Spelrum
| Giraffen | 19 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 26 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-06-07 16:24 | |
![]() | beskriver boken var änglar kommer ifrån? | |
| Trixxie | 2013-06-07 16:58 | |
![]() | Jag hatar inte, bara konstaterar. Juel7272 är en flitig användare av copy-and-paste. Det är lätt att sitta och spotta ut citat från bibeln till höger och vänster. Men det är ju inte så upplysande. Speciellt inte för såna som kan sin bibel och kan spotta ut andra mindre "kärleksfulla/vackra/förl åtande/m.m citat. Juel du copy-and-paste något om Muhammed som inte var så smickrande för profeten. Här får du några om Jesus: Jesus predikar om slavar: "Lukas 12:47 - Den slav som vet sin herres vilja men ingenting ställer i ordning och inte handlar efter hans vilja, han skall piskas med många rapp. 48 - Men den som inte känner till den och gör något som förtjänar spöstraff, han skall piskas med få rapp..." Här är han något rasistisk när han pratar om en kananeisk kvinna: "Matteus 15:22 - En kananeisk kvinna, som bodde där, kom till honom och bad: "Herre, kung Davids son, visa barmhärtighet mot mig. Min dotter har en ond ande i sig och den plågar henne ständigt." 23 - Men Jesus gav henne inget svar, inte så mycket som ett ord. Då uppmanade lärjungarna honom att skicka iväg henne. "Säg till henne att gå härifrån för hon irriterar oss med sitt tjat," sa de. 24 - Då sa han till kvinnan: "Min uppgift är bara att hjälpa judarna." 25 - Men hon kom närmare och föll på knä och bad honom: "Herre, hjälp mig!" 26 - "Det är inte rätt att ta brödet från barnen och ge det åt hundarna," sa Jesus." Själv skulle jag vilja leva mer efter buddhism. Att inte tala om andras fel - utan vara förstående och medkännande Att inte upphöja sig själv och nervärdera andra - utan övervinna egna brister Att inte undanhålla andlig och materiell hjälp - utan fritt ge när så behövs Att inte hänge sig åt vrede - utan vara överseende. | |
| Claysune | 2013-06-07 23:10 | |
![]() | Så länge som jag arbetar för spridning av evangelium gör jag aldrig narr åt andra religioner. Människan består av Ande Själ och Kropp. Jag är en ande har en själ och bor i en kropp. Kroppen dör och anden lever vidare . Anden söker alltid vägen tillbaka till den som blåste in livsanden in i människan. Och det är Gud , och här kommer viljan in . Vill jag eller vill jag inte ta emot den Guds nåd som han genom sin Sons död på korset försonade alla mina överträdelser och synder. Enkelt tycker många, svårt tycker många. Med vänlig hälsning. c-s | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 00:51 | |
![]() | trixxie,bara så du vet så förekommer inte slavar nu,så det är inget som vi abvänder oss av nu,presis som andra drog sina bebisar under trärötterna för att driva ut ondska förr i tiden så betyder inte det att ateister drar sina barn under trädrötterna nu.så tixxie varför skulle inte Juel få skriva Bibelcitat? eller har du ensamrätt på det? I en tråd som handlar om tro vore det konstigt om inget ur Bibeln skulle komma fram | |
| micro113 | 2013-06-08 00:55 | |
![]() | Den enda sanning som egentligen finns för varje individ är den sanning man bär inom sig och tror på ... Det har ingenting med högre makter att göra utan är helt mänskligt. | |
| kajix | 2013-06-08 09:39 | |
![]() | Ussa, din jävla idiot! Bra att gud tog hand om det problemet. Men när de kom till Nakons tröskplats, räckte Ussa ut handen mot Guds ark och grep tag i den, ty oxarna snavade. Då upptändes Herrens vrede mot Ussa, och Gud slog honom där för hans försyndelse. Och han dog där vid Guds ark. | |
| Sote | 2013-06-08 09:55 | |
![]() | Ttiittii-du förstår inte vad trixxie vill säga med sitt inlägg, föga förvånande iof. Det hon lyfter fram är att din älskade Jesus inte bara var god och vänlig utan en helt vanlig människa som inte alltid var vänlig mot precis alla. Att vi inte idag har slavar(vilket inte är helt sant då slaveri fortfarande finns i många olika former) är oväsentligt då inlägget handlade om att han inte enbart var god i allt han gjorde och sa. Det är helt ok att diskutera tro och religion men det tröttsamma är att det från vissa blir predikningar istället för egna tankar och ord . Om det ställs en fråga så förväntar man sig ett svar som personen har tänkt ut själv och formulerat med egna ord-inte uppradning av bibelcitat. Det blir som i skolan där eleverna måste tänka själva och formulera sig och inte bara kopiera från nätet. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 13:01 | |
![]() | Kajix, ja den beskriver var änglar kommer ifrån och vem dom är sända av. Dom står under Guds befallning och tjänst. Trixxie- Internetbibeln och copy and paste är ju kanon att kunna få tillgång till. Tänk då slipper man leta fram och tillbaka i pappersboken! :) | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 13:05 | |
![]() | Sote, mina tankar är ju grundade i Guds ord. Det är just tänkt att man utifrån Guds ord ska tala och bedöma saker o ting. Om jag inte hade pratat utifrån Guds ord, utan mina egna, så hade du istället frågat mig efter hänvisningar till bibeln. Nu vill ju inte jag prata utifrån mig själv, utan utifrån Guds ord. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 13:07 | |
![]() | Guds ord kan verka stötande ibland för människor som står utanför forsoningslagen genom Jesus, men dörren till Jesus är öppen för alla <3 | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 13:15 | |
![]() | Men jag kan verkligen rekommendera boken "Änglar på uppdrag" Den är välsignad, boken och ger en rätt bild av hur Gud ser på oss, vilken enorm kärlek han har för ALLA människor och vad han vill ge oss. Boken är baserad på Guds ord. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 13:16 | |
![]() | Den kostar 49:- på Adlibris. | |
| kajix | 2013-06-08 13:28 | |
![]() | välsignad av vem? och hur? jag tänker läsa den i alla fall. utan de mentala skygglappar som en troende normalt sätter på sig. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 13:55 | |
![]() | Kajix, du märker hur den är välsignad och av vem när du läser den. Den har hjälpt enormt många människor på olika sätt, det får man också reda på i boken. | |
| Claysune | 2013-06-08 14:14 | |
![]() | Vi kan väl diskutera utan att bli kallad för idiot som kajix skriver, en vanlig och vänlig ton trots våra olikheter. Med vänlig hälsning. c-s | |
| Sote | 2013-06-08 14:25 | |
![]() | Har kajix skrivit att troende är idioter? Missade det inlägget i så fall. Tycker att det är precis lika illa att av troende bli hotad att brinna i helvetet och andra mindre trevliga saker som kommer drabba oss icke troende. | |
| kajix | 2013-06-08 14:58 | |
![]() | jag tolkar Claysunes inlägg på ett annat sätt. | |
| Claysune | 2013-06-08 17:12 | |
![]() | Såg just nu bröllopet i storkyrkan där det under ceremonien vid flera tillfällen citerades orden "tro hopp ock kärlek, och störst av dem är kärleken". då vill jag också citera orden från Bibeln , Ty så älskade Gud världen, att han utgav sin enfödde Son, på det att var och en som tror på honom skall icke förgås, utan ha evigt liv. Så störst av allt "är kärleken". Med vänlig hälsning. c-s | |
| kajix | 2013-06-08 17:55 | |
![]() | vad menas med att utge sin son? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 18:27 | |
![]() | Det Gud gjorde var att offra sin ende son. I GT kan man läsa om hur man i gamla förbundet var tvungen att offra felfria djur för att Gud skulle förlåta synder. Syndernas förlåtelse innebär att man frimodigt kan komma inför Guds tron. Jesus var alltså offerlammet, som Gud själv skapat, för att offra så att vi kan räddas. Gud vände honom ryggen och lät Jesus ta Guds straff i vårt ställe. Men när Jesus hade fullbordat allt han var tvungen att gå igenom, så upphöjde Gud Jesus till Konungars konung och han råder över himmel, jord, dödsriket.. ja han har all makt. Det står mkt om detta i boken jag rekommenderat också. Jag är inte lika bra på förklara. | |