Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 20 041 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| exmortem | 2008-05-20 14:03 | |
![]() | Såvitt jag kunnat se har ingen nämnt mitt favoritband Mayhem och inte heller polackerna Infernal War. www.youtube.com/watc...84 gW_5ZFKE www.youtube.com/watc...da gwr0NwcE | |
| piliph | 2008-05-20 14:33 | |
![]() | Paradise Lost, ett av de viktigaste banden inom doom/death/gothic metal. | |
| Mårten | 2008-05-20 15:36 | |
![]() | >> "Mårten: dissection er riktigt fint band. Jag har dock ingen koll på dom alls mer än att jag lyssnar på musiken, finns dom fortfarande? dom är svenskar va?" I Dissections originaluppsättning var alla svenskar (från Strömstad), i samband med att deras frontman Jon Nödtveit dömdes för mord 1997 sparkades alla övriga medlemmar. När Jon kom ut 2004 återbildade han Dissection med nya medlemmar som alla ingick i hans "sekt" MLO (varav inte alla var svenskar) och de hann spela in EP'n "Maha Kali" 2004 och nya CD´n "Reinkaos" 2006, samt genomföra en mindre turné innan Jon begick självmord i Augusti 2006. Dissection dog med honom och finns med andra ord inte längre. | |
| miss_ia | 2008-05-20 16:23 | |
![]() | Mårten: Aha, ni lirade på underworld? Var det reklam ute om oss redan? coolt!:) jag ska kika på länkarna på youtube så fort jag får igång ljudet igen:) Förresten, kan du hitta Arcana giget från Rumänien där med, iom att du inte hde hört Peters musik sedan CMI-tiden...hehe.. www.youtube.com/resu...ar ch_type= | |
| sanni_girl | 2008-05-20 22:37 | |
![]() | RAGE AGAINST THE MACHINE!!!! WOOOOOO | |
| miss_ia | 2008-05-21 08:33 | |
![]() | Sanni_ jag har lite svårt att kalla Rage against the machine för hårdrock..inte ens metal..ine ens i närheten! | |
| Lalita | 2008-05-21 08:43 | |
![]() | Detta kanske inte är precis äkta vara för tråden, men Sonata Arctica och Unheilig är riktigt trevliga att lyssna på ibland. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2008-05-21 08:44 | |
![]() | rock, rock ska vara känsla. ärlig, rak...djup och tung, måste inte vara uppspeedad och så snabb så det bara skränar. AC DC = en klass i sig, det inser man ju mer man ser dem. inte bara lyssna. titta på dokumentärer, intervjuer etc då fattar man vad rock egentligen är när den är som bäst. sen har vi gott ljud från SISTERS OF MERCY oxå. :) | |
| Lalita | 2008-05-21 08:58 | |
![]() | Ja, det är sååå många bra band uppräknade, det är mycket svårt att plocka ut en speciell favorit. Men bl.a. Sisters of mercy är gymnasienostalgi för min del, även om Rammstein snurrade för jämnan då. | |
| Avskydd - Ej medlem längre | 2008-05-21 09:05 | |
![]() | Sisters och Rammstein är lika mycket hårdrock som Markoolio är hip hop. Vet inte om Obituary är nämda, oldschool death www.youtube.com/watc...8- J4hL7iDM Mer klassiskt, nämligen Nasum www.youtube.com/watc...Rw jzi_HXwE | |
| Lalita | 2008-05-21 09:17 | |
![]() | Bergarn1: lokalreklam är alltid bra! Dock missade jag Nagelfar sist dom spelade i stan. | |
| milvusmilvus | 2008-05-21 09:18 | |
![]() | Örebrobandet Coldworker, med gamle Nasum-trummisen Anders Jakobsson, har just släppt sin andra och den rekommenderas härmed! | |
| Bergarn1 | 2008-05-21 11:20 | |
![]() | tjena: www.cduniverse.com/s...+A stra.htm Jag googlade fram sidan så jag vet inte riktigt vad det är förnått, men kanske värt ett försök? Jag säljer inte min skiva iallafall :-P Mårten: Han hade med andra ord lite personliga problem? Synd det, dom gjorde bra musik. Jag hade faktiskt mina aningar. miss_ja: Rage against the machine är la inte så långt ifrån hårdrock? Vilken genre borde RATM ligga under då? Europe sätts ju in i facket hårdrock under "pudelrock". Jag ser det som att hårdrock är ett ganska stort fack? Fast sätts thrash under hårdrock eller är dom jämlikar? Har metal också en egen plats eller går det in under hårdrock? Beror på hur man definierar hårdrock... nu blev jag förvirrad. Nån som vågar sig på att reda ut begreppen? Nightrage: www.youtube.com/watc...17 ABB2ez3k | |
| miss_ia | 2008-05-21 12:47 | |
![]() | Har ni sett filmen A headbangers journey to metal? Där grenar dom ut begreppen och genren, men det fattas fortfarande massor. Skulle vilja haft mer svensk metal i den filmen:) jag kan nog inte säga vilken genre RATM ska ligga under, men i min mening är dom inte hårdrock.... Checka gamla Crypt of Kerberos och Macrodex...det är metal det:) | |
| Bergarn1 | 2008-05-29 10:01 | |
![]() | A headbangers journey to metal? Det ska kollas upp. Scar Symmetrys nya skiva Holographic Universe (släpps 20 juni) finns ute för alla som inte kan vänta på: thepiratebay.org/tor...c_ Universe Jag kommer dock att köpa skivan då jag tycker att musik som man tycker är bra skall betalas för. Jag kan dock inte vänta riktigt 20 dagar till :-P | |
| TazzRat | 2008-07-28 16:21 | |
![]() | Jag är helt med på Lalita om Sonata Arctica. Powermetal, sure, men metal desto mindre. Powermetal i allmänhet är lite kärringmetal- men å andra sidan är jag ju kärring, så... §;o) Finntroll går inte att leva utan! Firewind är nya favoriter Sabaton är också helt klart värda en avlyssning eller hundra Samael (kanske inte de absolut tidigaste skivorna om man inte gillar growl) är en annan favorit | |
| ryssbrud - Ej medlem längre | 2008-07-28 22:28 | |
![]() | hårdrockstips; stäng av! | |
| -Lala-la | 2008-07-28 22:56 | |
![]() | Shakira. | |
| elr | 2008-07-28 23:42 | |
![]() | vill oxå göra lite lokal reklam. Galaxy Safari, nytt band med erfaret folk. skiva e inte släppt än men d finns att lyssna på på my space. Hörde dom live när d va för band åt Hellacopters, riktigt bra skit !!! profile.myspace.com/...=3 58792958 | |
| TazzRat | 2008-07-29 10:21 | |
![]() | ryssbrud: Nu förvirrar du mig. (Ingen större bedrift iofs. §;o) ) Vad menar du med "Stäng av"? Namn på ett band, månne? §;o) | |