Spelrum
Giraffen | 22 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 14 |
Inloggade | 36 |
Mobilspel
Pågående | 19 442 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:54 | |
![]() | Men det är ju såklart invandringens frl! Så dumt av mig... | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:54 | |
![]() | Fel* | |
limpan__2 | 2015-07-21 22:55 | |
![]() | "man gör [inte] jämförelser över tid i kronor och ören" Jo, inflationsjusterat såklart men vad tusan skulle man annars jämföra? För övrigt betalar företag en hel rad andra skatter än bolagsskatt... | |
micro113 | 2015-07-21 22:58 | |
![]() | RambleTamble Nej, när man handlar på IKEA så gör man det nog främst för att det är överkomligt pris - inte för att "köpa svensk". Produktionen på IKEA möbler har legat utomlands länge länge, liksom företaget självt. Däremot är det givetvis så att om du handlar på IKEA så skapar du arbetstillfällen i Sverige - eftersom IKEA anställer i Sverige. Givetvis vore det bästa om vi köpte sådant som både producerades och såldes i Sverige- eftersom det skulle skapa ännu fler arbetstillfällen i Sverige. Däremot får man givetvis acceptera att de öppna gränserna för företag går åt båda håll -- utländska kan etablera en marknad här och svenska kan flytta sina koncerner utomlands. | |
micro113 | 2015-07-21 22:59 | |
![]() | limpan__2 Nej, man gör inte en jämförelse i kronor och ören på det sätt som Måns gjorde. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 22:59 | |
![]() | Jag handlar inte på IKEA. Helt enkelt. Inte HM heller. | |
micro113 | 2015-07-21 23:05 | |
![]() | RambleTamble Nej, det är nog många som önskar de kunde handla på andra stället - men de flesta får rätta mun efter matsäck helt enkelt. Själv äger jag inte en enda IKEA möbel och handlar inte heller på H&M - men jag har full förståelse för dem som väljer det alternativet. | |
Måns_E | 2015-07-21 23:06 | |
![]() | Micro, jo det gör man. Att du är bitter kan jag dock inte ändra på. | |
micro113 | 2015-07-21 23:07 | |
![]() | limpan__2 Och ja - självklart betalar de andra skatter och avgifter, och därmed är de en tillgång för Sverige även om de inte är svenska bolag. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 23:08 | |
![]() | Har man taskigt med pengar fonns second hand. Betydligt bättre grejer än pissföretagen IKEA och HM. I denna extrent materialistiska era slumpar folk bort saker med betydligt högre kvalitet för en hundring. | |
micro113 | 2015-07-21 23:09 | |
![]() | Måns_E Nej, det gör man inte... men som sagt var - att prata med någon som tror att man kan göra en rak jämförelse i kronor och ören i en jämförelse över tid slänger jag inte bort någon energi på när det gäller ekonomiska diskussioner. | |
micro113 | 2015-07-21 23:09 | |
![]() | RambleTamble Ja, för dem som gillar det så fungerar det säkert. Själv gillar jag inte begagnat utan föredrar nytt. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 23:11 | |
![]() | Ja det är ju jävligt viktigt. Nytt. Sen dör vi alla. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 23:11 | |
![]() | Bara det är billigt. IKEA-kista? Hopspikad av invandrare? | |
PetLin2 | 2015-07-21 23:13 | |
![]() | Reinfeldt Borg och några andra moderater erkände att de under 90 talet vid några tillfällen anlitat svart arbetskraft Två ministrar avgick 2006 till följd av detta. Herr Ekroth erkände ingenting innan filmbevis fanns och visst kan man fördöma svartjobb även om det antagligen var preskriberat vid tiden för regeringsbildandet och två statsråd avgick trots det. Misshandel och hot med järnrör tror jag dock endast företrädare för ett parti kan ta sig för utan att fråntas sin position | |
micro113 | 2015-07-21 23:14 | |
![]() | RambleTamble Jag handlar som sagt var inte på IKEA. | |
Måns_E | 2015-07-21 23:15 | |
![]() | Jaja snart så blir du insläppt på fmlashback igen Micro. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 23:17 | |
![]() | Nä. Men få får du välja kista nu då. Så du får en dyr och flashig. Det verkar viktigt. Så inte nån annan väljer en billig åt dig. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-07-21 23:18 | |
![]() | Och så du får pröjsa den själv. Så staten slipper. | |
micro113 | 2015-07-21 23:26 | |
![]() | PetLin2 Ekeroth misshandlade ingen - var har du fått det ifrån? Han är väl inte heller dömd för något brott.. Däremot har du en centerpartist som dömdes för misshandel 2005 och 2011 och företrädde partiet vid båda händelserna .. Alltså inte avpolletterad trots misshandels dom.. Tage Påhlsson, Ånge, ringa misshandel 2005 och 2011 Centerns oppositionsråd i Ånge, f d riksdagsledamot. 2004 åtalades Påhlsson för att ha slagit till en autistisk son till en av sina anställda. Påhlsson menade att pojken hade svårt att begripa saker och att han daskat till honom för hans eget bästa, för att den skrivmaskin som han fingrade på inte skulle falla ned på honom. Efteråt hade barnet mardrömmar och vågade inte gå ut på flera veckor. "Han var rädd att bli slagen om han gick utanför dörren" berättader mamman. När han sedan slutligen gick ut stötte han på Påhlsson på stan och fick panik. Hovrätten dömde Påhlsson till 30 dagsböter. nför valet 2010 hade man i Ånge kommun en överenskommelse inom partierna att inte valaffischera då dessa ändå blev vandaliserade. När Påhlsson upptäckt att moderaterna ändå affischerat i mängder, blev han upprörd och konfronterade moderaten Stefan Alm. Tage Påhlsson tog strypgrepp eller grepp i kläderna om Alm, vilket medförde smärta och blånad på dennes hals. - Möjligen att jag klämde i lite väl hårt då, men jag tog inte något strypgrepp på honom, hävdade Påhlsson. – Jag kan nog ha kallat honom för snorvalp. – Jag trodde aldrig att en alliansbroder skulle kunna bete sig på detta sätt, sade Stefan Alm. En annan moderat vittnade om att han sett blåmärken på Alms hals dagen efter. Påhlsson dömdes denna gång till 50 dagsböter á 150 kronor samt 5 000 kronor i ersättning för kränkning. Folkpartist - Hitlerhälsning Isak Bergdahl, Uppsala, förargelseväckande beteende 2009 Styrelseledamot i LUF. Stod åtalad för att ha gjort Hitlerhälsning och skrikit "Sieg Heil" till SSU:are. Uppsala tingsrätt valde att döma honom till 2000 kr i böter, för föragelseväckande beteende istället för hets mot folkgrupp som han från början stod åtalad för. Han satt kvar på sin plats som styrelseledamot efter domen. Påföljd: 2000 kr i böter. Per Garthon fanns med i MP tills 2007 - dömdes för rattfylla 2005 Här kan du läsa om fler dömda www.gp.se/nyheter/va...m- akt-fast Den här är väl för övrigt klockren.. M-politiker dömd för hot mot tjänsteman - Jag lyfte en skyffel och en motorsåg, men jag har aldrig jagat dem. Jag har nu en historia bakom mig som rent av kan vara en erfarenhet i det politiska arbetet, säger Jörgen Johansson. | |