Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 190 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Goltex | 2008-04-08 22:11 | |
![]() | Stackare.....hoppas allt löser sej | |
| GalnaAlexiz | 2008-04-08 22:53 | |
![]() | Gud vad hemskt,vilket folk det finns, min kille hade problem med tradera, inte som dig, men den killen låsades åka på semester när budet var klart (vart lågt) vart aldrig någon affär.. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-08 23:34 | |
![]() | Ja visst, ynot. Jag tyckte jag gjorde rätt. Det var ju det att snubben istället för att pruta körde en rövare om pengar och lovade komma med resten, vilket jag köpte eftersom jag hade hans personnummer och trodde att han som köpare ville ha nycklarna till bilen och vinterdäck. Värst var väl egentligen inte läget för mig, utan troligen den stackare som köpte bilen av honom under falsk varudeklaration. Folk - inklusive jag - är slarviga på blocket och ebay eftersom det är så enkelt att sälja. Folk lägger upp bilder på sin "mobil" som är hämtade från nätet (man ser inte några repor, etc.), och folk kan beskriva prylar som i "gott skick" etc. utan att man vet vad det betyder. | |
| fidelio | 2008-04-09 00:33 | |
![]() | jag håller tummarna för dig, uffe. om du mot förmodan inte får med dig ordningsmakten kräver jag att du möter skojaren med någon form av säkerhet. det vore bra om skojaren i fråga kunde elimineras/oskadliggöras på något sätt. lycka till. | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-09 08:45 | |
![]() | Uppdatera oss gärna uffe, man är ju nyfiken. | |
| DennisPlz | 2008-04-09 09:09 | |
![]() | Hälsar från Uffe som är på häktet hos Uppsalapolisen: "Det var det värt" :) | |
| zimba - Ej medlem längre | 2008-04-09 09:10 | |
![]() | =)) | |
| spfynxen | 2008-04-09 09:18 | |
![]() | hahahah den var bra den Dennis....... Här sitter man och läser seriösa saker och mitt upp allt så kommer en skojare som du. Behövdes, fick mig ett gott skratt. Får hoppas att Poliserna behandlar "vår" Uffe väl ,o) | |
| piidii | 2008-04-09 09:22 | |
![]() | När kommer uppgörelsen? Väntar med spänning, kunde knappt sova i natt ( liten överdrift kanske men nästan sant...) | |
| y not | 2008-04-09 09:59 | |
![]() | Denniz förnekar sig aldrig :) | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-09 14:29 | |
![]() | Jag avvaktar svar från enköpingspolisen som ska hålla i de civilklädda poliser som ska övervaka "affären" . Själva dejten med bedragaren är inte satt än då jag väntar med att svara honom angående den telefon som jag ska köpa pga att polisen inte är så snabba i sitt agerande,,,hade jag själv fått styra så satt kille redan bakom galler (gallret i min grill på bilen) Återkommer med mer info | |
| blue_moon | 2008-04-09 14:47 | |
![]() | Lika spännande som deckaren jag läser... =) | |
| tvesovla | 2008-04-09 14:54 | |
![]() | Godtrosbegreppet är inte alls avskaffat, finns fortfarande inom exv. fasträtt och sakrätt, däremot existerar begreppet ej längre inom köp-/avtalsrätten... Uffe; Lycka till, hoppas det går vägen! | |
| UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-09 15:14 | |
![]() | Jag vill gärna veta veta om godtrosrätten,,,menar ni att jag som begär kvitto och kollar imeinummer och har annonsen kvar och även telefonnumret till killen som jag har köpt den av och tom lämnat in den på verkstad då jag inte förstår varför telefonen slutar att fungera, inte får rätt att jag har köpt den i god tro? När i så fall har man rätt som köpare av en begagnad produkt? Jag har ju tom via polisen kollat om den har av misstag blivit stöldanmäld och lämnat telefonens uppgifter till dem | |
| sirik | 2008-04-09 16:23 | |
![]() | Här köper man dyra deckarböcker och så e de bara att gå in på Forum för att få sitt lystmäte av spänning tillgodosett. Har själv inne en annons för att sälja kilramar med duk för tavelmålning, men nu det är så man skäms när folk kan bära sig åt som i Uffes fall. Fy ?!¤?!!fn. (Eller hur skriver man en svordom). | |
| chipsolist | 2008-04-09 16:40 | |
![]() | Uffe, du ser väldigt glad ut, driver du med oss eller har du inget aktuellt foto? | |
| DennisPlz | 2008-04-09 16:43 | |
![]() | Tycker Uffe gjort en insats här, oavsett hur det går. Alla som har läst tråden är nu - förhoppningsvis - lite mer upplysta vad gäller olika typer av bedrägerier. | |
| ordvältaren - Ej medlem längre | 2008-04-09 16:43 | |
![]() | UffeUppsala, Din kommun ska tillhandahålla konsumentupplysning, det bör finnas ett lokalt nummer du kan ringa för att få information om vad du bör göra och vilka eventuella rättigheter du har. | |
| åkecato | 2008-04-09 16:50 | |
![]() | Seriöst så e en mobil d sissta jag skulle köpa på blocket. Polarn köpte en han aldrig fick. HAHA den idioten satte in 4lax på nån skojjares konto o ingen mobil dök upp =) hahahah Och en begagnad mobil? vem fan vill ha de? i dett afall stog de juh den va ny, men hallå? nej usch o fy | |
| NoiseMaker | 2008-04-09 17:04 | |
![]() | Förutom kräket som sålde telefonen så är det ju telebutikerna som är de stora klåparna i den här historien. När det gäller så stora affärer som att täckna ett abbonemang för några tusen kronor så kunde de väl iaf kasta ett getöga på leg:et som visas upp. Lycka till Uffe! | |