Spelrum
Giraffen | 31 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 64 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
janne121212 | 2015-12-05 14:37 | |
![]() | Aftonbladet, duger det som källa totravel? www.aftonbladet.se/n...12 46001.ab "Enligt Migrationsverkets uppgifter ansökte 36-åringen om uppehållstillstånd för första gången i november 2013 - och fick ett nej en dryg månad senare. Efter årsskiftet 2013-2014 konstaterades han avviken och polisen kopplades in. I maj 2015 ansökte han om uppehållstillstånd på nytt vilket ledde till den avvisning som Migrationsverket planerat under sommaren." I drygt 1,5 år var han i landet utan att ha rätt till det, och sen ber man honom på egen hand ta sig ur landet när han redan avvikit en gång tidigare. Han har alltså uppehållstillstånd redan i Italien så jag fattar inte vad problemet var. | |
Bisonbox | 2015-12-05 14:41 | |
![]() | Extremhöger mentalitet gillar att ifrågasätta men blir offer så fort de ifrågasätts MOBB! | |
Lågintensiv | 2015-12-05 14:42 | |
![]() | Extremhöger? Ha ha! Man kan inte annat än skratta. Anders inlägg var riktat mot mig och jag röstar på vänsterpartiet, har gjort i samtliga val sedan jag var 18. | |
Lågintensiv | 2015-12-05 14:43 | |
![]() | MickelRav, citatet är Anders, han uttryckte sig så i morse i den här tråden. | |
MickelRav - Ej medlem längre | 2015-12-05 14:47 | |
![]() | "MickelRav, citatet är Anders, han uttryckte sig så i morse i den här tråden." Tack, Lågintensiv. | |
janne121212 | 2015-12-05 14:49 | |
![]() | Där sprack den ryggmärgsreflexen bison. Livet är inte alltid så enkelt som man hoppas på. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2015-12-05 14:51 | |
![]() | Bison Vem avser du med ditt inlägg? | |
janne121212 | 2015-12-05 15:12 | |
![]() | Han menar alla vi som var dumma mot Anders. Vi tillhör alla extremhögern i hans ögon, och enligt honom anser vi oss som offer och tycker synd om oss själva. Tror det var så han menade, men ibland svårt att veta. Han har lite svårt med nyanser den gamle oxen. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:12 | |
![]() | Janne, Ja, det duger. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:14 | |
![]() | Janne. Jag kommer alltid att raljera när det gäller SD just på grund av att jag bryr mig om människors oro. Jag tänker på de många människor i Sverige som inte är etniskt svenska enligt SD:s definition. De är många och deras oro är stor. . Att någon tror att du röstar på SD är inte konstigare, när man läser dina inlägg, än att du själv oavbrutet sätter etiketten "vänster" på debattörer (jag är en av dem och jag bryr mig inte). | |
janne121212 | 2015-12-05 15:17 | |
![]() | Det som Anders hävde ur sig är närmast att jämställa med förtal, och det är inte OK vare sig i ett sånt här forum eller ute i verkliga livet, straffet för brott av normalgraden är böter. | |
gnagel - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:18 | |
![]() | Det är klart att ni inte tillhör varken extremhögern eller är främlingshatande fascister. Det man kan plocka ut ur Anders kritik, som jag tycker är relevant här och i många andra såna här debatter är: Den som är kritisk till invandringsnivåerna och vill minska dessa kraftigt, av moraliskt fullt försvarbara skäl måste konfrontera sig själv med att det med nödvändighet också innebär ett ökat lidande för många helt legitima asylsökande. Vi måste skicka folk tillbaka till "nån annanstans" med osäkra konsekvenser. Detta är förbannat jobbigt. Riktigt, riktigt jobbigt. Det ska det också vara. Att inte känna något inför dessa människors lidande är någon form av empatistörning. Men here's the kicker: vi måste göra såna prioriteringar ändå. Vi kommer inte magiskt att kunna sortera is-anhängare åt höger, snälla år vänster. Det kommer att bli offer. Det är väldigt lätt att då vilja rationalisera sina tuffa val med att gärna och ofta diskutera enskilda flyktingar och invandrares fruktansvärda beteende. Om man gör det tillräckligt intensivt kommer man efter ett tag att avtrubba sig själv och avhumanisera hela flyktingkollektivet. Låt oss ta den svåra vägen och, precis som t ex vården tvingas göra, ta tuffa och nödvändiga beslut samtidigt som vi har ont i magen över konsekvenserna av dem. Lita aldrig på dem som vill få det att vara ett enkelt val. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:20 | |
![]() | Jodå, det sätts en hel del icke rättvisande etiketter på folk i det här forumet. Det vet jag av egen erfarenhet. Jag har blivit kallad rättshavererad AIK-anhängare, Hamaskramare, antisemit, muslimälskare, miljömupp och säkert några till som jag inte kommer ihåg just nu. | |
ingson | 2015-12-05 15:25 | |
![]() | Nora Jag förstår inte varför du envisas med att dra upp SD. Här diskuteras flykting"krisen". Och så vitt jag förstått är samtliga debattörer i den här tråden överens om att SD är en oduglig,otrevlig samling muppar. Kan man verkligen skylla problemen på SD? | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:29 | |
![]() | Den moraliska kompass som Sverige i ganska många decennier har tillämpat grundar sig i FN:s stadga för mänskliga rättigheter. Det är den moraliska kompass som vi måste fortsätta att följa så gott vi bara kan oavsett vad som pågår i kommentarsfälten på avpixlat och liknande sajter. I min mening är det den enda utvägen vi kan ta. | |
liminal - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:34 | |
![]() | +1 på gnagel. När jag skriver om rasister, SD:are och flyktingmotståndare så menar jag för övrigt den världsbild man har och retorik man för, snarare än enskilda individer i den här tråden. Men jag tycker mig se att några har anammat en del av den synen och därför är det rimligt att diskutera den som helhet ibland. Och om jag är oförskämd eller har dålig ton önskar jag bli tillsagd. Men ibland är det ändå kul att formulera sig lite raljant ibland. Och om jag reagerar på någons inlägg kan ni se det som en komplimang, för det allra tokigaste orkar jag inte med. :) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:35 | |
![]() | ingson. Mitt inlägg blev ifrågasatt av Janne när jag reagerade på Lågintensivs inlägg där hon drog upp SD. Om du följer flödet så kan man se flödet där det ena ger det andra osv. Det brukar bli så. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:36 | |
![]() | ingson, Det smyger sig in en del pseudosanningar från obskyra hatsajter även i detta forum. | |
Lågintensiv | 2015-12-05 15:41 | |
![]() | Du är inte otrevlig i tonen, liminal. Oroa dig inte över det.:) Gnagel är nyanserad och klok som vanligt, men jag anser ändå att man måste kunna diskutera exempelvis den misslyckad integrationens konsekvenser utan att bli anklagad för "avhumanisering av hela flyktingkollektivet". Knepet är väl att föra diskussionen på strukturnivå och inte luta sig mot extrema handlingar utförda av individer. | |
totravel - Ej medlem längre | 2015-12-05 15:41 | |
![]() | +1 på gnagel | |