Spelrum
Giraffen | 41 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 77 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-04 22:45 | |
![]() | 1988 började SD bli oroliga. Det säger väl något om deras trovärdighet. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-04 22:47 | |
![]() | Tror nog andra partier tar det på allvar också, men man tycker (eller ser?) att situationen är mer komplicerad. | |
Lågintensiv | 2015-12-04 22:48 | |
![]() | Jag har aldrig sagt att de är trovärdiga, jag har sagt att folk sökt sig till SD för att de känner oro, exakt den sortens banala, mänskliga oro jag själv just gav uttryck för. "Vart är världen på väg? Hur skall mina barns framtid bli?" osv. | |
Lågintensiv | 2015-12-04 22:52 | |
![]() | Med ta på allvar menar jag adressera problematiken som gör folk oroliga. De andra partierna har kvävts av sina rädslor att förknippas med främlingsfientlighet. Mona Sahlin kan exempelvis rakryggat erkänna (heder åt henne för det) att hon svikit förortskvinnorna genom att förminska/inte våga se hederskulturens inverkan på deras liv. Av angiven anledning. | |
janne121212 | 2015-12-04 23:09 | |
![]() | Ungdomarna som våldtog kvinnan fälldes och fick mellan 6 och 9 mån. sluten ungdomsvård. Det hela blir ju riktigt absurt när man betänker att deras liv på en sluten ungdomsvårdsanstalt blir så mycket bättre än livet dom lever på gatorna i Stockholm, för att inte tala om i Marocko. Kanske var det så IKEA mördaren resonerade, han fick vara kvar i ett tryggt och rättssäkert land, medan vi som är vana att leva i relativ säkerhet får räkna med att risken att råka ut för liknande saker ökar väsentligt. För många kan alltså ett brott begånget i Sverige leda till väsentligen ökad trygghet, helt sjukt. | |
janne121212 | 2015-12-04 23:11 | |
![]() | Och Nora, du som berömmer dig av att vara en empatisk människa, raljerar över människors oro. Svårt att ta dig på allvar. | |
Lågintensiv | 2015-12-04 23:23 | |
![]() | Janne, råkar du känna till om de två marockanska "13-åringarna" är dömda för rånmordet på den halländska bonden? Påföljd? | |
janne121212 | 2015-12-04 23:37 | |
![]() | Dömda blir dom ju inte p g a sin låga ålder, men dom har väl tagits om hand av någon myndighet. Förmodligen var dom väl äldre men det går ju inte att bevisa. I fallet med våldtäkten uppgavs den ena vara född 2002 men man hade fingeravtryck från Tyskland på honom, med annat namn, född 1996. I Norge hade samma person 2 olika namn födda -96 och -98. | |
Lågintensiv | 2015-12-04 23:40 | |
![]() | Dömda blir de, men inte till fängelse. :) Sluten ungdomsvård. Menade om de blivit fällda. Ja, herregud... Angående de dubbla identiteterna. | |
janne121212 | 2015-12-04 23:48 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/sv...fo r-ratta/ | |
Lågintensiv | 2015-12-04 23:57 | |
![]() | Tack för info. :) | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 08:32 | |
![]() | Det var väl inte marockanska 13-åringar? Dom hette väl Kevin och Sahid och var från Hisingen? Sk maskrosbarn som placerats i familjehem för att komma ifrån sina dysfunktionella föräldrar. | |
Lågintensiv | 2015-12-05 08:43 | |
![]() | Om det stämmer, så var de verkligen 13 vid tidpunkten för brottet. Jag trodde att de var familjehemsplacerade "gatubarn" men tack för info som gör brottet ännu hemskare. Sk maskrosbarn? Nja, det ordet använder man om någon som lyckats trots risiga förutsättningar. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 08:47 | |
![]() | Ok, fel ordval. | |
AndersF4 | 2015-12-05 09:30 | |
![]() | Många länkar till DN från folk dömt dem som icke trovärdiga. Flashback-nivå här nu ser jag. Måste kännas bra att lyckas finna legitimitet till sitt hat, sin främlingsfientlighet och till sitt val att rösta på ett fascistisk parti. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 09:43 | |
![]() | Det är märkligt och sorgligt hur felaktigheter sprider sig. Jag läste igenom hela tråden på Flashback om mordet på 65-åringen i Halland. För vissa av tråddeltagarna där var det helt otänkbart att en av de misstänkta förövarna var "helsvensk". Man försökte förklara det med att han var en "wigger" (ett uttryck jag aldrig hört förut) och alltså önskade att han var färgad och därmed var påverkad av denna "skadliga folkgrupp". Att de var marockanska ensamkommande flyktingbarn vet jag inte var Lågintensiv har fått ifrån. Det kan hon bara svara på själv. Det är verkligen inte okej att påstå detta utan att ha kollat fakta innan. Då bidrar man till felaktigheterna. Då blir man en nyttig idiot för de främlingsfientliga krafterna. | |
Lågintensiv | 2015-12-05 10:02 | |
![]() | Det var slarvigt av mig, jag hörde om fallet för länge sen medan man ännu inte visste, trodde att det kanske var samma ungdomar som ockuperade hus i Mölndal . Fruktansvärt tragisk händelse. Vad Anders pratar om vet jag inte, jag känner inte till någon i tråden som röstar på eller sympatiserar med Sverigedemokraterna. Men skönt att någon annan än jag vågar spekulera och ha fel i sina spekulationer. Jag kan åtminstone stå för mina. | |
janne121212 | 2015-12-05 10:03 | |
![]() | "Måste kännas bra att lyckas finna legitimitet till sitt hat, sin främlingsfientlighet och till sitt val att rösta på ett fascistisk parti." Och fram kommer den vanliga smutsiga argumentationen. Jag hatar inte, är inte främlingsfientlig, skulle aldrig rösta på SD för jag misstänker det var dom du syftade på. Däremot är jag starkt kritisk till den förda svenska invandringspolitiken som även du så småningom kommer att få känna uppleva konsekvenserna utav. Till denna uppfattning kan man komma bl a genom att läsa om den här typen av människor som fått en fristad i Sverige och som du och jag jobbar ihop pension åt. Här hittar du dom verkliga mörkermänniskorna. SD är söndagsskolegossar i jämförelse. www.expressen.se/nyh...or gruppen/ | |
AndersF4 | 2015-12-05 10:43 | |
![]() | Då tycker jag att du skall upphöra med att springa deras ärenden Lågintensiv, om du inte sympatiserar med dem. | |
Lågintensiv | 2015-12-05 10:50 | |
![]() | Det gör jag inte, det är människor som du som gör det - som tror att en öppen debatt är farlig, och som stämplar människor på ett onyanserat sätt för att tysta dem. Obehagligt. | |