Spelrum
Giraffen | 46 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 67 |
Mobilspel
Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
rebell99 | 2014-11-04 16:04 | |
![]() | Israel verkar ganska populärt bland folket i Palestina | |
Millwad | 2014-11-04 16:08 | |
![]() | Rebell99, du kanske har lässvårigheter, du skrev att Hamas-ledare får vård på israeliska sjukhus varpå jag frågade vilka. Ismail Haniyas dotter är inte en Hamas-ledare. Vilka Hamas-ledare är det du menar? Sedan bör det inte glömmas att Israel är samma nation där judiska immigranter från Etiopien utan vetskap blev påtvingade preventivmedel. Hyllningskören kan du skippa.. www.independent.co.u...68 800.html | |
Rhotheta | 2014-11-04 16:08 | |
![]() | Totravel. Nu skall vi se. Israels taktiker och strateger har lyckats avvärja ett otal flerfrontskrig mot ett område stort som ett sydsvenskt landskap. Du och dina kumpaner lyckades bli tagna som gisslan i det förråd ni var satta att bevaka eller något liknande scenario. Vem skall man lyssna på när det gäller hotbild, tro? En av världens mest meriterade arméer eller 91:an Karlsson? | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 16:09 | |
![]() | Rebell99, Du har helt missuppfattat mig. Det är inte "mitt kära Palestina". Jag tycker att det är rätt att erkänna Palestina som stat och jag anser att det verkligen var på tiden att någon nation i västra hemisfären tog mod till sig och gjorde det. Jag är däremot inte ett dugg imponerad av hur Hamas nuvarande ledning beter sig och ännu mindre imponerad av hur Israels nuvarande ledning beter sig. Jag vill bara hoppas att ett eventuellt globalt erkännande av Palestina kan leda till att det tänds ett hopp hos de mer moderata och vettiga krafter som bevisligen finns inom både Hamas (PA) och Israels ledning och politiska sfär. Om du har missuppfattat mig så totalt i den här tråden så kan jag bara beklaga. Din läsförståelse torde i så fall ligga betydligt under det mänskliga genomsnittets dito. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 16:13 | |
![]() | Rhotheta; ......................... ........tssssssssssssssss ssss!!!!!!!!!!!!! | |
Rhotheta | 2014-11-04 16:15 | |
![]() | Man kan förstås kasta ett öga på en karta och lägga ihop två och två själv också. Det är fan inte svårt. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 16:20 | |
![]() | Rhotheta; Du får gärna göra ditt bästa för att marginalisera mina inlägg och mina åsikter. Du har för länge sedan tappat din trovärdighet. Du har inte tillräcklig intellektuell kapacitet för att bidra med något i denna tråd. Det vore hemskt skönt att slippa dina intetsägande eller möjligen marginellt förolämpande små inlägg, men ordet är ju fritt. Så länge du avstår ifrån att kalla mig rättshaverist eller AIK-anhängare. Där drar jag gränsen. Nu vill jag inte prata med dig mer. Ha ett bra liv! | |
rebell99 | 2014-11-04 16:20 | |
![]() | kan ju konstatera att Israel är populärare bland palestinska folket än bland skribenterna här. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 16:29 | |
![]() | rebell99, Du ska nog inte ge dig på att tolka den där undersökningen du citerade. Möjligen som träning av din läsförståelse, men du ska nog inte förvänta dig att du hittar de rätta tolkningarna av siffrorna. Om du sitter i Rashidias flyktingläger i Libanon och blir tillfrågad om du vill återvända till den marken som dina nu förmodligen avlidna föräldrar fick lämna pga staten Israels inrättande 1948, så svarar du troligtvis inte att du hellre vill flytta till Gazaremsan. Du vill säkerligen tillbaka till dina förfäders landplätt. Det är nog inte osannolikt att hävda att många av de marginaliserad flyktingarna i dessa läger har som högsta dröm att återvända till sin familjs hem. | |
rebell99 | 2014-11-04 16:36 | |
![]() | totravel Du beklagar i tråden över Rhotheta;svar till dig.Själv är du inte speciellt hövlig. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 16:40 | |
![]() | Inte helt oväntat vill också många hellre flytta till den västra hemisfären än att återvända till ett liv i Israel eller Palestina. Även om man är palestinsk flykting som har växt upp i ett tröstlöst flyktingläger så är man nog inte helt isolerad från världen utan har kunnat dra slutsatsen att ett liv i ett I-land är bättre än ett liv i de två stater som skulle bildas i en tvåstatslösning av konflikten. Palestinierna som bor i Israel för närvarande är utsatta för någon slags apartheid och det är förmodligen inte speciellt lockande att hamna i detta. Istället önskar man sig till USA eller något annat västland. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 16:43 | |
![]() | rebell99, Nä, jag är "självgod, dryg och okunnig". | |
Millwad | 2014-11-04 16:44 | |
![]() | Rebell99, jag väntar fortfarande på en källa gällande vilka Hamas-ledare som har vistats på israeliska sjukhus. | |
rebell99 | 2014-11-04 16:46 | |
![]() | USA , Israel populära länder bland palestinska folket . Där vill dom helst bygga och bo. | |
rebell99 | 2014-11-04 17:02 | |
![]() | Måste vara hårt för alla Israelhatare här att Israel är så populärt bland Palestinas folk. | |
Rhotheta | 2014-11-04 17:04 | |
![]() | Totravel. Jag varnade dig för ad hominem-träsket, men du ville inte lyssna på det örat. Jag sade att det skulle få konsekvenser. Nu slog jag sålunda där det kändes. Skyll dig själv. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 17:14 | |
![]() | Ditt första inlägg riktat till mig i denna tråd var av ad hominem-karaktär. Snacka om att kasta sten i glashus. Hejdå, lille vän..... | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-11-04 17:15 | |
![]() | Det här kunde vara Milwad www.google.se/search...B2 20%3B165 Jag minns en tråd där Totravel råkade "glömma' ta med hela historien om det beskjutna förrådet. Där Israel utan orsak tydligen sköt mot en FN postering. Det är sådana historier som hörs hela tiden från propalestinskt håll. -Nä vi har inget gjort, vi är oskyldiga vi kan inte fatta varför Israel är så våldsamma eller gör som dom gör. Som någon sa, det är bättre att vara hammaren än spiken om man vill överleva som land mitt i arabstaternas område. | |
totravel - Ej medlem längre | 2014-11-04 17:23 | |
![]() | Härligt med alla dessa onyanserade inlägg. Älgen, du kan väl leta upp det inlägget och klistra in det i textrutan. Det är det som du är bäst på. Möjligen att du är ännu bättre på att länka till sionistpropaganda. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-11-04 17:24 | |
![]() | De palestinska flyktingarna har haft chansen att flytta från flyktinglägren men de får ingen hjälp av sina allierade i dom andra arabstaterna. Dom hjälper hellre palestinierns att kriga | |