Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 16 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Grymming | 2008-09-22 19:24 | |
![]() | Klarar man 0-1 borta mot Feyenoord så borde det vara lite lättare hemma. Och har inte Kalmar konstgräs oxå? Det borde vara en fördel. | |
Palini | 2008-09-22 20:07 | |
![]() | Daner dubbelnolla... Det riktigt komiska är att vårt enda SM-guld sticker mer i ögonen på dryga Djurgårdare än nåt annat. Tänk att ni fortfarande ältar och grämer er för det där. =D Det är lika skönt varje gång ni försöker släta över vårt enda SM-guld och skylla på en domartabbe. Jag lovar och svär att ge dig ett SM-guld för varje lag som du kan räkna upp, som har vunnit ett mästerskap och gått genom en hel säsong utan att spela en match med "felaktiga" domslut under säsongen. En gång är ingen gång, etc... Fortsätt bara lura er själva, vi bajare njuter lika mycket varje gång. =) Visst snor alla av alla, men även du måste hålla med att man snor inte vad som helst av vem som helst. Det måste ju vara den ultimata förnedringen för t.ex. inbitna AIK-fans att få höra klacken sjunga "bajenramsor". Men här tänker vi visst väldigt olika. Precis som att det skulle vara förnedrande för oss Bajare att göra nån bajen-version av t.ex. "änglarna från götet". Att man snor ramsor från PAOK, Chelsea eller whatever spelar ju mindre roll... | |
Palini | 2008-09-22 20:09 | |
![]() | Kalmar har inte konstgräs på sin hemmaplan, men de möter Feyenoord i Borås. Det blir en ny och förmodligen tuffare bortamatch än den första. 0-1 är inte mycket att gå på. Kalmar borde ha avgjort matchen nere i Holland. Så mycket bättre var man. | |
Palini | 2008-09-22 20:19 | |
![]() | Glömde ett stycke... Visst, Bajen har ett halvdant lag nu när vi har sålt Petter och Eguren. Vi har eländiga fans som gärna förstör för klubben, vi har inga pengar, vi har en gammal och skruttig arena men vi ligger nu...vad blir det? Sex placeringar före Djurgården i allsvenskan. Vad säger det egentligen om Djurgården, daner? ;) Ska du skylla den också på domaren? | |
Maizena | 2008-09-22 20:29 | |
![]() | Ja men va fan Palini.....ni ligger sex placeringar före DIF. Det säger väl mer om er och vilken nivå ni spelar på.....Som sagt det är gulden som räknas. Att ni sen bara har ett är väl klart att det ältas. Ni ska ju trots allt vara en storklubb (åtminstonde enligt er själva)... HELA SVERIGE SKRATTAR! För övrigt var Kalmar uträknade mot Basel oxå....fan vet om de inte grejar det........ | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-22 20:33 | |
![]() | "För övrigt var Kalmar uträknade mot Basel oxå" Que? | |
Maizena | 2008-09-22 20:40 | |
![]() | Sorry Gent..................... .. | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-22 20:42 | |
![]() | Aha. Och var god nämn aldrig Basel här igen;) | |
Maizena | 2008-09-22 20:43 | |
![]() | hehehe förlåt...jag förvirrad...skall inte upprepas!=) | |
Palini | 2008-09-22 21:05 | |
![]() | Ett allsvenskt guld på drygt hundra år, storklubb? Tror inte det, va? Jag har inte drabbats av hybris som vissa andra. Hur många guld har Djurgården nu igen? Och ändå är det bara Bajens guld ni ältar, likt Daner dubbelnolla nu, ingen annan. Inte ens AIK:are. Tillåt mig att skratta. =D Nej, förresten, det är inte det enda gårdare ältar. Ni ältar och värderar högre en 9-1 seger mer än nåt av era SM-guld. Snacka om komplex och det mot lillebror. Inte lätt att vara gårdare alla gånger. ;) | |
Cekt | 2008-09-22 21:13 | |
![]() | Det handlar väl inte om laget är en storklubb i ordets rätta bemärkelse eller inte. Det handlar om andra saker, det handlar om känsla. Jag skulle aldrig heja på ett lag bara för att de har vunnit en massa SM-guld. Nej - go Bajen i mitt hjärta! Skit i tabellen, Bajen är bäst ändå! | |
Maybach | 2008-09-22 21:15 | |
![]() | Bajen är ingens lillebror. | |
daner00 | 2008-09-22 21:16 | |
![]() | Palini vaknade till liv...erat enda sm-guld sticker inte i ögonen det symboliserar vilken förlorarmentalitet bajen har och alltid har haft. Dessutom är du inte i stånd att ge mig ett enda sm-guld, du besitter inte den rätten. Ännu en gång så har en bajare för höga tankar om sig själv. Att ni ligger sex placeringar är bara att gratulera.. men som vanligt räcker ni inte hela vägen till.. Man kan inte njuta varje gång om det bara har hänt en gång... men skämt åsido.. Jag hoppas du förstår att jag är rätt sarkastisk i mina inlägg. När jag sa att du hade missat nåt så ville jag påpeka att det är inte oskyldiga männsikor som straffas. Att kollektivet straffas rör mig inte i ryggen, det är dags att dom vanliga supportrarna står upp mot all form av huliganism, vandalism och övrig förstörelse. Det är det som förstör för klubben inte svff eller liknande. Sen att dom dömer hårt är för att det helt enkelt inte går att stävja på andra sätt. Bajen har varit rätt duktiga på att paja derbyn på senare år...även aik och Djurgården. Och nästa gång samla ihop dina påhopp i ett inlägg blir så rörigt annars ;) | |
Maizena | 2008-09-22 21:19 | |
![]() | Så Cekt tala om för mig varför du hejar på brajjen då? Palini: jag tydligen så biter det iaf....det var du som tog upp 9-1 inte vi.... Vad ältar ni förresten? Nä just det ni har ju inget att hacka andra lag för....Ljunkile, bajen, örebro , sundsvall.......same shit.... | |
Maybach | 2008-09-22 21:20 | |
![]() | Daner00 SvFF dömer inte bara hårt, de dömar FEL. (Sen att de inte skulle behöva döma över huvud taget om inte huliganerna fanns vet jag. Men nu finns dom. Tyvärr.) | |
daner00 | 2008-09-22 21:21 | |
![]() | På vilket sätt dömer dom fel? | |
Maybach | 2008-09-22 21:22 | |
![]() | Och vad är det för snack om att Hammarby IF inte skulle vara en storklubb? Det är väl klart som fan att vi är. Att vi inte har fler än ett guld är dåligt, märkligt, tråkigt. Men att vara en storklubb infattar fler saker än sportslig framgång anser jag. Det handlar om tradition, stolthet, passion, supportrar minst lika mycket - och det har Bajen minst sagt (till skillnad från t ex örebro, maizena..). | |
Maybach | 2008-09-22 21:22 | |
![]() | De straffar oskyldiga människor och idrottsföreningar. | |
Maizena | 2008-09-22 21:29 | |
![]() | En klubb utan titlar kommer alltid var sämre än en klubb med titlar.....det är därför ni alltid är lillebror ;) | |
daner00 | 2008-09-22 21:33 | |
![]() | Kallas för kollektiv bestraffning eftersom det är omöjligt att straffa dom skyldiga. Men det är ju inte första gången det händer, pyroteknik på plan vid 2 derbyn, stormning för att medvtet avbryta en match plus diverse stök vid ett antal derbyn. Jag står faktiskt på din sida, det här är ingen seger för fotbollen elelr supportrarna. Men jag kan samtidigt förstå att dom inte orkar försöka hitta en lösning. Det är ju inte dom som får matcherna avbrutna, som många har påpekat tidigare så skräms en stor publik bort av det som händer på arenorna idag. | |