Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 59 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Gloria56 | 2014-10-10 22:28 | |
![]() | ttiittii; Dom forslas runt av "tiggarhallikar" i fina bilar. Allt är organiserat. Många - de flesta vägrar inse det. Jag har själv sett hur tiggaren där jag bor gått fram till lyxbilen (värstingVolvo) och lämnat från sig hoptiggda pengar. Det är inte tiggarna som har bilar. | |
skrutta00 | 2014-10-11 00:03 | |
![]() | Just precis ...huvudet på spiken där Gloria56. Och vi måste alla inse att vi är människor...jovisst..jag , du grannen, alla är vi människor som får tycka olika. Va jag reagerar på är människor som skor sig på andra människor medlidande i vinningsyfte...när det på bekostnad av min, din eller gamla fru Olssons empati spottas efter oss för det de fick var inte bra nog.Nej jag tycker det finns människor i världen som jag kan hjälpa mycket mer än tiggaren på Konsum... | |
Sharky68 | 2014-10-11 01:55 | |
![]() | De tiggare jag ser i Sverige är lyxtiggare jämfört med dem jag sett i Sydafrika för 3år och 30år sen. Så tragiskt att många svenska går på detta grava lurendrejeri. Jag skänker hellre en slant till en tiggare i södra Afrika än dem som "kostat" på sig att ta sig 300mil till Sverige från Rumänien. Hur fan "ursäkta" har de haft råd att ta sig till Sverige? Först betala resan hit, sen betala hyran för att sitta och tigga utanför ex.vis Systembolaget??? En del svenskar är så blåögda att det lyser om dem....förlåt jag kan inte låta bli att bli upprörd... Ni som är beresta, nog 17 har ni sett "riktiga" tiggare som verkligen behöver hjälp? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-11 07:34 | |
![]() | jag har aldrig sett tiggarna i lyxbil,i deras tält liknande bostad finns inga lyxbilar,jag var till Masmo till en fallfärdig husvagn med det fanns ingen bil där heller.förmodligen finns det flera sorters tiggare.ponera att dom får in 7 pers i volvon och varje tiggare får 100 om dagen inte mycket till inkomst,det måste gå back.och varför går inte tiggarna sin väg och blir sina egna ? ganska svårt att bli hittad | |
Rhotheta | 2014-10-11 08:40 | |
![]() | Hur mycket skänker du själv, titti? | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-11 08:57 | |
![]() | ganska mycket,jag går inte förbi en tiggare utan att ge,jag har slutat att ge mat,men jag delar ut mat till människor som inte har.Det sitter en tiggare vid varje ica Willys Lidl går jag in ger jag alltid,Har funderat på att få med mig kvinnan vid ica till kyrkan så hon får bada och byta till rena kläder hon är så smutsig,men jag vet inte om hon tar illa upp kan göra en lapp kanske där jag översätter på datorn och visar henne | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-11 09:21 | |
![]() | Titti. Om du installerar "google translate" på mobilen så kan ni prata med varandra. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-11 11:10 | |
![]() | Man väljer ju själv om man vill ge av sitt överflöd till någon som är fattig och i behov. Dom som sitter vid affärerna här och tigger är ju fattiga men så mycke har då jag förstått att det finns dom som har det värre. Men det är tråkigt att debatten om att det är ligor som styr, gör att man känner sig halvlurad varje gång man ger en slant. Även om den som tigger inte är med i nån liga eller är det så får den personen iaf lite pengar. | |
Gloria56 | 2014-10-11 19:44 | |
![]() | Jag hoppas kylan snart kommer så tiggarna ger sej av hem. Att slippa "hejhejhej mamma" så fort jag ska in i butiken (och när jag går ut) ska bli så skönt. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-11 20:03 | |
![]() | undrar om dom vet vad det betyder,tiggarna här säger ingenting dom sitter bara och sitter | |
gittan59 | 2014-10-11 20:59 | |
![]() | jag tycker inte att tiggare från andra länder är Sveriges problem.och är det inte 3månader dom får vistas här enligt den fria rörligheten inom schengenområdet. vissa har ju varit minst ett halvår på min hemort. | |
dinodog | 2014-10-11 21:12 | |
![]() | Såg idag att vi fått en ny tiggare utanför affären. Kvinnan som suttit där är borta nu sitter den en äldre man där. Såg igår att kvinnan hade packning med sig. Är väl nr 3 eller 4 som sitter där sedan januari. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-11 21:22 | |
![]() | Om jag skulle vara så lika störd som många verkar vara över att en person sitter utanför en affär så skulle jag ifrågasätta meningen med mitt liv. Den tiden jag befinner mig utanför en affär är ju bara som en fjärt i universum? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-11 21:29 | |
![]() | Det är nog ingen tillfällighet att alla jag känner som stör sig på tiggare och invandrare är dom tråkigaste människor jag känner. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2014-10-11 21:36 | |
![]() | jag har tur,Ingen av dom jag känner stör sig på tiggare,Dom jag känner stör sig på alla skrönor om tiggare som poppar upp som svampar ur jorden | |
ingson | 2014-10-11 22:05 | |
![]() | Kanske är det egentligen bara trevligt med tiggare, det piggar upp gatubilden? | |
skrutta00 | 2014-10-11 22:07 | |
![]() | Du känner nog inte så många människor då Nora:)) Jag känner veldigt många människor..av alla de olika åsikter och kan faktisk inte generalisera dom efter va de stör sig på = tråkiga.:) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-11 22:41 | |
![]() | Fattigt liv att störa sig på en person som sitter tyst utanför en affär. Said little people. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-11 23:02 | |
![]() | skrutta. Det ligger kanske i sakens natur att man inte tycker likasinnade är tråkiga. | |
dinodog | 2014-10-11 23:05 | |
![]() | Nu är ju inte alla tiggare knäpptysta Nora 1. Vet inte var i landet du bor. Men i Göteborg med omnejd finns det gott om tiggare. Alla har sina platser och man ser samma personer på samma plats när man är i stan. Och vid hållplatsen Nordstan, går samma personer runt och skramlar med en kaffemugg, varje gång jag varit i stan. Man blir observant och lägger märke till att det rör sig personer runt tiggarna. Sist jag var på Heden en sen kväll för att ta bussen hem. Hade ett gäng tiggare samlats runt en personbil och en van. Några satt i bilarna , och några rörde sig runt. Kändes olustigt att stå där som tur var så var vi två. Det kändes som om vi störde dom där när vi kom för att ta bussen hem. | |