Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-06-08 18:34 | |
![]() | "Ty så älskade Gud världen, att han offrade sin enfödde Son,", alltså? | |
| Gunilla _ | 2013-06-08 18:40 | |
![]() | Jag tycker fortfarande att det är galet att tro att "någon" har all makt men bara använder en ynka liten del av den för att göra goda saker. Det märkligaste är att även om man är troende så råkar man ut för allsköns elände. Tror man på fel sätt då? Eller kan de troende bara räddas om ALLA är troende? Eller är man troende bara för att få evigt liv efter döden, hur dåligt det här livet än må vara? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 18:50 | |
![]() | Ett litet utdrag ur boken: Roland Buck har haft många besök av änglar och allt det dom sagt är i enlighet med Guds ord. En annan fantastisk sanning som Gud gav mig genom ängeln Gabriels förmedling är att allt som Gud lovat, redan är fullbordat, vad angår Guds bok i himlen. Det var mycket svårt för mig att förstå vad han menade med det. Därför tog Gabriel pennan som jag höll i handen och ritade snabbt en skiss som visade ramen till en tavla. Så förklarade han: -Allt vad Gud har lovat är fullständigt och det ryms inom ramen. men där finns en obetydlig liten rektangel, som betecknar det som är oklart för dig, det som du ännu inte fattat. Ofta tillbringar du tid med att betrakta just detta, tills den där lilla fläcken växer och fyller ut hela ramen och totalt döljer vad Gud gjort. Ser du på Jesus istället för på problemen, får du syn på hela bilden. I Jes 43:2 säger Herren: När du går genom vatten är jag med dig, vattenmassorna skall inte dränka dig. Om du ser på besvärligheternas vatten, döljs totalbilden för dig, men om du ser på Jesus, kommer det där lilla som nu vuxit så stort i dina ögon, att krympa till sin rätta storlek. Då ser du hela bilden fullständig och fullkomlig och allt finns där som Gud har utlovat. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 18:59 | |
![]() | Gunilla,det står i Bibeln att vi troende ska bli betraktade som tokiga och galna.Sen är det nog lite si och så med varför folk är kristna en del är det av rädsla för att dö,en del är det för att det passar dom och evigt liv får vi på köpet.Vi kan inte veta säkert att vi får evigt liv men vi har blivit lovade det vid frälsningen.Nä ingen tror på fel sätt det är omöjligt | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:00 | |
![]() | En till som jag tyckte var viktig: Gud vill att vi ska ha en rik och underbar gemenskap med honom. Denna förverkligar han genom sitt ord och sin ande. Gud vill ha gemenskap med dig. Han vill att du varje dag ska njuta av att veta att han är nära dig. Gud vill inte endast att de troende ska komma närmare honom. Han har sagt att om du vill ropa till honom, var du än befinner dig, så vill han avlägsna avståndet mellan dig och honom. Gud vill att du ska komma till honom. Han ser inte efter orsaker till att förkasta dig utan till att hjälpa dig och föra dig närmare honom. "låt oss gå tillrätta med varandra, säger Herren. När era synder är scharlakansröda, kan det då bli vita som snö? När der är röda som purpur, kan det då bli vita som ull?" (Jes 1:18) | |
| Gunilla _ | 2013-06-08 19:08 | |
![]() | Så som du beskriver det ttiittii så är det alltså ingen som helst vits..? Bara en jobbig situation för en själv där man måste agera på "rätt" sätt gentemot Gud - och det är nödvändigtvis inte på bästa och det rätta sättet gentemot sig själv... Nä, jag fortsätter vara en hedning :) | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:08 | |
![]() | Jesus lever. Döden är besegrad. Även om vi får uppleva dödens verklighet när det gäller vår fysiska kropp, utgör inte det den verkliga döden. Själens död - den verkliga döden - har blivit besegrad. När Kristus smakade den andra döden, upplevde han faktiskt Guds dom över synden. (Jesus hade världens alla synder på sig som offerlamm) Han smakade inte den fysiska döden för oss, eftersom vi fortfarande måste dö, men han vill att vi ska veta att vi inte behöver oroa oss för den andra döden. Han har redan tagit hand om den för alla som förtröstar på honom. Det var inte möjligt för döden att behålla honom i sitt grepp. Varför var det inte möjligt? Jo, det var redan antecknat i himlen att han kom ut från döden och helvetet. Det ingick i Guds plan och därför var det omöjligt för helvetet att behålla honom kvar. Satan var besegrad. Berättelsen om vad Jesus gjorde är återgiven i Hebreerbrevet 2:9-15. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:11 | |
![]() | Gud sände inte sin son till världen för att döma utan för att öppna en dörr till räddning. | |
| ingson | 2013-06-08 19:12 | |
![]() | Men hur får du det att gå ihop med trenighetsläran, Kajix? | |
| Sote | 2013-06-08 19:19 | |
![]() | men tydligen var han inte nöjd så han skickade Mohammed också ett tag senare. Undrar vem som kommer härnäst? Fast Judarna väntar ju iof fortfarande på sin frälsare så som hedning så kan det ju vara lite svårt att gissa sig till vem av er som har mest rätt. Kan ju vara vem som helst eller så kan det vara alla som har fel och det helt enkelt bara tar slut. personligen så lever jag ju hellre mitt liv fullt ut här och nu eftersom detta vet jag ju helt säkert är på riktigt, och gör det bästa av alltihop istället för att lida och stå tillbaka bara för att ev. få det bättre när jag är död. Verkar ju liksom lika illa som att satsa på att Sverige ska vinna VM i fotboll. | |
| ingson | 2013-06-08 19:19 | |
![]() | Men Juel, kan man inte komma lika nära gud och göra både honom och sig själv minst lika nöjd genom att t.ex. praktisera islam? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:22 | |
![]() | intresant fråga ingson,jag tar den i stället jag tror att dom som praktiserar Islam kommer till himlen,Det finns bara 1 Gud och inget annat sen att dom tror på sitt sätt inom islam spelar ingen roll | |
| kajix | 2013-06-08 19:26 | |
![]() | treenighetsläran är ett mänskligt påhitt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:28 | |
![]() | ingsson, Den frågan hör till en av mina favorit frågor.och jag har lagt ner mycket funderingar på den frågeställningen.Och det jag kommit fram till är att när man tror på Gud så spelar det igentligen ingen roll vilken religion du praktiserar alla Kristna gillar nog inte det jag skriver nu ,men jag tror på ekumenik,och jag tror alla troende oavsett vilken tro du har så kommer man till himlen | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:57 | |
![]() | Ingson, Muhammed är inte Guds son. Han har inte offrat sig för mänskligheten. Jesus är vägen, sanningen och livet. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 19:58 | |
![]() | Jesus är dörren. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-08 20:00 | |
![]() | ttiittii, glömmer du vad Jesus gjorde på korset? | |
| mork300 | 2013-06-08 20:01 | |
![]() | Jag vet att alla upplysta människor inser att religion är något som finns för att hålla massorna i schack och inge hopp för fattiga. Idag är religionen det absolut största hotet till människans undergång och borde förbjudas. | |
| Göran A | 2013-06-08 20:05 | |
![]() | Flytta till Nordkorea då mork300. Där skulle du säkert trivas.. | |
| ingson | 2013-06-08 20:09 | |
![]() | Kajix, det är väl mer riktigt att det är en form av bibeltolkning som inte är tokigare än någon annan tolkning | |