Spelrum
| Giraffen | 48 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 77 |
Mobilspel
| Pågående | 19 685 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| jenny80 | 2008-04-19 17:14 | |
![]() | Tack forticert. Jag vet att jag måste lära mig lita på honom...vet inte hur bara. Har börjat gå i terapi men det tar tid. Sen om det händer något minsta lilla som gör att tankarna börjar snurra runt så är det kört igen men jag jobbar p det. | |
| Pintorp - Ej medlem längre | 2008-04-19 17:16 | |
![]() | Varför läste du hans sms? | |
| jenny80 | 2008-04-19 17:38 | |
![]() | Egentligen vet jag inte, men jag är glad efteråt att jag gjorde det... Min man och jag hade inte haft det så bra på sistonde (nyss fått barn köpt hus, renoverat ett kök allt i loppet av 3 månader) och dessutm så "lider" han av lite taskigt självförtroende. Vet av egen erfarenhet att man ibland kan behöva uppmärksamhet och var väl rädd för att han skulle lämna mig helt enkelt. Dessutom hade vi bråkat som fan på kvällen och han sa att han skulle lämna mig (vilket han säger varje gång vi bråkar riktigt fastän han inte menar det) Jag älskar min man över allt annat... och själv har jag dåligt självförtroende och känner mig lyckligt lotad över att ha honom hos mig... inget bra svar, jag vet men alla dessa faktorer ihop gjorde att jag var tvungen att kolla...(är dessutom uppvuxen i en missbrukarfamilj och har ett starkt kontrollbehov) Nu säger min man att jag får kolla i mob när jag vill vilket gör att jag aldrig i hela mitt liv skulle göra det igen... | |
| Pintorp - Ej medlem längre | 2008-04-19 17:44 | |
![]() | Okej, då är det mer förståeligt. EJ ironi. | |
| jenny80 | 2008-04-19 18:06 | |
![]() | Pintorp varför skrev du så? Att du var på samma fest? Var det ett rått skämt bara eller vad tänkte du på? | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:15 | |
![]() | För att pintorp saknar grundläggande empati kanske? | |
| caandy - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:16 | |
![]() | Jag undrar som någon annan: varför läste du hans sms? Det är ju också en form av otrohet. Även om det inte har med sex eller hemlig kärlek att göra. Och vill du inte kalla det för otrohet, är det väl fortfarande ett svek? Hur som helst... det KAN ju faktiskt vara så att det bara är en tjej han tycker är trevlig, en bekant. Man måste inte ha sexuella eller romantiska intressen med alla människor av det motsatta könet. Du kanske bara är lite väl svartsjuk- jag är själv det & kan reagera likadant i sådana situationer (bortsett från att jag inte smygläser meddelanden). Otrohet eller inte? Det beror helt & hållet på vad ni överenskommit om i förhållandet. Du är den enda som vet svaret på den frågan. Har ni sagt att ni inte får ha kontakt med andra personer av motsatt kön eller sms:a med dem, så är det otrohet. Har ni dragit gränsen vid hångel eller sex, är det inte otrohet. Piece of cake, men givetvis förbaskat jobbigt om den ena parten egentligen vill dra en annan gräns- jobbigt känslomässigt läge... | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:26 | |
![]() | Låt oss säga att jag och min partner kommer överens om att gränsen för otrohet dras vid fullbordat sex. Min partner hånglar med en annan tjej och plötsligt känner jag att det inte alls kändes bra i hjärtat och blir svartsjuk. Nu har vi alltså ett problem i vår relation. Frågan är då om det är jag som är boven i dramat som faktiskt har svikit den överenskommelsen vi hade? Jag tycker det verkar befängt och förstår inte alls de som förespråkar att man ska komma överens om ditten och datten. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:30 | |
![]() | Cait: Under fem år hade jag ett vidöppet förhållande, och det var superbra. Rekommenderade samma sak för mina vänner, tyckte det var så otroligt problemfritt. Men till slut saknade jag ändå det där fasta. Nu lever jag i ett fast förhållande och har nog aldrig varit lyckligare. Jenny: Du ångrar inte att du läste hans sms? Nu ringer varningsklockorna för fullt. Även om han säger att du gärna får läsa hans sms så SKA du inte det. Det är helt enkelt omoraliskt att "snoka". Bara för att ni är sambos är ni inte varandras egendom. Att läsa andras sms, brev eller annat är direkt kränkande. Din bakgrund förklarar ATT du läste dem, men ursäktar det inte. Därför tycker jag att det är skrämmande att du inte ångrar det. Dessutom, se bara vad det ställt till med. Om du respekterat din man och låtit bli hans mobil så hade saken varit ur världen för länge sen. Efter vad du berättat så tror jag faktiskt inte att han gick "hela vägen" med tjejen, bara att de flirtade. Helt oskyldiga känslor gentemot henne har säkert inte. Men på något sätt tycker jag att DU är den värre boven i det här dramat. Om han inte satte på henne utan bara flirtade och ville ha lite uppmärksamhet är det bara en fis i rymden i jämförelse med ditt övertramp. Fint att du går i terapi för att komma över dina misstroendeproblem och ditt kontrollbehov. Hoppas verkligen att terapin ger resultat snart, annars kommer du att splittra din familj. Tänk bara när ditt barn växer upp och du fortfarande inte fått bukt me detta. Det luktar katastrof. Om du inte klarar att lita på någon, inte ens dina närmaste som uppenbarligen älskar dig, så försök att åtminstone AGERA som om du gör det. Dina känslor får du ta itu med själv, men dina närmaste ska väl inte behöva lida för det? | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:33 | |
![]() | "Komma överens" innebär väl bara att man har ett gäng gemensamma utgångspunkter i relationen, som delvis grundar sig på att man vet med sig hur man bland annat fungerar känslomässigt. Men det är ju något som givetvis genom kommunikation omprövas och omdefinieras utifrån det enkla faktum att alla relationer är dynamiska. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-04-19 18:38 | |
![]() | Tack gariam, jag gillade ditt svar. Jag är också av den åsikten, ville bara förtydliga att man inte kan tala om fasta överenskommelser i en relation eftersom det verkar vara öppet för att lura sig själv och göra sig själv illa. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-04-19 19:17 | |
![]() | Min erfarenhet säger att det värsta för ett förhållande är att älta och tjata sönder sin partner. Det kan vara svårt men man ska aldrig leta fram gamla oförrätter och slå varandra i huvudet med. Kriser och "dösäsonger" drabbar alla. Man hittar en lösning och går vidare eller så går man inte vidare. Om min partner bedyrar och visar att han älskar mig och att jag är viktigast av alla, då tror jag på det. Det var lite synd att du kollade din mans mobil. Förmodligen var det en liten fylleflirt, som aldrig var menat att bli något och heller aldrig kommer att bli något. Synd att ni båda har behövt lida i månader pga det. Du kan ha vissa krav på din man. Naturligtvis inte ett fullständigt reglemente. Men se honom, tro på honom och älska honom nu. Begrav det där sms:et. | |
| Pintorp - Ej medlem längre | 2008-04-21 15:05 | |
![]() | Gariam: Huvudet på spiken! Empati har aldrig varit min påse chips. | |
| _astrud_ - Ej medlem längre | 2008-04-21 15:56 | |
![]() | Shit, vad är det för perfekton som aldrig sneglat i sin partners mobil eller dylikt. Ni tittar säkert inte i bekantas toalettskåp heller, för att se vad de äter för mediciner och sånt. Man får lov att inte vara så perfekt tycker jag. | |
| Bergarn1 | 2008-04-21 17:44 | |
![]() | Ähhh, han snackar massa skit. Klart som fan han höll på att ragga på henne. Fast det behöver inte betyda att han inte älskar dig eller att han hade tänkt att göra någonting med henne utöver att flirta. Tycker det är ok att småflirta lite på krogen, kanske dansa lite eller så. Inget fel med att få lite bekräftelse över att man fortfarande är aktuell på marknaden. Dock ska man göra det lite smidigt, vilket din kille totalt misslyckats med. Många, både tjejer och killar, som är i förhållande beter sig på lite olika sätt på krogen om partnern är med jämfört med om man är med polarna enbart. Dock tycker jag han ska lägga ner att messa med henne nu, finns ingen anledning. Det är bara skitsnack att han hittat "en kompis" på krogen. 9 fall av 10 så blir det något mer. Om jag tittar på mig själv så har jag aldrig hittat en "kompis" av det motsatta könet på krogen som jag har hållit kontakten med, utan att det har hänt något efter ett tag. | |
| Bergarn1 | 2008-04-21 17:48 | |
![]() | Sen är det mest krokat att läsa någon annans sms, kommer bara fram sånnahär saker, som gör att du måste tänka en massa. Lita på din partner, skiter det sig så skiter det sig, oavsett om du läst hans sms eller inte. Det kommer inte göra mindre ont om det skiter sig, för att du har läst hans sms. Du kommer bara behöva gå runt att grubbla längre.... Jag brukar glömma kvar bilder i min mobil på tex ex, osv. Skulle min flickvän hitta på dom kvar på mobilen skulle det bara resultera i onödigt skit. Va är det med folk och ha kontroll på allt helatiden? släpp taget och våga lita på någon :-P | |
| Leopardhonan | 2008-04-21 18:02 | |
![]() | jag tror också det här handlade om att din man ville ha bekräftelse.. Han har inte provat sina vingar allt för mycket enligt dig och sig själv, då är det klart att han vid tillfälle tar ett nummer och flirtar lite.. han älskar dig säkert jättemycket men det säger ju inte att han inte vill ligga med nån annan.. killar tänker bara på sex......... sorry.. Jag tror definitivt han har en baktanke, killar brukar ha det... tyvärr. Säger som vissa ovanstående, vill han verkligen träffa henne som tjejkompis då är det ju inga problem om ni alla ses tillsammans isf och han presenterar dig för henne och kan visa dig och vara öppen när hon hör av sig.. m.m OM det är ett problem för honom, då döljer han något ja!.. definitivt!.. lycka till! Han är inte värd din tid om han vill roa sig med andra.. | |
| Mouche - Administratör | 2008-04-21 18:06 | |
![]() | Som ensamstående kan man både skaffa nya och ha gamla vänner av motsatt kön precis som man själv önskar. När man är gifta däremot så finns det ingen anledning alls att ha vänner som den andra parten inte tycker om. Min hustru är den som i det läget går först och om hon är ledsen och olycklig över något så försvinner detta "något" ur mitt liv snabbt. Att byta telefonnummer eller flörta eller vad det nu vara månde är oerhört dumt gjort för det kan orsaka just det vi ser här...oro, förtvivlan, osäkerhet. Det tillståndet vore det sista jag ville orsaka min hustru. Har man dock en gång sagt att man är villig att dra ett streck över hela saken så ska det vara Nog i och med det! Inget mer tjat från något håll. Inga mer telefonnummerbytande och tramsande med andra kvinnor från maken och inga fler anklagelser och tårar från makan. Ett gott råd: Som makar kan man enkelt och smidigt göra upp att Fester går vi till och ifrån...tillsammans! Mouche | |
| vulcan | 2008-04-21 18:25 | |
![]() | Forumadmin: Plockat bort ett elakt inlägg som jag tyvärr uppmärksammade först nu (det var från i lördags). Vederbörande är också varnad och jag kan i det sammanhanget passa på att säga att personer som vill driva med någon som uppenbart är ledsen och har problem h*n försöker få rätsida på - de personerna kan räkna med att snabbt få leta upp någon annan arena än Betapets forum och spelrum att göra det i. Småspydigheter i stridens hetta och små tjuvnyp mot folk som kanske sticker ut hakan lite grann kan tolereras inom rimliga gränser här. Att sparka på någon som mer eller mindre ligger och dessutom inte själv på minsta vis varit provokativ eller vass i diskussionen; sånt gör i mina ögon bara fähundar med ett extrembarnsligt självhävdelsebehov. | |
| vulcan | 2008-04-21 18:28 | |
![]() | ... och ytterligare ett inlägg bort (från en annan person). Svär inte åt andra tack! Det är okej att tycka att trådstartaren gjorde fel - hon har trots allt bett om synpunkter här. Men dom synpunkterna kan framföras utan att svepas in i ovettigheter. | |