Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 47 |
Mobilspel
Pågående | 19 708 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Minta | 2014-12-13 20:38 | |
![]() | Vad fick de inte? | |
Minta | 2014-12-13 20:39 | |
![]() | Det är du som är dum janne, särskilt när du hävdar att någon annan är dum som har en kunskap du själv inte har. Erkänn det istället. Men det är hur lätt som helst att lyssna på intervjun/intervjuerna med Löfven. | |
Måns_E | 2014-12-13 20:43 | |
![]() | Löfven lovade att avgå om budgeten röstades ned. Varför skulle jag tro på något han säger? Han byter ju åsikt stup i kvarten, och verkar helt enkelt inte vara så mycket att lita på. | |
mz_lzrd | 2014-12-13 20:44 | |
![]() | Vi kanske skulle ha en omröstning. Ljög Löfvén? Ljög Minta? Ljög bägge? Vem är värst? Vem vill vi pussa under misteln i år? Jag väljer fortfarande Joel Kinnaman. Han är fö socialdemokrat har jag läst. | |
magnusito | 2014-12-13 20:45 | |
![]() | Det snurrar en massa uppgifter och media är inte alltid att lita på. | |
Minta | 2014-12-13 20:46 | |
![]() | Tänk, jag misstänkte att du skulle säga det Måns. Lögnargumentet är tydligen användbart enligt din åsikt. | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-13 20:46 | |
![]() | Okej, du ljuger inte - du tror bara blint Löfven. Du kan ju då också lyssna på vad de andra säger, och vad bedömare säger, och vad som är rimliga teorier kring vad Löfven och s har mest att vinna på, och du kan läsa tidigare intervjuer med Löfven om hans planer för att bryta upp blockpolitiken. Och fundera på hur han uttalade sig precis efter valet. Och hur han agerade kring regeringsfrågan som han "i god tid" skulle ge besked om. Den samlade bilden är att Löfven gör allt för att återföra s till regeringsnavet med väldigt lite profil, med alla andra partier utom m och kd som fritt rörliga potentiella stödpartier till s. | |
Måns_E | 2014-12-13 20:46 | |
![]() | Ett litet tips, Löfven är inte heller alltid att lita på. | |
Minta | 2014-12-13 20:47 | |
![]() | Jag hörde intervjuerna med Löfven där han uttryckligen sade att han talat med partierna var för sig och sedan alliansen som helhet. Så det är inga osäkra medieuppgifter. Om han inte ljuger som är Måns standardargument. Inte ens Annie Lööf förnekar det, men sade att han bjöd in med armbågen och inte var tillräckligt ödmjuk. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-12-13 20:54 | |
![]() | Jag hörde det. Bara för att du Janne inte har hört något så kan det ha hänt. Konstigt kan du tycka men så är det. | |
Måns_E | 2014-12-13 20:55 | |
![]() | Det är kontroversiellt att utlysa extra val, vanligtvis brukar det gå ett par vändor till talmannen först. Löfven tyckte att han var viktigare än att talmannen fick pröva andra möjligheter. Jag tycker inte alls att det ger ett intryck av att respektera demokratiska val. Till skillnad från Löfven och Minta så tycker jag nämligen inte alls att valresultatet pekade på att den enda möjliga regeringen skulle vara en samlingsregering mellan s och mp, på ynka 37,9% | |
Minta | 2014-12-13 20:59 | |
![]() | Med stöd av V. Dessutom så ville Löfven redan direkt efter valet samarbeta, men har hela tiden fått nobben. Det är alliansen som vill regera själva och inte samarbeta. Men de lär väl bli tvungna att tänka om nu när SD ska fälla alla minoritetsregeringar som inte ger dem något i utbyte. | |
Måns_E | 2014-12-13 21:02 | |
![]() | Jag tror inte att samarbetet med V direkt öppnade upp för parlamentarisk majoritet Minta. Och de sitter heller inte med i regeringen. Är det svårt att förstå? | |
Måns_E | 2014-12-13 21:02 | |
![]() | Jag tror inte att samarbetet med V direkt öppnade upp för parlamentarisk majoritet Minta. Och de sitter heller inte med i regeringen. Är det svårt att förstå? | |
Taxtaxtax - Ej medlem längre | 2014-12-13 21:07 | |
![]() | Du har ju ingen information alls mer än att Löfven har sagt att han erbjöd "samarbete". Men gå tillbaka till tidigare intervjuer med Löfven, fundera på vad han sa på valnatten och kort därefter, fundera på vilka han kontaktade först, lyssna på vad (även vänster-)bedömare säger om s-strategin, lyssna på argumenten om hur hans fackbakgrund leder honom in på en helt annan förhandlingslinje än en Persson eller Carlsson hade valt, lyssna på hur alliansens politiker upplever förslaget till "samarbete". Fundera på varför inga sakpolitiska frågor nämns. Aldrig ett "vi var beredda att skippa kärnkraftsfrågan eller vinster i välfärden". Bara ett "vi ville samarbeta". Återigen - den samlade bilden är att s spelade ett maktpolitiskt spel för att spräcka alliansen (som är det stora hotet mot s traditionella regeringsnav). Deras trumfkort var rädslan för att anses ha något gemensamt med sd. Men det fungerade inte. | |
magnusito | 2014-12-13 21:10 | |
![]() | Inte du heller Måns! Du vill ha personliga svar från andra, när du sedan får samma fråga själv då drar du dig bara ur diskussionen. Du ska inget säga om stil i debatten! Ynkrygg! | |
marmotte | 2014-12-13 21:15 | |
![]() | Alliansen har ju jättemycket gemensamt med SD, så om rädslan för att anses ha ngt gemensamt med SD var vad Löfvén trodde de skulle falla till föga för så var han ute och turnerade. Reinfeldt ville inte ha med SD att göra men Reinfeldt är ju historia nu. Men jag gillar SL ändå, jag märker att jag gillar honom MER ju mer Måns försöker baktala honom, lustigt nog. | |
Minta | 2014-12-13 21:19 | |
![]() | Alliansen fick ynka 39,3 och backade 10 procentenheter. Säger inte detta något? S+MP fick so 2 partier 37,8 med stöd av V fick de 43,5. Det är inte så konstigt att de fick bilda regering. Jag förstår att du fördrar att S blev ett stödparti till alliansen. | |
Måns_E | 2014-12-13 21:22 | |
![]() | Vill jag ha personliga svar? Vilken fråga tycker du att jag backar från magnusito? Menar du Maud Olofssons agerande vid Nuonaffären? Ja jag tycker nog att hon gott kunde ha kommit till KU-utfrågningen. Men det i sig ökar väl inte förtroendet för Stefan Löfven? Jag tycker nog fortfarande att man skall stå vid sitt ord, om man två dagar innan en budgetomröstning går ut i media och säger att man skall avgå om ens egen budget inte röstas igenom. Det är tydligen inte lika viktigt för alla andra här att man står vid sitt ord. | |
Måns_E | 2014-12-13 21:24 | |
![]() | Nu så är ju alliansens ynka 39,3% mer än rådande regering. Jag skulle föredra att talmannen får göra en ny sondering. Om det sedan leder till en alliansregering eller till en S-regering är inte huvudsaken. Det är bara det att jag tycker inte att en 37,8 procents minoritetsregering är den enda möjligheten man kan se utifrån valresultatet. Varför skulle det vara det? Bara för att Löfven vill det? Det håller inte riktigt Minta. | |