Spelrum
Giraffen40
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade60
Mobilspel
Pågående20 181

Forumkategorier

Användare Inlägg  
RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-22 11:20
Antal inlägg: 2728

Du påstod alldeles nyss att det inte fanns några sådana på stan förr....

Dyra lyxbilar skapar också trätor och avund.

Förbjud allt, vet jag!!

kovikstippen2015-01-22 12:24
Antal inlägg: 979

Ramble.
Är du helt dum i huvudet? Eller låtsas du bara?

Du resonersr som en fjunig 14-åring i trotsåldern.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-22 12:26

De som vill bråka och utöra våldsdåd kommer att göra det oavsett vilka kläder folk bär.
Förbjud kläderna och de kommer att använda sig av en annan anledning.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-22 12:31

Du kan ta exemplet mc-västar t.ex.
Förr innebar det en känsla av trygghet då "västfolk" befann sig inne på en krog.

Sen kom Hells Angels och gav västarna en helt ny innebörd.
Nu är det obehgligt att se västfolk.

Tror du de kommer att bli mindre kriminella och utföra färre våldsdåd utan väst?

kovikstippen2015-01-22 12:44

Ja absolut

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-22 12:45

Då är du naiv.

kovikstippen2015-01-22 12:45

Samma sak om ett förbud mot religiösa attribut infördes

kovikstippen2015-01-22 12:46

Nej. Jag tror på tesen "tillfället gör tjuven"

kovikstippen2015-01-22 12:49

Ingen förändring leder till total utradering av ett problem. Men om ett förbud enligt mitt förslag kan minska våld och trakasserier med, säg, 70% är det absolut värt att genomföra.

Du glömmer hela tiden att våldet och trakasserierna drabbar riktiga människor som blir skadade på riktigt.

Du bygger din argumentation kring hypoteser utan blod och kropp.

kovikstippen2015-01-22 12:54

Även bränderna pch skadegörelsen sker på riktigt och drabbar riktiga människor.

Att släcka bränder och laga trasiga medmänniskor kostar också riktiga pengar. Då bör man besinna sina ryggmärgssvar och faktiskt hitta riktiga lösningar.

Mitt förslag är kanske inte optimalt. Ge ett bättre förslag i stället för att kritisera problemen.

RambleTamble - Ej medlem längre2015-01-22 13:02

Jag glömmer inte att våldet drabbar riktiga människor.
Det är helt och hållet din tanke.
Vill du tro att ett klädförbud skulle minska våldet med 70% så får du tro det.
Jag tror det inte.
Vilka problem har jag kritiserat?

mrPingu2015-01-22 13:28
Antal inlägg: 16

Asså att man ens börjar tänka i banor att förbjuda attribut luktar så sjuuuuukt mkt fascist/kommunistdiktatur .... Snacka om statligt övergrepp och idé diktatur det skulle vara, det är faktiskt helt vansinnigt att bara 70år efter judarna förföljdes så börjar hets mellan folkgrupper om igen... Nu ska religösa pekas ut överallt bland oss bara för att terrorgrupper blivit så farliga pga USA har gett dom vapen och avanserad träning från CIA och USAs militär, politik, olja diktaturer vapenindrustrin är de som måste kontrolleras inte nån skön gubbe på bänken i nån förort som sitter med radband och käkar solrosfrön...och tror han kommer träffa sina döda släktingar i himlen.. Bara för att vi svennebanan sett på vetenskapens värld på trygga svt nu vet hur hela universum fungerar och vet att de inte finns nån mening med livet...

mrPingu2015-01-22 13:45

Bekämpa ISIS, eller galna kristna abortmotståndare som spränger kliniker eller dödar bögar allt sånt ska stoppas illa kvickt och kyrkan ska inte bestämma över folk mm men att peka ut praktiserande religösa individer som tickande bomber och kollektivt straffa och begränsa deras tankar och rätt till att tro på vad dom vill kan man inte göra om man inte vill bli ihågkommen som nån Pol Pot eller nån annan i kontroll och förbudligan...

kovikstippen2015-01-22 13:45

MrPingu.

Intressant teori du framför.

Hur menar du att någon pekas ut om man inte får bära religiösa attribut?

På vilket sett hetsar ett förbud mot någon?

Man kan tycka att min ide är fel och dum, men varför tro att jag är en ond människa bara för att jag försöker hitta en lösning på ett stort aktuellt problem?

Din sköna gubbe kan säkert sitta kvar med sina frön. Han var inte målgruppen. Grundidéen är att det är dumt att acceptera religiösa motsättningar och krig i Sverige.

Din lösning är att flumma iväg och säga att det har med USA, olja & vapen att göra. Behöver vi inte få stopp på våldet inom Sverige då?

I bland är det fiffigt att tänka längre än "usch för alla förbud"

Nora1 - Ej medlem längre2015-01-22 13:52
Antal inlägg: 2885

Kovikstippen, Varför ska vi låta nazisterna bestämma vad vi andra får tänka, tro på och hur vi ska klä oss?

mrPingu2015-01-22 14:18

Ja sa inte att du var ond ja sa att den politiker som inför religionsförbud kommer bli ihågkommen som en riktig douchbag... Och självklart blir man utpekad om man blir förbjuden att synligt bära tex ett kors eller annan symbol.... Och hur kan du säga att jag Flummar iväg för att jag påpekar att USA satt vapen i händerna på tex: Talibanerna... Det är ju officiellt de hymlar ju ingen med... Problemet blev ju att dom sen fick dom imot sig... Om man tror att det är religionerna i sig självt som skapat problemen och inte makthavare och det politiska spelet då är man flummig som fan... Och tycker man som den här tråden handlar att man ska förbjuda åsikter, tro och attribut kan man inte ha nån kunskap om framväxten av konflikter har kommit att bli och vilka krafter och som påverkar.

mrPingu2015-01-22 14:20

Och ja..... Det är alltid fel med tankekontroll och förbud av åsiktsfrihet..... De kallas för fascism....

mrPingu2015-01-22 14:25

Religionsförbud och saker åt det hållet skulle mer än allt annat skapa motsättningar mellan folk här i Sverige.... Då skulle folk verkligen börja slåss för sin frihet...

Stinky Lomax - Ej medlem längre2015-01-22 14:25
Antal inlägg: 158

Islam skapar en hel del problem, Frankrike för ett par veckor sedan?? Om man inte fattar det så har man rökt på en gång för mycket.

kovikstippen2015-01-22 14:33

Håller helt med dig i ditt senaste inlägg mrPingu.

Nora. Du blandar ihop äpplen och bilar. Att ha yttrandefrihet har ingenting med kläder att göra.

Varifrån fick du inspiration att skriva Nazisterna?

Jag vill absolut vare sig förändra våra grundlagar eller införa förbud mot några tankar. Att införa förbud mot religiösa attribut handlar mer om att förhindra religiösa konflikter inom Sverige.

Dessutom tror jag det blir svårare att rekrytera religiösa krigare om dom inte får springa omkring i pyjamas och låta skägget växa. Det har liksom blivit inne att visa upp sin tro. Liksom att allt fler blir provocerande av religiösa attribut överallt och hela tiden.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?