Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 20 061 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JENSEN Södra - Ej medlem längre | 2008-06-17 12:34 | |
![]() | Ärligt talat så tror jag inte att denna diskussion kommer,vidare, leder någonstans. Alla kommer alltid ha olika åsikter och så kommer det också bli, alla kan inte enas. Så nu när du fått massa olika förslag får du väl själv ta ställning till om hon ska ha en mobiltelefon eller inte och utgå ifrån vad du själv tycker,tänker och känner. | |
| nella35649 | 2008-06-17 12:37 | |
![]() | Hmmm man blir ju mörkrädd när man läser de här! Mobiltelefon till en åttaåring?? Visst i vårt samhälle idag kanske de skulle kunna behövas, men jag ser hellre att man ser till att veta var barnet håller hus, hemma hos ngn komis o inte ute på gatorna o ränner. Förhoppningsvis har väl då kompisen en telefon hemma. Mobiltelefon fanns ju inte direkt när en annan var liten. Världen har blivit så sjuk, att man måste vara tillgänglig dygnet runt. Mobilen är nästan lika viktig att ha med sej ut när man går hemmifrån som husnyckeln! | |
| Miss A | 2008-06-17 12:42 | |
![]() | Om det inte finns nån särskild anledning till varför hon behöver telefonen så tycker jag att 8 år e för ungt. Hon är för liten för att befinna sig nån annanstans än där du vet. Skulle det va i stallet tex.. är det kanske en annan sak. Men bara för att hon VILL HA!! - Nej! | |
| Vårfjärilen | 2008-06-17 12:42 | |
![]() | När barnet börjar vara ute själv så behövs mobilen så att han/hon ska kunna ringa om det händer något, men en åttaåring är väl alltid i sällskap av förälder/lärare/vuxen...? Så tycker jag inte att man ska köpa mobiler som leksaker till sina barn, om de är för dyra (en åttaåring kanske, jag känner ju inte ert barn men jag antar, inte kan ta ansvar och tappar bort den lätt) är upp till var och en såklart... Men det känns ändå fel att ett så ungt barn skall ha mobiltelefon. | |
| SuupaMan | 2008-06-17 12:43 | |
![]() | Ska blondiner med rosa kinder som kallar sig själva dotter få skriva inlägg på beta? | |
| Snoosy | 2008-06-17 13:01 | |
![]() | Det är en kluven fråga. I säkerhetssyfte är den ju jättebra, om det händer något. Samtidigt så är det ju konstaterat att det inte är bra med strtåningen från mobiltelefoner. + att det känns som att när barnet har en mobiltelefon så är det inte långt till nästa steg, sminka sig ex. Man vill ju att ens barn ska vara barn så länge som möjligt.. | |
| Snoosy | 2008-06-17 13:07 | |
![]() | masterhans,, jag säger som Lisa Marklund, bensinen borde kosta det dubbla mot vad det kostar nu ;) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2008-06-17 13:36 | |
![]() | Min lille pojke fyllde 7 år idag och han är hos sin mamma denna veckan. Hans mormor & morfar gav honom en kontantkortstelefon. Känns halvt bizarrt att lägga in sitt lilla barns namn i adressboken på den egna telefonen. Gick det så fort? Är han redan så stor? Nej, det är han förstås inte. Men jag har verkligen ingen lust att bråka mer med hennes "klan", så jag sade "vad kul"... men innerst inne tycker jag det här är helt snett. Det är som om de vill vinna race't om barnen på något vis. Vad gör man. | |