Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rulle | 2010-11-04 22:46 | |
![]() | Skulle inte tro att banken skulle ställa upp som den gör i programmet om jag som vanlig Svensson kom in och ville ha hjälp att reda ut att jag har förbrukat mer pengar än jag fått in i flera år. Det är helt otroligt hur folk kkan vara så in i helvete dumma. Har man fått i sig sen barnsben att man inte ska göra av med mer pengar än man har. | |
| Stenknäck | 2010-11-04 23:39 | |
![]() | Såg på Lyxfällan igår onsdag och jag kan helt enkelt inte fatta att en så klipsk tjej som hon verkade vara kunde bära sig åt så fasligt dumt med sin ekonomi. Hon var ju duktig på att stämma av och ta till sig info men ändå så hade hon försatt sig i en så penibel situation med en massa sms-lån och "investerat" i en bil för att hon gillar BMW??? Ok jag har också en BMW men fasiken ser jag den som en investering. Den kostar kosing och har man en sån bil så då får man se till att man har råd också annars kan det vara. Hon hade dessutom en inkomst där hon fick ut 24 ooo kr i månaden efter skatt??? Hon tjänar ju bra tjejen och varför inte kunna göra en budget och spara och ändå ha pengar över? Förstår mig inte på sånt. Hon lever ju helt över sina tillgångar. Utgifter på 44 000 kr i månaden??? Gömma räkningarna så hon slipper se dem? Ja det är nog mycket den tjejen behöver hjälp med dvs inte enbart ekonomi. Hon behöver nog gå till en terapeut och få hjälp för troligen har hon en depression i botten. | |
| Leopardhonan | 2010-11-04 23:54 | |
![]() | Alla program är med pinsamma vuxna människor, eller ska man kalla det dagisbarn som inte har eller kan lära sig pengars värde..? Hur svårt är det att lista ut att man betalar räkningarna först, sen kan man spara lite och SEN roar man sig som man vill.. | |
| taxam - Ej medlem längre | 2010-11-05 00:27 | |
![]() | Det kunde göras ett sådant program för dom som mer eller mindre ofrivilligt hamnat i ekonomis kris genom konkurs, skiljsmässa eller annat som kan drabba en. Varför måste det alltid vips handla om ensamstående mammor? Finns det inga andra i samhället som har det ekonomsikt svårt? Och finns det så många ensamstående mammor måste det ju rimligtvis finnas ensamstående pappor också...och DOM har det inte alltid så jäkla lätt men glöms bort i dagens moderna och jämlika samhälle! | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-11-06 15:12 | |
![]() | Förstår inte den här tjejen alltså vanita.myshowroom.se...gf fgfg.JPG | |
| Pubbe | 2010-11-06 15:20 | |
![]() | Man slutar nog aldrig att förvånas! | |
| slånbär | 2010-11-06 16:02 | |
![]() | Men den där killen i senaste programmet som inte kunde köpa mat till sina barn han skulle ju bara fått fixa det själv egentligen. Man får bara inte vara så jävla korkad som vuxen med två barn-det är ju snudd på straffbart!!! Han satt och hängde med huvet och tyckte det kändes för jäkligt att han framställdes som en dålig pappa. Men hallå!!! Man är en jävligt dålig pappa om man väljer att lägga alla sina pengar och allt sitt intresse på bilar och andra grejer och sen inte ha råd att köpa mat till sina barn eller betala dagisavgiften. Och det var ju inte det som han tyckte var jobbigast heller för den delen utan tårarna dom kom ju först när hans älskade MC skulle säljas. Herregud- man hoppas ju nästan att Soc tar en titt på familjen efter att ha sett programmet för har man inte råd att köpa mat och inte klarar av att sköta sina affärer då kanske man inte ska ha ansvaret för barn heller. | |
| Saxon_x | 2010-11-06 16:31 | |
![]() | Tycker inte de ska hjälpa folk som själva valt att hamna i den sitsen pga slarv och hjärnslapphet. Precis som du säger Le... så kunde de hjälpa folk som inte själva valt att hamna i den situationen. Men underhållningsvärde har det. | |
| Lillstölla | 2010-11-18 21:37 | |
![]() | Jaha, så har vi en socialsekreterare på 41 bast som beter som som om hon vore 17, handlar som en tok, resor, sommarstuga, bil och båt, och så lever hon på sin pappa! Den stackars gubben lånar ut halva sin pension till sin "vuxna" dotter varje månad. Fy fan! | |
| slånbär | 2010-11-18 21:41 | |
![]() | Och hon är socialsekreterare? Det missade jag. Undrar hur det går ihop egentligen? Fan vad trött jag blir på detta!! Oansvariga idioter som bara lyxkonsumerar in absurdum utan en tanke på morgondagen och sen sitter i tv och gråter över sina materiella ting som dom måste skiljas från. Så räddar lyxfällan dom med lite smäll på fingrarna och en fin present på slutet och sen kan dom börja om med skiten igen. | |
| Lillstölla | 2010-11-18 22:02 | |
![]() | Ja jag önskar nästan att man kunde få se ett avsnitt där de inte lyckas lösa det. Och tycker inte att de ska få nån present, de som är med borde snarare ge nån present till de som lånat dom pengar och så vidare. | |
| Svante87 | 2010-11-18 22:15 | |
![]() | Det jag saknar är en uppföljning typ hur går det nu 1-3 år senare. | |
| Phantony | 2010-11-18 22:37 | |
![]() | Ojojoj, har fanns det inte mycket empati inte.... | |
| le-lou | 2010-11-18 22:39 | |
![]() | empati för vad ? | |
| adami - Ej medlem längre | 2010-11-18 22:44 | |
![]() | Dom är ju inte på riktigt. Jag tror inte att folk sitter i tv och gör bort sig. Det måste bara vara skådespelare! | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-11-18 22:56 | |
![]() | DEt verkar inte spela någon roll hur stor skulderna än är. Lyxfällan kommer dit en vecka och sen är allt löst. I längden blir det trist att det alltid går ihop sig. Samtidigt kanske det är tufft att hänga ut någon som det inte löser sig för. | |
| apbur | 2010-11-18 23:06 | |
![]() | Ja, programmet tråkar ut mig också. Nu gör jag om allt i huvudet, till en porrfilm. "Ja, ditt liv håller på att rasa samman, vi kan hjälpa dig men vi kräver en motprestation." | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-11-18 23:08 | |
![]() | Hahaha. | |
| Lillstölla | 2010-11-18 23:09 | |
![]() | Säger som le-lou: sympati för vad. De har själva satt sig i den sitsen de är. | |
| bokmärke | 2010-11-18 23:14 | |
![]() | Varför tittar ni om det bara är ett skitprogram????????? | |