Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 50 |
Mobilspel
Pågående | 19 651 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-23 18:09 | |
![]() | Nattravn, jo det kan man, men det är inte vanligt förekommande. | |
Nattravn - Ej medlem längre | 2008-04-23 18:11 | |
![]() | E Solu: Nä, det är ju inte det. *blir inte extra röd i ansiktet och lyckas inte framana fenomenet, bara för att* | |
UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-23 18:37 | |
![]() | Helt emot att det skulle vara rätt att öppet visa brösten i ett badhus,,,,det har gått för långt här i Sverige med att vi ska vara så frigjorda,,, | |
LadyZara | 2008-04-23 18:41 | |
![]() | UffeUppsala: I så fall tycker jag att även män ska bära överdel. Då backar vi ju t.o.m. lite granna med frigjordheten. Vore väl skönt? | |
vulcan | 2008-04-23 18:43 | |
![]() | Att jag skrev om visuell triggning som en komponent i sexuell upphetsning ska naturligtvis inte tolkas som att jag tror att det är något helt automatiserat reaktionsmönster som funkar oberoende av sammanhang. Klart det inte är! Att merparten av de sexuella drifterna är undertryckta i "icke-sexuella" sammanhang som när man tecknar kroki eller undersöker någon i sin roll som läkare betyder dock inte att man känner sig upphetsad av att se sin partners bröst bara för att man "lärt sig" att bröst är upphetsande. Men allt jag säger bör ses i ljuset av att jag är biologist. Även om människans sexuella system är mer subtilt och mångfacetterat än exempelvis babianers så är det också baserat på olika triggers från sinnesintryck - även om de inte är fullt så dramatiska som babianhonans uppsvällda ja-ni-vet. Det betyder dock inte att kulturella föreställningar och inlärning i form av exempelvis en distanslös konsumtion av porr inte kan förstärka eller försvaga saker. Precis som inga kunskaper alls eller en bild som formats av Frida och Veckorevyn eller överkonsumtion av romantiska romaner kan göra det. I grunden handlar det ju om att få kläm på vad en relation egentligen ÄR; att det varken är att bara smeka och klämma på vissa strategiska ställen, att utföra vissa gemensamma rörelser eller att titta varandra djupt i ögonen till tonerna av smäktande musik och med en solnedgång i bakgrunden. Men nu har vi visst kommit från ämnet... :) | |
UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-23 18:45 | |
![]() | Så männens överdel är sexualiserad? i så fall tar jag gärna på en cool t-shit | |
dahlgren_ | 2008-04-23 18:46 | |
![]() | Jag tycker att bröst ska förbli en kvinnlig "mystik"! Det är roligt att känna sig sexig och åtrådd, så länge det inte blir en negativ situation som typ tafsande killar eller nåt annat som inte känns bra. Killar och tjejer är olika och jag tycker att vi ska få vara det och dra isär våra olikheter på det "mänskliga" planet. När det kommer till arbeten och jämställdhet är det en helt annan sak. Jag tycker att kvinnor ska få samma lön, men det betyder inte att jag vill förändra situationen mellan män och kvinnor i förhållanden med varandra. | |
LadyZara | 2008-04-23 18:52 | |
![]() | Ah. Det handlar alltså om att sexualiserade kroppsdelar bör täckas. Då kan jag avslöja att jag tänder på underarmar och att en hel del människor tänder på fötter, det finns tom. de som tänder på ballonger. Låt oss täcka hela jävla världen! ;) Nä, jag vet att du inte menar så. Det är snarare så att allt normativt sexualiserat bör täckas. För mig låter det läskigt. Det är samma argument som används i många länder där burka är lagstadgat. Varför inte låta alla bestämma själva hur de vill klä sig och vilka delar av deras kropp som är sexuell? Oavsett om man vill bära burka eller gå topless. | |
UffeUppsala - Ej medlem längre | 2008-04-23 18:57 | |
![]() | Bra,,,jag tänder på majbrasor,,,då ska de täckas över också...Vi måste ha något slags regelverk iaf...Om vi skulle lägga det på individen så blir det skit jobbigt med nakenjanne mm | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-04-23 18:58 | |
![]() | LadyZara, Menar du att man ska bestämma det själv överallt eller bara på badhusen? | |
LadyZara | 2008-04-23 19:00 | |
![]() | Hahah. Jaja. Vi kan väl åtminstonde enas om attt det vore bra med en lagstiftning som var lika för både kvinnor och män? | |
LadyZara | 2008-04-23 19:01 | |
![]() | Zimba: Jag tycker att lagen ska vara lika för både kvinnor och män oavsett om man är på badhus eller inte. | |
Little_Red - Ej medlem längre | 2008-04-23 19:03 | |
![]() | Och då kan vi ju slå hål på myten om smäktande musik på en gång... Tacka vet jag Stefan Demert! :-) | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-23 19:03 | |
![]() | Låter fint LadyZara, och jag håller med dig i princip. Jag frågar dig dock, har du någonsin träffat en man som inte sett något sexuellt i bröst? Jag tror inte jag tar mig vatten över huvudet om jag sticker ut huvudet och säger att de flesta av oss (män) har någon form av sexuell assosiation med bröst. Därmed inte sakt att kvinnor skall skyla sig för vår skull! Ett experiment skulle kanske vara att ha vissa dagar på badhuset som är "topplesskvällar" och se vad som händer. Jag misstänker att antalet manliga besökare kommer att öka marknant dessa dagar. | |
zimba - Ej medlem längre | 2008-04-23 19:06 | |
![]() | Men hur kul skulle det vara om någon nu valde att inte ha kläder på sig. Låt säga att du ringde efter rörmokaren och han inte hade kläder på sig. Lite jobbigt hade jag nog allt tyckt det hade varit..:O | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-23 19:08 | |
![]() | Lady... det handlar väl inte om någon lag...? Den som har en verksamhet (badhus) har väl rätt att sätta upp visa regler. Den som går till ett badhus går ju med på vissa förhållningsregler, t.ex. så antas man inte bajsa i poolen, män går till männens omklädningsrum, osv. Det är klart att vi kan argumentera också för att det är könssegregering att män och kvinnor skall byta om separat, och att det är en styggelse. Vilket välfärdsproblem!!! | |
LadyZara | 2008-04-23 19:08 | |
![]() | Dudeniro: Jag tror, precis som du, att de flesta heterosexuella män ser bröst som sexuella. Men jag tror inte att det är något som ökar om bara bröst blir lagliga. | |
dudeniro - Ej medlem längre | 2008-04-23 19:09 | |
![]() | Troligen blir det tvärt om... att brösten på sikt blir avsexualiserade. Det vore skittråkigt!!!! | |
vulcan | 2008-04-23 19:09 | |
![]() | Hm... jag undrar hur många män som får djuret i sig väckt av "balladen om den kaxiga myran" :) | |
LadyZara | 2008-04-23 19:11 | |
![]() | Problemet för mig är inte vad vissa badhus har för regler. Problemet är att det är olagligt och bötesbelagt att på allmän plats gå topless för kvinnor. Men inte för män. Tycker alla ska vara lika inför lagen... | |