skitroligt jobb - aldrig någon söndagsångest - trots att det är jäkligt tungt emellanåt. Det kan vara rätt påfrestande att vara allt från lokalvårdare till kurator med instick av it-tekniker, kopiatorreparatör och sjuksyster i det att man samtidigt ska vara en god pedagog som utvecklar barnen såväl socialt som intellektuellt. Men jag klagar inte så mycket för dagen. Synd bara att alla ovidkommande(?) skills inte funkar i ett CV... | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2014-05-23 08:50 | |
![]() | ok,jag har så jag klarar mig och jag är nöjd med det jag har | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-23 10:03 | |
![]() | incidental: ? vår pedagog är förskolechef. alla administrativa uppgifter är dock outsourcade till styrelsen (föräldrarna), vilket är en viktig och kostnadsbesparande åtgärd jämfört med kommunala skolor där föreskolechefen också måste sitta och räkna på budgetunderlag etc. | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-23 10:04 | |
![]() | (enda skälet till att vi behöll en förskoleutbildad pedagog var ju som sagt att det krävs minst en sådan för att leda det pedagogiska arbetet) | |
| La bruja | 2014-05-23 15:52 | |
![]() | Fast roja, jag tycker du har en rätt konstig syn på just förskollärare som yrkesgrupp om den enda anledningen till att din förskola har en sådan anställt är att ni måste ha det för att få driva verksamheten. Att dom faktiskt är välutbildade, duktiga och kompetenta vad gäller barn och deras utveckling borde väl vara av högsta intresse för en som driver en förskola? Det är ju som att driva en vårdcentral och bara ha en allmänläkare anställd och resten sjuksköterskor för som kan ju säker fixa det mesta som folk kommer dit för. Det är ju bara att remittera vidare om det känns svårt. Tur att. Inte kommunala förskolor drivs av personer som sätter ekonomin före den pedagogiska verksamheten. | |
| SkySpy_ | 2014-05-23 15:55 | |
![]() | Att klaga på en lön för ett arbete man valt är ju lika fel som att springa runt i en cirkel och klaga på att man blir yr. Man vet ju innan hur framtiden ser ut. Vill man ha bra lön skaffar man sig utbildning för det. Bryr man sig inte om lönen så utgår man "bara" efter det man anser vara bäst. | |
| Ruckzuck | 2014-05-23 15:58 | |
![]() | Vilken lön är man värd? Jag säger som en gammal filosof: "The Value, or Worth of a man, is as of all other things, his Price; that is to say, so much as would be given for the use of his Power: and therefore is not absolute; but a thing dependant on the need and judgment of another. [...] And as in other things, so in men, not the seller, but the buyer determines the Price. For let a man (as most men do,) rate themselves as the highest Value they can; yet their true Value is no more than it is esteemed by others." | |
| roja c panda - Ej medlem längre | 2014-05-25 00:07 | |
![]() | La bruja Att dom faktiskt är välutbildade, duktiga och kompetenta vad gäller barn och deras utveckling borde väl vara av högsta intresse för en som driver en förskola?" Faktiskt? Vadå faktiskt? För att du säger det? Jag säger att tre år av genusvetenskap och intersektionell analys inte ens är i närheten av att ersätta en barnskötare med 20 års erfarenhet. "Det är ju som att driva en vårdcentral och bara ha en allmänläkare anställd och resten sjuksköterskor för som kan ju säker fixa det mesta som folk kommer dit för. Det är ju bara att remittera vidare om det känns svårt. " (1) nej, eftersom lärarutbildningen är ett skämt till skillnad från läkarutbildningen och (2) finns väl flera husläkare som har exakt det upplägget? En eller två läkare och sedan syrror och uskor? "Tur att inte kommunala förskolor drivs av personer som sätter ekonomin före den pedagogiska verksamheten." Vi är ideella och återinvesterar allt som sagt. För priset av två pedagoger utan erfarenhet fick vi tre barnsköterskor med 10-20 års erfarenhet och vi har nu lägst barntäthet i kommunen. | |
| Kirrekatten | 2014-06-01 00:09 | |
![]() | Ingenjör. 28000. För lite! | |
| Maradona1986 | 2014-06-01 00:42 | |
![]() | Vet inte varför jag skriver här. Ämnet är ju så tabu i Sverige. Men, jag tjänar ok. Utbildad civilekonom. Direktörsnivå på börsnoterat företeg. I Sek sexsiffrigt netto. Är det för mycket eller för lite? Vet inte? | |
| Mojäng | 2014-06-01 01:36 | |
![]() | En fråga till "spelteori": Vad menar du med att det är "helt legio" att håna telefonförsäljare? Jag menar, du som verkar ha det så lätt för dig måste ju rimligen också vara lite mer slipad än vi andra vad gäller språkbehandling. Tacksam för svar! | |