Spelrum
Giraffen | 45 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 66 |
Mobilspel
Pågående | 20 011 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
damen_ - Ej medlem längre | 2007-06-26 12:47 | |
![]() | 9 år är ingenting, jag är på mitt tionde kräkfria år | |
XY_ | 2007-06-26 14:31 | |
![]() | skalbaggar - "timmerkusar" och spindlar. Problemet med fobier är ju att de smittar - dvs min skräck för "timmerkusar" har spridit sig till andra skalbaggar som i skalbaggar överhuvudtaget. Båda fobierna har dock blivit mycket bättre med hjälp av träning. Mörka insjöar är däremot ett mycket större problem så här på sommaren - badar bara i havet och kämpar emot rädslan som börjat sprida sig dit också. | |
sushifish | 2007-06-28 22:06 | |
![]() | Jag har en teori om att vissa människor vårdar sina fobier och rädslor ömt för att de när en falsk förhoppning om att det garanterar dom en intressant personlighet. | |
sadielasalle | 2008-04-28 12:29 | |
![]() | myror i mängder , usch. | |
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-28 12:34 | |
![]() | "Jag har en teori om att vissa människor vårdar sina fobier och rädslor ömt för att de när en falsk förhoppning om att det garanterar dom en intressant personlighet." Bullshit. Säg nej till öppna tågstationer, torg, uteserveringar, parkbänkar m fl ställen pga att du svimmar/skriker/springer av rädsla - i mitt fall fåglar - så får vi se om din åsikt består. Jag hade gett en av mina tår för att bli av med min fobi kan jag lova dig. | |
Ballerina | 2008-04-28 13:03 | |
![]() | Hjärnfobi, sen har jag massa ångestframkallande ideer för mig. | |
yayasout - Ej medlem längre | 2008-04-28 13:06 | |
![]() | Jag har skrivit det förrut tror jag. Är extremt rädd för att fastna. Det räcker att fastna med tröjärmen i något för att jag ska få lite panik. | |
Sara016 | 2008-04-28 13:24 | |
![]() | Jag är rädd för att gå in ensam i affärer/restauranger osv där jag aldrig varit förut.. Alltså.. RIKTIGT rädd.. Vad kallas det? | |
toksöt | 2008-04-28 13:43 | |
![]() | Detta är väl ingen riktig fobi, men jag mår väldigt illa och får hjärtklappning när jag hör ambulanssirener. Det kan t o m framkalla ångestattacker. | |
NadaR | 2008-04-28 15:09 | |
![]() | Jag hade spindel fobi. Vågade inte se odjuret.Så en dag satt det en lapp på min sons dörr GÅ EJ IN STOR SPINDEL.Haha tänkte jag. Så lätt att lura mamma och slippa städa sin rum.Jag gick in och mötte det vackraste (o)djuret jag har sett.En svart och röd fågelspindel i terarium. Hårig och stor.Satte mig ner och beundrade djuret.jag visste att den kunde inte göra mig illa,och min rädsla försvan.Det hela slutade att jag fick ta hand om 11 spindlar til slut när min son flyttade hemifrån en kort tid.Jag matade dom med levande syrsor och kakelackor en dag i veckan.Altså elva terarium med elva spindlar .När sonen flyttade för gott fick jag behålla en spindel som min .Den lever än idag och mår bra.Att se spindel ömsa (det är så dom växer) är en riktig häftig upplevelse.Första gången var jag vaken hela natten och tittade på. Dom lägger sig på rygg och sakta kryper ur sin skal.Dom nya färgerna är fantastiska.Så man kan säga att jag har botat min fobi | |
Angeloflove | 2008-04-28 15:27 | |
![]() | Social fobi är det jag lider mest av... Fy, värst i påtvingade situationer där man "måste" vara social och prata och hälsa på folk. Det brukar bli svart för ögonen och så minns jag aldrig namnen eller ansiktena på dem jag hälsat på. Minnesluckor kan man väl säga att jag får. Några andra: Fötter, höjder, gå i affärer ensam (ibland med sällskap oxå) - framför allt om det finns ungdomar där. | |
ExtraWhite - Ej medlem längre | 2008-04-28 15:58 | |
![]() | Vet inte om man kan kalla det fobi, men jag hatar verkligen nattfjärilar och harkrankar och annat skit som kommer in i rummet på sommarnätter. Fyfan finns nog inget värre | |
tvesovla | 2008-04-28 16:03 | |
![]() | Sossefobi | |
gnill | 2008-04-28 16:36 | |
![]() | för dig med äkta fobi: det går att bota! Kognitiv beteendeterapi funkar (vetenskapligt bevisat) och hypnos funkar också för vissa (enbart erfarenhet, inga studier gjorda vad jag vet). Jag hade en ovanlig fobi och dte tog ca två timmar under hypnos, med samma typ av exponering som man gör IRL i terapi. Han som behandlade var sklciklig och tyckte att det satt väldigt "hårt" iom att det tog så lång tid och han fick använda flera olika tekniker. Men till slut var den borta. Måste dock fortsätta exponera mig för det jag inte "tålde" för att fobin inte skall komma tillbaka. | |
Äppelkatten - Ej medlem längre | 2008-04-28 16:56 | |
![]() | Jag gick i sån där terapi i typ 2 år, exponerades hit och dit, men nej, det har tyvärr inte hjälpt :/ | |
malena__ | 2008-04-29 17:17 | |
![]() | akrofobu, araknofobi, entomofobi, klaustrofobi, lygofobi, nyctofobi | |
litenstor | 2008-05-09 14:09 | |
![]() | fobi för skyltdockor men jag är rädd för lite allt möjligt som t ex spindlar, ormar, kräldjur, höjder | |
maariia | 2008-05-09 14:16 | |
![]() | Är höjdrädd men det är skillnad på höjd och höjd. En balkong på typ 10 våningen är ju värre än att vara uppe på Empire State Building. Sen tycker jag att det är obehagligt att stå och prata inför publik. | |
Suds McDuff | 2008-05-09 14:36 | |
![]() | Är smått fobisk för småkryp. Plus en släng av social fobi. | |
Suenami - Ej medlem längre | 2008-05-09 15:00 | |
![]() | barkborrar, spindlar, ormar o bärfisar! lol | |