Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 20 073 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2008-08-08 15:24 | |
![]() | E Solu,, varför ens dikutera mig ,, då, det är väl knappast ämnet vi pratar om utan MIG som person eller hur Bitte | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:25 | |
![]() | Du kanske inte bryr dig om att svara, men jag måste göra det på grund av mammas hälsotillstånd och lite andra saker. | |
| Måns_E | 2008-08-08 15:25 | |
![]() | Vad är det för trams om att man måste respektera folks val av yrke, själv har jag svårt att förstå hur man kan bli telefonförsäljare, legosoldat, bödel eller lapplisa. För den sakens skull så behöver det inte vara något annat fel på dessa personer, men inte behöver jag repektera deras val av yrke för det. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:26 | |
![]() | Mommes, förbaskat bra formulerat! Ens telefon är ens privata sfär. Att då inte kunna VÄLJA vem som får tillgång till det känns kränkande. | |
| Neutral | 2008-08-08 15:27 | |
![]() | E solu: Detta är ett forum! Det är till för att folk ska få uttrycka sej! Det är till för att man ska få andras synpunkter på saker! Att man ska skapa en diskussion och få sej och ge andra en tankeställare! Om man inte får uttrycka vad man tycker bara för att det då ska passa någon annan liknar mest en enmannadialog och då är det väl lika bra att avsluta forumet omedelbart då det uppenbarligen förlorat sitt syfte. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:27 | |
![]() | Precis, håller med Måns_E. Dessutom tycker jag att jag får spy hur mycket galla jag vill över telefonförsäljare då jag själv arbetat i yrket innan jag växte upp. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:28 | |
![]() | Naturligvis vill man inte strunta i telefonen om man har någon möjlighet att svara. Med tonårsbarn och sjuka föräldrar vill jag vara tillgänglig dygnet runt. Om det ringer en bekant per kväll och pratar en stund, är det ju stor skillnad mot om det ringer ytterligare 4 personer och vill ge mig erbjudanden om saker, företeelser som jag inte vill ha. | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:31 | |
![]() | Och Bitte: Självklart får du fortsätta läsa om du vill, jag menade bara att du verkar ta allt som skrivs för personligt, och klagar hela tiden på att du blir less osv. Fattar inte varför du fortsätter läsa då. | |
| Neutral | 2008-08-08 15:33 | |
![]() | Måns E: Jag tycker DEFINITIVT att man ska respektera andras val av yrke! Vem är du att döma någon du inte känner bara för att yrket de utövar får dej att känna dej obekväm? Tycker verkligen att folk borde sluta leva i den där fantasibubblan om att de är universums centrum och börja visa lite mer respekt och ta mer hänsyn till sina medmänniskor. Det blir ju bara löjligt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:34 | |
![]() | Om t o m telefonförsäljarna blir less på att diskutera telefonförsäljning, vad ska då vi andra satar säga. Är rädd för att ni ger nog inte er själva så bra reklam just här iaf. | |
| Bitte - Administratör | 2008-08-08 15:35 | |
![]() | Att respektera andra människor är väl rätt grundläggande i en uppfortra eller hur,, så då tolkar jag det som om ni saknar folkvett och uppfostran , då ni inte ens har respekt för andra människor Bitte | |
| Come_play - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:36 | |
![]() | Visar telefonförsäljarna mig respekt och hänsyn när de ringer och försöker pracka på mig saker jag inte har bett om? | |
| Måns_E | 2008-08-08 15:36 | |
![]() | Neutral Det handlar om min personliga moral, där passar inte bl a telefonförsäljare in. Det handlar inte om att döma personer jag inte känner, det handlar om att fördöma vissa yrken som jag anser är felaktiga, jag har inga som helst problem med den distinktionen. Med andra ord jag fördömer det ni sysslar med, inte er person. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:38 | |
![]() | Come_play: Bra sagt! För övrigt har jag aldrig varit otrevlig mot en telefonförsäljare, men de har å andra sidan totalt pajat mitt humör för säkert en halvtimme framåt! | |
| Neutral | 2008-08-08 15:39 | |
![]() | Måns E: Hah, din personliga moral? Men herregud. Då måste jag fråga, har du fått ett X antal böter för många därför att jag kan då inte för något i världen se hur en lapplisa kan ha förnärmat dej så? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:40 | |
![]() | Fattar inte hur man kan vara så lettretad. Lägg på? | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:41 | |
![]() | I och för sig. Det finns ju folk som på allvar blir sura över internetforum... :-) Vad tänkte jag med... | |
| Måns_E | 2008-08-08 15:43 | |
![]() | Neutral Vad gäller lapplisor så handlar det mest om vilket arbetssätt som används, i en värld där vaktbolagen får betalt för varje bil och lapplisorna sitter som hökar om man har gått över tiden med ett par minuter så tycker jag inte att de förbättrar någonting alls, utan mest utnyttjar folk. Moral är inte helt oviktig, och vad man tror så måste den vara personlig då det inte finns någon universell moral. Som exempel så tycker jag inte att det är rätt när soldater våldtar eller på annat sätt massakrerar civilbefolkning på order från sin överlydande. Även detta var ett yrke där ordervägran var värre än personlig moral för några år sen. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:45 | |
![]() | Neutral säger: 2008-08-08 15:33 Måns E: Jag tycker DEFINITIVT att man ska respektera andras val av yrke! Vem är du att döma någon du inte känner bara för att yrket de utövar får dej att känna dej obekväm? Tycker verkligen att folk borde sluta leva i den där fantasibubblan om att de är universums centrum och börja visa lite mer respekt och ta mer hänsyn till sina medmänniskor. Det blir ju bara löjligt." Men vem tror att den är universums centrum? Visar du respekt och hänsyn till dina medmänniskor i ditt jobb? Jag förstår om man tar ett telefonjobb för att man är tvungen till det, för att få ihop till hyran. Jag förstår inte hur man kan tycka att det är ett trevligt jobb. Personligen har jag aldrig förolämpat er i telefonen heller men även mitt svar "nej tack, det där är ingenting för mig, hej då, ha en trevlig kväll" brukar inte få ringaren att ge upp. Snabbt hasplar de ur sig nya erbjudanden och tragglar på, tills jag bara suckar och lägger på. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-08-08 15:45 | |
![]() | Intressant debattinlägg, Budalv! Det facetterar verkligen diskussionen och får oss att tänka till. Inte. | |