Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ireen - Ej medlem längre | 2012-12-05 23:08 | |
![]() | Jag samtycker med Speedo och micro. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 23:09 | |
![]() | Det vi saknar i sverige e mindre billiga lgh för våra studenter samt låginkomst personerna. Tyvär skall det vräkas på å det bli dyrt.. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-05 23:10 | |
![]() | Tack ireen! | |
| Mouche - Administratör | 2012-12-05 23:11 | |
![]() | Det är klart att du gör Ireen. Nu har jag annat att göra men jag tittar in om en stund och fajtas det ojuste även då så stänger jag ner forumet eller nåt liknande. Mouche | |
| micro113 | 2012-12-05 23:11 | |
![]() | limpan_2 Du skrev: Micro, jag syftar på att vårt behov av arbetskraft är helt utan betydelse för om i ska ta emot flyktingar eller inte. Det gör vi av andra skäl (något jag försökt få fram). Din andra fråga är intressant, jag tycker att flyktingen har rätt till asyl så länge som det finns ett skyddsbehov för denne eller dennes familj. Sen bör personen återvända om han/hon inte är integrerad i Sverige. De som är det bör få stanna. ------------------------- ------ Jag är överens med dig på båda dessa punkter. | |
| Ireen - Ej medlem längre | 2012-12-05 23:15 | |
![]() | Ja om jag inte får samtycka med Speedo och micro så stäng ner hela skiten då. Okej, tack. Ireen | |
| limpan__2 | 2012-12-05 23:19 | |
![]() | "Det vi saknar i sverige e mindre billiga lgh för våra studenter samt låginkomst personerna. Tyvär skall det vräkas på å det bli dyrt.." Håller med, det är bland annat det jag menar med enklare regler! Fasen vad samstämmigt det vart...dags för sängen. Sov gott allesammans! | |
| stol | 2012-12-06 08:02 | |
![]() | Limpan du skriver "Staten kan genom skatter och subventioner direkt påverka byggandet". Tror du på detta. Titta bara på rotavdraget vilket på sätt och vis i mina ögon är ett misslyckande. Tack vare ROT har kostnaden per timme fördubblats till ca 550:- i timmen för en snickare, med andra ord läget är oförändrat. Fusket finns. Byggföretagen flyttar arbetskostnaden till materialkostnaden eftersom många inte har råd. Arbetskostnaden är alltid större än materialkostnaden vid tillbyggnad eller renovering. Yngves borde hacka på bankerna och framförallt byggbolagen det är de som bär skulden till dessa hutlösa priser som lägenheter och hus betingar. Att bygga med en lägre standard minskar utpriset för en bostad endast marginelt. Klart som tusan att Svenska folket lånar som tusan till sina bostäder, vad fan ska man göra när byggbolagen höjer sina priser i absurdum. Riksbanken och Staten borde i samlad kraft ta ett snack med byggbolagen eftersom de indirekt kan stjälpa hela den Svenska ekonomin av egen kraft. | |
| limpan__2 | 2012-12-06 08:51 | |
![]() | Stol, jo jag tror att staten kan påverka hur mycket som byggs. Särskilt om man ser till hela den offentliga sektorn och tar med de kommunala bostadsbolagen. Ändrade skatteregler och direkta subventioner skulle utan tvekan kunna öka byggandet. Ditt inlägg om bristande konkurrens håller jag med om, 22.52 igår skrev jag därför: "Däremot skulle rimligare regler kring byggandet och en bättre konkurrens mellan byggföretagen leda till lägre priser". | |
| rebell99 | 2012-12-06 08:59 | |
![]() | Vad som förvånar mig vad gäller fråga om kostnader för invandring är att det så sällan nämns det faktum att invandringen totalt sett är positivt för svensk ekonomi. | |
| limpan__2 | 2012-12-06 09:05 | |
![]() | Är det? Det beror såklart på vilken tidshorisont man använder men de studier jag sett tyder på en nettokostnad på kort sikt i alla fall. Länka gärna in något annat. | |
| Speeedo - Ej medlem längre | 2012-12-06 09:45 | |
![]() | Stol... Helt rätt. Man borde avskaffa rot avdraget helt... Kostat staten hutlösa pengar. Mycket bedrägerier..allt har blivit snordyrt och konsumenterna blir lurade. Kan fan ej fatta att folk tar rotavdraget. Dom betalar mer lr mindre samma pris som det va innan rot kom in i bilden... | |
| micro113 | 2012-12-06 12:11 | |
![]() | stol 550 i timmen för en snickare? Med rot? Då tycker jag att du byter bolag. kostnadsguiden.se/va...-o ch-tips/ Material kan du kolla upp själv om du vill hävda att snickarn "lägger på oskäliga kostnader". Det är faktiskt du som avgör vad du vill köpa. | |
| micro113 | 2012-12-06 12:14 | |
![]() | Speeedo Nej, det gör man inte. ROT är dessutom det vettiga avdraget. ROT ger arbete åt många. Bygg ger arbete åt fler än den du anlitar. RUT är ett skitavdrag däremot som borde avskaffas - höginkomsttagare kan betala ur egen ficka för att torka sin egen skit faktiskt. RUT generar inte arbete i flera led, inte ens i ett led faktiskt. | |
| micro113 | 2012-12-06 12:16 | |
![]() | rebell99 Nej, det är det inte. Vill du hävda det så får du gärna visa belägg för det du påstår och inte bara hosta tröttsamma floskler. | |
| Yamma | 2012-12-06 15:06 | |
![]() | Micro - Som svar på din tidigare fråga om varifrån deltagarna i utbildningen kommer: Den största gruppen kommer från Indien och Pakistan. Den näst största från Etiopien och Eritrea. Sedan finns det enstaka från Spanien, Honduras, Peru, Mexico, England, Polen, Irak och Egypten. Möjligt att jag missade nåt land nu. Ja, det finns en grupp programmerare som är arbetslösa just nu, det är såna som inte kan de nya grejerna som behövs för apputveckling och annat. De hetaste språken är Java och C# just nu. Marknaden skriker efter kunnigt folk, så min utbildning är jättepopulär bland både företag och elever. Himla kul, men helt OT Jag ville mest påpeka att det är vanligt med utbildade invandrare. Angående religion som startar krig... nej. Fortfarande är det bara människor som gör det. Möjligen kan de använda religion som ursäkt. Eller en annan ideologi. Eller pengar. | |
| limpan__2 | 2012-12-07 07:28 | |
![]() | "Det vi saknar i sverige e mindre billiga lgh för våra studenter samt låginkomst personerna." Läser i dagens papperstidning (VK) att bostadsministern delar våra tankar och vill arbeta fram nya normer för enklare lägenheter. Han vill även bygga fler hyresrätter samt förenkla beslutsprocessen för att minska kostnaderna. Vi här i tråden får väl vara nöjda över att han tagit till sig av våra förslag som vi frikostigt bjuder på. För övrigt vore det intressant om rebell99 kunde stödja sitt påstående från igår, det vore en minst sagt glädjande nyhet om han har rätt. | |
| Nawth - Ej medlem längre | 2012-12-07 07:47 | |
![]() | Härligt med importerade banditer. www.swedenconfidenti...h- dov-dam/ | |
| Nawth - Ej medlem längre | 2012-12-07 07:54 | |
![]() | Stegvis förändras svenskar. Vi har lärt oss lita på varann. 1. Vi läser om en våldtäkt - av en invandrare. Reaktion; Alla invandrare är inte så. 2. Fler våldtäkter + rån - av invandrare. Reaktion: Stackare dom har inte haft det lätt. 3. Gruppvåldtäkter + skott och bomber. Reaktion: Fan är dom inte kloka 4. Några fruar spöas upp, mördas eller blir delvis uppätna: Reaktion: Vilka sjuka jävlar. 5. Några familjer lurar staten på miljoner i försäkringsbedrägeri + en tsunami av brott mot svenska lagar, våld, elda upp någon, skott på öppen gata nästan varje dag. Reaktioner: Det törs inte fan gå ut på kvällen. Nej dom ska inte bo i närheten av oss, måste tänka på barnens trygghet i sandlådan, dom går inte att lita på, skicka hem dom, våra ungar får inga lägenheter, allihop går till dom andra, funderar på att emigrera, varför ska jag jobba när all service går till dom, min mamma får inten vård med berikarna får allt dom pekar på utan att göra någonting. Om detta slutar med att folket utvecklar rasism, så har samhället hjälpt till. | |
| limpan__2 | 2012-12-07 07:57 | |
![]() | Ja, men mest genom att en dålig skola verkar få en del att dra felaktiga slutsatser och fullständigt sakna källkritik (med vilket jag menar förmågan att inse att den informationskanal man läser är fullständigt fokuserad på att framställa invandrare från vissa grupper i dålig dager). | |