Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 636

Forumkategorier

Användare Inlägg  
dudeniro - Ej medlem längre2008-04-19 21:08
Antal inlägg: 6214

På MYSBYXANs fredagsdisko skulle det vara lite extra strikt: Enbart mysbyxor och sockiplast.

mammamu - Ej medlem längre2008-04-19 21:08
Antal inlägg: 1286

Minns ni inte när mumlarna var det mest poppiga klädesplagget?
Dom var ju faktiskt i mjukisbralletyg;D

MissT2008-04-19 21:09
Antal inlägg: 1110

hahah mummelbrallor längesen man hörde det uttrycket. En äkta cameltoe är ju inte så fel eller?

WordTour2008 - Ej medlem längre2008-04-19 21:10
Antal inlägg: 1279

Mumlare är kärlek.

-Knip käft nu WT!
-Okej WT.
-Tack WT.

mammamu - Ej medlem längre2008-04-19 21:12
Antal inlägg: 1286

hehe jag hade tänkt att rulla mumlare mot vulcan på DBS, men jag tror inte att han hade godkänt det så det fick bli tumlare istället;D

MissT2008-04-19 21:12

WT fan va du är härlig! Sluta inte, du förgyller min kväll ju. Bock!

MissT2008-04-19 21:14

Oj nu har vi fallit från ämnet helt, verkligen ohyfsat! Tillbaka till tajta eller baggy kläder och om vakterna får bestämma precis hur dom vill, ja menar vem fan tror dom att dom är?

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-19 21:18

Klart klädkod kan vara juste ibland... bara man vet om det så är det väl inga problem...?

Greenline2008-04-19 21:28
Antal inlägg: 80

jag vet inte mjukisbrallor på krogen nej tack. Det signalerar att man inte tar stället på allvar, som om man såsar omkring hemma och skiter i hur man ser ut. det är ju inte kul för de andra.
men för dem som är yngre kanske det inte signalerar detta, och då skulle det vara ok på ett ställe med bara 18-åringar typ.
Sånt här ändrar sig hela tiden också. För 15 år sedan var det absolut nej till jympadojor, men sen döptes de om av ngn smart reklamare till "sneakers" även i Sverige och de blev mycket dyrare och då blev det ok.
Så om någon tar fram extremt dyra mjukisbrallor/jympabrallo r - då blir det nog ok : )

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-19 21:33

Delux mysisar... med forstarkt gren for WT, lite bling bling. kanske skulle man tillverka dem i jeanstyg och ha fickor både fram och bak? Äh, det skulle nog inte sälja.

MissT2008-04-19 21:43

Dödade vi den här tråden? Ooops det var ju inet meningen :/

mamman - Ej medlem längre2008-04-19 23:33
Antal inlägg: 6379

missT: i den här tråden har du inte varit snäll mot barbi...

MissT2008-04-20 00:03

Mamman vad menar du? Klart jag har. Jag måste ju för sjutton få ifrågasätta henne. Man kan ju inte dalta omkring med vuxna människor. Skriver man i ett forum får man ju ta de kommentarer som kommer...

Grymming2008-04-20 00:11
Antal inlägg: 2666

jag såg nånstans nån som skrev i tråden att om man går på ett ställe i mjukisbrallor så har man ingen respekt för stället. Det var det töntigaste jag hört! Man kanske känner sig så hemma och bekväm på det stället att man till och med kan gå i mjukisar. Det är väl ett gott betyg?

Candee2008-04-20 01:38
Antal inlägg: 1256

Här var det tjafsigt värre. Konstigt att man kan förvränga ord och själva meningen med inlägg genom att citera varandra. Barbi sa precis vad hon tyckte och ställde en fråga. Jag har då inte uppfattat hennes inlägg som om att hon tjatat om att hon har tajta kläder. Man måste väl se sammanhanget i det hon skriver och inte plocka rader här och där.
Jag tycker nog MissT gick lite väl hårt fram och fick Barbi framstå som en person som vill framhäva sig själv och sin kropp. Eller bagatellisera hennes inlägg genom att vända själva ämnet till annat än det var menat från början.

Inget emot någon av er men nån slags agg mot varandra måste ni ha sen tidigare trådar eller nåt..helt onödigt enligt mig. För läser man Barbis trådar så kan iaf inte jag uppfatta det MissT framhäver i de inlägg hon "diskuterar" med Barbi. Det beror ju helt på hur man vill tolka inlägg och vad man vill få fram när man sedan svarar..

mamman - Ej medlem längre2008-04-20 10:09

Va smart du är Candee...

bennyboll - Ej medlem längre2008-04-20 10:26
Antal inlägg: 8806

men...var är din bild, mamman?

Men på tal om klädcode på krogen så tycker jag också det är olämpligt med mysisar där..Jag själv vill se uppklädda människor då jag är ute, inte slips o kostym, men lite finare än mysisar.. Gärna ett par fina jeans och skjorta eller pike, eller en snygg T-shirt... På killarna alltså..
Tjejerna brukar vara så finklädda jämt tycker jag, oavsett om de ska till skolan eller arbetet eller krogen!

mamman - Ej medlem längre2008-04-20 10:34

Du benny. Kolla vad hon frågar.... Frågan är INTE om man ska få ha mjukballor på sig utan varför hon itne får komma in när andra kommer in då de har på sig AIK-tröja, hängjeans och så.
Som jag fattat detta är det en sportbar och inte krog á la Stureplan.

Och om min bild: läs annan tråd, jag vågar inte vara elak mot Vulcan mer... ;-)
Jag vart helt enkelt så irriterad på bilden... jag är van att ha en tom ruta och då vart det så konstigt när jag hade en bild...
Ska ta en ny sen någon gång... kanske.... eventuellt.... ;-)

bennyboll - Ej medlem längre2008-04-20 10:42
Antal inlägg: 8806

orkade inte läsa alla inlägg mamman, förlåt!

Det är ju konstigt, men det är väl krogägaren som bestämmer vad som är lämpligt eller? Jeans med gällivarehäng och slitna t-shirtar passar inte in där, enl min mening

Förr itiden var det ju slipstvång på många dansställen, och om någon inte hade en slips, så fick dom låna en i garderoben..Skit samma om den passade ihop med dina övriga kläder, bara du hade en slips! Jättelöjligt, det var väl bara så att ägaren hade bestämt slips o skulle det va..Sedan då de var inne på stället åkte slipsen av!!

Kolbxbo - Ej medlem längre2008-04-20 10:50
Antal inlägg: 1161

Har inte orkat läsa igenom alla inläggen.
Mjukisbyxor tycker inte jag passar på krogen.
Man får ta dresscoden dit man kommer.
Sportbaren kanske tillåter såna kläder.
Var hittar man klädkoder? Står det skrivet nånstans? Eller blir man varse när man kommer till dörrvakten som portar folk för fel klädsel efter ha stått i kö länge.
Förr brukade det stå vårdad klädsel i nöjesannonserna. Har inte koll på det längre.
Minns att för många år sen fick man inte ens ha jeans på sig även om de var hela o rena. Gympa dojor var också portade..Nu finns det ju såna skor som ser ut som fin-skor ovanpå med sula av samma typ man ser på sportskor.
Jag är kanske gammelmodig men jag anser att mjukisar är nåt man har på sig när man är hemma. Eller när man tränar.

När jag spelar beta så har jag mjukisar på mig :-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?