Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 34 |
| Inloggade | 84 |
Mobilspel
| Pågående | 19 533 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| skogstorparn | 2007-07-13 04:48 | |
![]() | minns den käcka filmsnutten med solens upp och nedgång.tyckte den var vansinnigt rolig när jag var liten.. | |
| 1408 - Ej medlem längre | 2007-07-13 05:42 | |
![]() | Linus på linjen | |
| sushifish | 2007-07-13 09:27 | |
![]() | Jag minns när ZTV sändes i TV3 på eftermiddagarna. När ZTV skulle bli en egen kanal var det en stor händelse och jag satt så klart bänkad. Jag var typ 15. Det första program som sändes var två gubbar som satt i varsin stol (den ena var Gert Fylking) sen kom det in en tjej som strippade (helt). Sen gick hon ut. Det var (så jag minns) ZTVs första program. | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-07-13 10:24 | |
![]() | Jag minns när Anslagstavlan var ett av mina favoritprogram och när reklamen innan filmen var det bästa med att gå på bio. | |
| Arianrhod - Ej medlem längre | 2007-07-13 10:42 | |
![]() | Jag minns sammetsaffischer med svarta pantrar på. Enorma solfjädrar med romantiska motiv över sängen och flerarmade lampor bakom grå skaisoffor. Jag minns Mandy Smith, 4 non blondes och John Farnham :/ | |
| sushifish | 2007-07-13 10:45 | |
![]() | Aaaaah! Jag minns John Farnhams "You're the voice"! Den låg etta på svensktoppen toklänge och jag hade ett blandband med den låten inspelad 10 gånger efter varandra. Hade andra blandband med en och samma låt efter varandra, bland annat Maria McKeys Show me heaven, och Niclas Strömstedts sista sommaren. :D Jag minns även Mr Music-banden man köpte på postorder. | |
| Arianrhod - Ej medlem längre | 2007-07-13 10:48 | |
![]() | Svensktoppen?? Du måste ju mena Tracks? :D Därifrån fick man många blandband - blev förbannad när Kaj Kindvall började prata innan låten var slut. Man fick liksom avsluta låten själv genom "fadening" att långsamt sänka volymen i efterhand :D:D:D | |
| sushifish | 2007-07-13 10:49 | |
![]() | Doh, självklart menade jag Tracks!!! | |
| Arianrhod - Ej medlem längre | 2007-07-13 10:54 | |
![]() | I klädväg är det svårt att känna riktig nostalgi eftersom modet är nästan exakt detsamma idag. Men tights med hälband som bildade knän, vändbara musse pigg-tröjor och märket Hot gossip TORDE fortfarande vara bannlyst!? | |
| Okej - Ej medlem längre | 2007-07-13 11:31 | |
![]() | Jag minns hur jag flätade massor med små flätor i håret, blötte ner dem och sov på dem, för att nästa dag få nåt annat än mitt annars så spikraka hår. | |
| sushifish | 2007-07-13 12:48 | |
![]() | Jag minns våffeltången... och hur platt håret var precis vid huvudet där man inte kom åt med tången, för att sen helt tvärt krusa till sig in absurdum! | |
| Miss_jk | 2007-07-13 13:00 | |
![]() | Boktipset! Någon gubbe som satt i en flygande resväska. | |
| wainis | 2007-07-13 13:21 | |
![]() | Torrscchampo! Nåt läbbigt pulver man skulle ha i håret för att det inte skulle se fett ut, för man _fick_ ju inte tvätta håret för ofta... Resultatet blev bara att det såg ut som om man hade fett hår med mjäll i... | |
| sushifish | 2007-07-13 14:49 | |
![]() | Sprayblondering på flaska... sjukt läbbigt, håret blev ljusare och ljusare i flera månader efter att man sprayat i det, och till slut föll det sönder. Det gick rykten om att det var grymt cancerframkallande... Finns det kvar idag? | |
| sushifish | 2007-07-13 14:50 | |
![]() | Jag minns luggar som var som murar - man skulle ha långt platt hår, men just luggen skulle stå raaakt uuupp - ju högre desto bättre. Man kollade på klassfotot vem som vann tävlingen om högsta lugg. | |
| wainis | 2007-07-13 14:58 | |
![]() | Man fick bara läsk på lördagarna, och då skulle vi tre syskon dela på 2 st 33-cl-flaskor - man fick inte en var. Eller så fanns det en knubbig glasflaska som rymde 60 cl eller nåt sånt, och alternativet var att dela 3 på en sån. Hursomhelst satt en av oss (oftast syrran som var äldst) och hällde i 3 glas, lite i taget medan brorsan och jag höll järnkoll så inte nån fick en millimeter mer läsk i glaset. Berätta det för dagens petflaskebarn...! | |
| wainis | 2007-07-13 14:59 | |
![]() | Apropå läsk förresten, nån mer som minns chokladzingo? Den fanns bara en kort tid tror jag, och när man smakade på den förstod man varför. Den var vidrig! | |
| Miss_jk | 2007-07-13 15:13 | |
![]() | sushifish: Ja, luggarna ja! Jag tvättade inte ens luggen vissa gånger om man hade fått upp den riktigt högt och snyggt. Tvättade bara övriga håret och sen i med ytterligare lite hårspray (elnette...) tills det kändes som att luggen skulle gå av. | |
| sushifish | 2007-07-13 15:19 | |
![]() | hehe, wainis, vi var oxå tre syskon som delade läsk, men vi delade 3 på en 33 cl. Precis som ni gjorde vi så att en hällde, en måttade att det blev jämt, och en fick välja glas först, arbetsfördelningen gjordes med roterande schema. Rättvist ska det va, det lärde vi oss i Bamse. :) | |
| sushifish | 2007-07-13 15:20 | |
![]() | Jag minns lolipop och bubbelpop-glassarna med ätbar pinne... (prata glassminnen, misstänker att jag kan ha öppnat pandoras box här..!) | |