Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2010-10-15 09:52 | |
![]() | Måns, var är dina ädla motiv för att kvinnor bär burka? | |
| magnusito | 2010-10-15 09:53 | |
![]() | I samtal är det väsentligt vem som sitter mittemot, inte oviskommande. Själva poängen är ett personeligt möte, annars kan du ju sitta och prata rätt in i en vägg. | |
| LisaLong | 2010-10-15 11:48 | |
![]() | magnusito precis:) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-15 11:54 | |
![]() | Ska det vara så svårt att lista ut vad en täckt kvinna säger när det går att tolka poltergeists? ;) | |
| apbur | 2010-10-15 11:58 | |
![]() | Hahaha | |
| LisaLong | 2010-10-15 11:58 | |
![]() | Larvbrud..nu pratar vi ju inte om det ämnet;) | |
| Sote | 2010-10-15 13:09 | |
![]() | Självklart ska alla ha rätt att bära niqab eller Burka privat och även ute på stan men man får og då också acceptera att man inte kan gå till banken eller göra andra saker som kräver att man legitimerar sig om man nu inte vill visa sitt ansikte överhuvudtaget. Samma sak gäller ju i arbetslivet-vissa yrken kan man helt enkelt inte ha om man är heltäckt tex polis eller andra uniformsyrken. Personligen så skulle jag ha svårt att låta mina barn gå på ett dagis där personalen är heltäckt just pga av att jag anser att det är oerhört viktigt att se den man pratar med då kommunikation för mig är mer än ord.Jag skulle heller inte gå till en psykolog som var heltäckt då det är just prata jag är där för, då kan jag ju lika gärna göra det per telefon. Tandläkare eller vanlig läkare känns inte lika noga dock. Problemet som kan uppstå är ju just att det finns dom som kräver att man absolut ska ha rätten att bära dessa plagg oavsett situation. Visar man bara ömsesidig förståelse och accepterar vissa undantag så ska det ju inte vara så svårt att acceptera även detta multikulturella inslag i vårt samhälle. | |