Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 37 |
Mobilspel
Pågående | 19 117 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
malman | 2010-06-07 19:03 | |
![]() | och filmen då hon leker med bollen är vi på jobbet och då var grindarna låsta, är ju inhägnat med 2m högt staket | |
le-lou | 2010-06-07 19:54 | |
![]() | LisaLong, jag rekommenderar www.youtube.com/watc...ns E65yzow. Hela programmet har legat på Svts hemsida, men den är borttagen nu. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-07 23:46 | |
![]() | Tanten i programmet verkar ju helt talanglös, men väktaren(?) har helt klart en poäng i att ovtjarkan inte är framavlad för att bo i städer med tanke på kynne och storlek. Sedan ska man ha klart för sig att det är väldigt lätt med filmklippning osv. att få fram ett vinklat budskap - i det här fallet att ovtjarkan är livsfarlig. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-07 23:49 | |
![]() | Kolla på den här blodtörstiga jäveln då: avantgaudy.files.wor...be rger.jpg | |
LisaLong | 2010-06-08 00:01 | |
![]() | får inte fram nåt från den länken | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-08 00:02 | |
![]() | Tack ElectricEye, högskolepoäng i retorik och man väljer att visa en bild på en söt hund. | |
LisaLong | 2010-06-08 00:03 | |
![]() | le-lou ska titta imorgon:) | |
LisaLong | 2010-06-08 00:04 | |
![]() | Eletric du skulle bara våga kalla leonberger blodtörstiga:) Du får inte tala illa om mina hundar:) | |
le-lou | 2010-06-08 00:07 | |
![]() | Electric- brukar verkligen Uppdrag Granskning vinkla saker för skojs skull? Det är ett seriöst samhällsprogram om du inte visste det. Väldigt mycket Ovtjarka fanns i landet jag växte upp, där hade de hundarna på gårdar uppe i bergen, hundarna tog varg och vaktade gårdarna men betraktades själva av ägarna som allt annat än gulliga husdjur. De hade ett arbete och det sköter de galant. Det är korkade västerlänningar som prompt ska "tämja" allt och insisterar på att ha djur som inte är skapta för att räcka tass - som gullegrisar i familjen. Jag tycker det är så sjukt korkat, och det är inte ett skit synd om varken de som tar en ovtjarka in till stan att gå parkpromenader med, eller för den delen pitbullägare som verkar tro att de har en "sällskapshund". Sen "flippar" nån av hundarna ut, och då är det "fel i skallen på dem". Nej det är det inte. Synd är det bara om hundarna. | |
le-lou | 2010-06-08 00:08 | |
![]() | ska lägga till att hela programmet om Ovtjarkan som Uppdrag Granskning gjorde är sevärt, får ni fatt det, kolla det. det på youtube är en pytteliten snutt bara. | |
le-lou | 2010-06-08 00:11 | |
![]() | Den k ovtjarkan är allt annat än domesticerad, på tal om varghybrider som blev förbjudna av sådan skäl enligt Minta. SKK , ja kära nån vad hundkunnigt folk. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-08 01:44 | |
![]() | le-lou, om Uppdrag Granskning vinklar saker för skojs skull eller någon annan anledning kan jag inte avgöra. Att de gör det är ett faktum. Jag - eller snarare företaget jag jobbade för tidigare - råkade ut för en i vissa avseenden allt annat än seriös granskning som sattes ihop till ett väldigt vinklat reportage. Om du är intresserad vad saken gällde kan jag berätta, men vi kanske inte ska ta upp plats i den här tråden med det. Och eftersom du inte verkar ha läst mitt inlägg ordentligt så kan jag upprepa att jag håller med om att ovtjarkan inte är särskilt lämplig i stadsmiljö. | |
Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-08 02:13 | |
![]() | E-Eye: Jag är fortfarande lite nyfiken på hur du tänkte då du länka till en bild på en söt hund. Var det något du lärde dig under dina studier i retorik på högskolan? | |
LisaLong | 2010-06-08 09:07 | |
![]() | Eletric jag är fortfarande nyfiken varför du la upp en bild på en Leonberger och kallade den blodtörstig? | |
le-lou | 2010-06-08 09:25 | |
![]() | Electric, men vad är det som då skulle vara vinklat menar du? Att ovtjarkan är en perfekt familjehund eller vad? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 09:50 | |
![]() | Vi har en ovtjarka till granne. Jag funderar mest över varför man väljer att ha en så pass stor hund i en lägenhet, verkar grymt opraktiskt inte minst ur hundens perspektiv. Hon var mycket snäll emot min tuss, däremot råkade hon tyvärr trampa honom på tassen så en klo gick av, vilket resulterade i ett veterinärbesök för tussen. Han skällgnäller när han träffar henne nu, han identifierar nog henne med smärta. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 09:53 | |
![]() | Varför pratar vi förresten om ovtjarkan här? | |
le-lou | 2010-06-08 10:25 | |
![]() | Ja Nouba, du pratar om pitbulls här men jag skulle i tusen fall av tusen bo granne med en pitbull än en ovtjarka. Att vi pratar om ovtjarkan är för att sätta saker i perspektiv. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 10:33 | |
![]() | Aha jag har ingen kunskap alls om rasen, hade jag haft det så hade nog tussen inte fått komma nära henne ;) | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-06-08 16:25 | |
![]() | le-lou, samma material kan presenteras på olika sätt och ge väldigt olika intryck. Här är ett exempel på något som i och för sig är helt off topic: www.youtube.com/watc...Pv _s1RPqAY Det jag menar är att inslaget i Uppdrag granskning har ganska lite substans. Kvinnan har exempelvis noll trovärdighet i mina ögon. Hon har noll koll på den hund hon är ute och promenerar med i i inslaget. | |