Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 1 |
Mobilspel
| Pågående | 19 365 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kardanase | 2008-04-11 10:50 | |
![]() | emmylicious-> Det är klart att du säger nu, annars vore det ju inte mycket till politisk övertygelse. Jag säger som min gamla samhällskunskapslärare (i gymnasiet) "...sympatier med kommunism, stalinism och annat obskyrt vänsterdravel växer tack och lov den stora majoritet av befolkningen ifrån". | |
| Ballerina | 2008-04-11 10:51 | |
![]() | emmy snart blir uteliggarna nekade sjukvård som i USA. Vi är på väg. | |
| Ballerina | 2008-04-11 10:52 | |
![]() | kard Kommunism är en utopi. Det skulle vara najs, men funkar inte. | |
| Ballerina | 2008-04-11 10:53 | |
![]() | kard Det finns inget land som är kommunistiskt. eller? skulle du kalla Kina kommunism? eller Cuba? Inte jag | |
| le-lou | 2008-04-11 10:55 | |
![]() | Ballerina, nej du har helt rätt i det. Det finns inte och har aldrig funnits länder som varit kommunistiska , hur mycket de än har viftat med sin röda flagga :). Ett fint ideal är det till trots, dock orealistiskt. | |
| Kardanase | 2008-04-11 10:56 | |
![]() | Ballerina-> Angående artikeln: www.aftonbladet.se/d...21 41835.ab så måste jag bara säga att - jo, väldigt många jag stött på i mitt yrkesliv är ena lata djävlar. Vidare så har även uteliggare i USA rätt till sjukvård. Deras möjlighet till val är dock kraftigt begränsat och de kan inte få hjälp med "skitsaker". Allvarligare akuta åkommor får de dock hjälp med. | |
| E_Cantona | 2008-04-11 10:57 | |
![]() | Som jag skrev så anser jag inte att det finns något parti som tilltalar mig...de flesta partier har något gott med sig, men som helhet så är svensk politik rätt stelbent o oflexibel... Dessutom har jag ett yrke där jag vill vara opartisk, vill kunna berömma/kritisera åt både vänster och höger.... Och va gäller USA så finns där saker som är bra, dock är jag för en bra offentlig sjukvård men att där oxå ska finnas möjlighet att välja ett privat alternativ... En sak som jag defenitivt tycker vi ska ta efter USA är att den styrande max får sitta vid makten i 8 år, de gör att även fast de blir en från samma parti så blir där nya vinklar på politiken utefter personen som blir statsminister/president.. . Självklart tycker jag att man ska stötta människor som behöver det men att du tar upp handikappade känns bara larvigt, tycker att det är förolämpande mot de handikappade... Känner många handikappade som verkligen gör det bästa utifrån sin situation och når stor framgång...Har tom med stor glädje arbetat ihop med en förlamad kille tidigare... Gör ingen skillnad på människor på det sättet, då är det mera upprörande att vi i Sverige inte tar till vara på den kompetens våra "nysvenskar" besitter eftersom vi inte tillåter arbetskraftsinvandring... . | |
| Ond jävel - Ej medlem längre | 2008-04-11 10:57 | |
![]() | Ja på gratiskliniker där man kan få vänta i timmar på att få sin skottskada behandlad. | |
| Kardanase | 2008-04-11 10:57 | |
![]() | Ballerina-> Har aldrig funnits och kommer aldrig finnas. Fungerar inte med anledning av människans natur. Jag menar att tanken är vidrig, inte en utopi. | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-11 10:58 | |
![]() | Kuba och Kina är diktaturer. All diktatur är inte kommunistiskt. Och jag skulle inte påstå att stalinismen var kommunism, långt ifrån. Lenin var på god väg, men det gick åt pipan då hans efterträdare blev Stalin. | |
| Kardanase | 2008-04-11 10:58 | |
![]() | Ond jävel-> Ja, om man inte är väldigt nära att dö. Då väntar man 45min... | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-11 10:59 | |
![]() | Castro har jag aldrig sopat under mattan, han har en fin idé och har lyft upp Kuba från att ha varit nedåt. Usa är bittra över det, må vara Little Havanna där som mest grymtar. | |
| Kardanase | 2008-04-11 11:02 | |
![]() | Någon mer än jag som reflekterat över att de allra flesta som argumenterat i vänsterbanor (i denna diskussion) är födda under andra halvan av 80-talet? Ungefär i åldrarna 18-24 år... | |
| Ballerina | 2008-04-11 11:05 | |
![]() | kard Visst finns det folk som fifflar. För att inte tala om alla överklass svin som roffar åt sig. Jag har själv varit deltidssjukskriven och det var allt annat än skönt. Det var förjävligt! Dessutom blev jag diskriminerad av min chef efteråt. Hon påsod att jag inte var pålitlig för att jag hade varit sjukskriven. Men ibland har man inget val. | |
| Solen_lyser - Ej medlem längre | 2008-04-11 11:07 | |
![]() | Kardanase, och du tror inte att det har något med slumpen att göra? | |
| Ballerina | 2008-04-11 11:07 | |
![]() | kard Jag var aktiv inom FP i många år. Var vice ordförande för LUF-dalarna och det var nog lite av en "ung och dum" grej. Fast jag kan fortfarande tycka att FP har många bra frågor, men det mesta sumpade dem i alliansen. | |
| Dyslekso | 2008-04-11 11:21 | |
![]() | Kommunism tillsammans den svenska avundsjukan är en livsfarlig kombination. Det skulle bli ett angiverisamhälle utan dess like.:) Våg efter våg av "dissidenter" skulle förvisas till kundserviceträsken uppe i Norrland. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2008-04-11 11:23 | |
![]() | Jag röstar rött men vi måste väl ändå jobba för att samhället ska gå framåt? Det går inte om det finns fler bidragstagare än skattebetalare, ja, jag vet: man betalar skatt på en del bidragsformer... men ändå. Det går faktiskt att hitta arbete, om man verkligen vill. Det går inte alltid att hitta det arbete man vill men man kan ju försörja sig på ett "vanligt, hederligt" sätt, tills man har fått drömjobbet. Det är dessutom lättare att få ett jobb, om man har ett annat. Då visar man arbetsvilja och det ses tack och lov fortfarande som en merit hos arbetsgivare! Jag gick arbetslös i ett halvår och sökte vartenda jobb som jag var kvalificerad för inom en 8 mils radie från min hemort. Jag kammade hem noll, eftersom det var så många hundra sökanden till varje plats. Sedan gick jag en kortare arbetsplatsförlagd utbildning som gav noll och ingenting till de flesta av oss. De som fick jobb då, är arbetslösa nu igen. Sedan fick jag nog och tog taxileg, jag fick jobb direkt! Inga problem där, inte. Tyvärr går det tydligen inte att jobba "helvitt" som taxichaffis, de flesta vill att man ska jobba 30% vitt och resten svart... Jo, det går ju oxå ihop, samhällsekonomiskt? Nej! Borgarna borde underlätta för småföretagarna och inte för dem med de riktigt stora bolagen. Jag var tyvärr tvungen att sluta köra taxi, synd för det är ett riktigt schysst jobb! Nu går jag en utbildning igen som förhoppningsvis ger ett jobb i slutändan! Det verkar så, i alla fall! Jag är jätteglad att möjligheten att nyttja Lernia finns, än så länge. Det pratas hela tiden om hotet uppifrån att dra in på denna verksamhet. Möjligheterna för oss vanliga dödliga att låna pengar till studier via CSN minskas av borgarna för varje år som går. Det blir bara eliten som har en förmögenhet i ryggen som kommer att studera i framtiden. Det här blev ett slirigt inlägg som tappade tråden i tråden men jag röstar rött, så långt till vänster som man kan komma på lokalplanet... och vanlig vänster på riksnivå. | |
| Ballerina | 2008-04-11 11:32 | |
![]() | alfamarie Men sen gäller det att man får rätt folk till rätt saker. Jag jobbar lite extra som personlig assistent och det är många som inte skulle passa som det. De har jätte svårt att få personal, trots att det är många utan jobb. | |
| Ballerina | 2008-04-11 11:35 | |
![]() | Dys Att vara vänster betyder inte att man vill ha kommunism. En arbetskamrat sa något väldigt smart. Man skulle sänka allas löner istället hör att höja :=) Tänk vad mycket onödigt vi tar förgivet. Man kallar sig fattig när man inte har råd att åka på semester t.ex. Men vem vill ha mindre lön? :P nån? Min pappa är iof. väldigt vänster och vill inte ha högre lön, han tycker att han klarar sig trots att han har extremt dålig lön med tanke på hans arbete. | |