Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 350

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 20:20
Antal inlägg: 9141

"Man utnyttjar sitt yttre medvetet och omedvetet. Precis som alla varelser utnyttjar sina tillgångar och sin position för att främja sig själv. Det är ingen "prestation" men något jag tycker att unga tjejer gott kan unna sig eftersom vi kan det."

- Det där är för mig, ungefär samma sak som att säga att det är okej att slå sig fram (bokstavligt talat) om man är vältränad, bara "för att man kan". Eller argumentera sönder sin motståndare för personlig vinst snarare än att nå en allsidigt bra slutsats.

Bara för man KAN göra något, betyder inte det att det är rättfärdigat. Du bidrar till att dina så kallade "fula" tjejer får det tuffare att klara sig i samhället.

Dessutom skjuter du dig själv lite i foten genom att leva på din "skönhet" då den kommer försvinna med åren, vad har du kvar då? Är det inte bättre bygga upp ditt liv kring vettigare saker som du kan ha med dig livet ut?

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 20:21

Nu blev det nästan lite påhopp där kanske. Ber om ursäkt, isåfall. Det var MIN åsikt, så klart.

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 20:24

Min grundidé är att skippa det där tramset om snygg vs. ful, och se alla utsidor som unik i förhållande till varandra, precis som man gör med insidor. Att sätta utsidor i jämförelse efter en förutbestämd mall är lika fånigt som att göra det med insidor. Alla som inte tycker si eller så är fel, alla andra är rätt.

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 20:24

unika*

trashone - Ej medlem längre2008-04-17 20:52
Antal inlägg: 18678

*nickar*

Cait2008-04-17 20:57
Antal inlägg: 222

Hm, bygga upp sitt liv kring något man har livet ut...

Man har inget livet ut. Livet består av förändring. Men jag gillar dina åsikter hursomhelst och jag tar inte illa upp. Jag förstår dock inte hur jag bidrar till att fula tjejer klarar sig sämre i samhället. Är det om jag tackar ja till ett jobb som jag misstänker jag fick delvis för att jag har ett presentabelt yttre? Då är det samma sak som om en annan person tackar ja till ett jobb de misstänker att de fick för att de var bra på att sälja in saker eller för att de kunde tänka sig att jobba över eller för... Listan är lång. Utseende är en faktor som alla människor tar hänsyn till och att skapa skönhet (även att försköna sig själv) är något djupt mänskligt. Och slutligen, jag skjuter mig inte i foten för jag har inte byggt upp mitt liv kring mitt yttre. Jag har däremot vett nog att skörda skörden när den blommar (bättre att förlora sin skönhet med tiden men njuta av fördelarna nu än att förlora sin skönhet och aldrig njuta av fördelarna). Eller???

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-17 21:08
Antal inlägg: 1279

När min skönhet vissnat skördade jag de allra finaste av livets frukter, för då visste jag att jag älskades för mitt inre, inte mitt skal.

Sorry, never mind. Blev bara lite inspirerad av Caits inlägg.

nystan12008-04-17 21:12
Antal inlägg: 3414

Jag anser mig inte vara en speciellt bildskön person, men jag känner inte att det är något hinder i mitt liv...

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 21:16

Cait: Jag menar att när du kallar vissa för snygga och andra för fula så skapar du en bild av att man inte duger om man har ett visst typ av utseende. Do you copy?

Om du köper idén om att modeller är snygga och folk som ser väldigt olika ut bilden som är i modetidningarna är fula, så bidrar du ju till att den synen på människor sprider sig. Jag tror man kan öva bort det där med att anse att man ska se ut på ena eller andra viset för att vara okej. Precis som man får öva bort fördfodar om personligheter och egenskaper, osv osv.

Mycket av det man anser vara "snygghet", "skönhet", osv är, vad jag tror/uppfattar/får känslan av, väldigt mycket hjärntvättning av samhället, rädslan att inte vara del av en grupp, då skitsnack börjar på grund av osäkerhet etc.

Om alla, inkl. du, slutar utnyttja ditt utseende tror jag det gynnar många andra i slutändan, tror inte du? Det är väl bättre att försöka se till helheten av ens handlingar, istället för bara den egna vinsten? Så länge människor enbart agerar som de gör för de själva vinner på det, kommer vi aldrig närmare det där bättre samhället.

Och ja, jag lägger nog in lite för mycket tolkningar och moralism i den här tråden. ;D

Nattravn - Ej medlem längre2008-04-17 21:17

fördfodar = fördomar

för er som inte kan det coola språket.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-04-17 21:24
Antal inlägg: 22144

Photoshoppade bilder från 80-talet, vilka har det tro? Tur att det inte fanns panelgardiner då...ifall någon undrar menar jag...;)

mamman - Ej medlem längre2008-04-17 21:27
Antal inlägg: 6379

..men du är ju bara 36...? eller?

vita_syrener - Ej medlem längre2008-04-17 21:33

Exakt så är det mamman så nu är väl jag avslöjad då....förbaskat..för inte kan man väl vara 55 och ha en bild som är tagen för ca. 3 veckor sen och vad värre är så har den inte behandlats i photoshop.....*S*

mamman - Ej medlem längre2008-04-17 21:48
Antal inlägg: 6379

har du läst..
www.betapet.se/forum...ea did=9426 ??
Jag skrev ju ett svar till dej där...

vita_syrener - Ej medlem längre2008-04-17 21:50

åh tack det värmer mamman......:)

Intet2008-04-17 22:25
Antal inlägg: 557

Det säljer ju uppenbarligen att låtsas vara urblåst när man är snygg, så alla brudar som kör på detta koncept är i mina ögon rätt smarta. Se bara på Paris Hilton som får tusentals dollar för att gå in på en nattklubb och säga att människorna därinne är heta. Hon har ju blivit en varumärke som rik dum blondin. Det är jävligt smart.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?