Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 13:22 | |
![]() | ligger trea i allsvenskan...allt som räknas är poängen. och har du ens sett någon gnagetmatch? de har faktiskt ett ganska fint spel när allt stämmer. | |
| HurRullarMan | 2009-07-07 13:59 | |
![]() | det stämmer emot gais, örgryte och häcken. Har Canal+ sport så har sett dem alldeles för många gånger. Älskar fotboll, dock håller allsvenskan en låg standard, fanimej mer underhållande att titta på superettan. Nästan alla de allsvenska lagen är för tunna i sina trupper, för få frontfigurer och för få renodlade målgörare. Inte minst syns det när lagen ska bege sig ut i Europa och försöka vinna emot något nordirländskt lag! | |
| Skid Row - Ej medlem längre | 2009-07-07 14:32 | |
![]() | Linus Hallenius klar för Bajen 3.5 år | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 15:34 | |
![]() | men det roliga med allsvenskan är ju att få se och heja fram sitt lag, om man gick efter kvaliteten på lagen så skulle man ju kolla på spanska ligan hela tiden. tjusningen är ju att se ens egna lag. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 15:44 | |
![]() | jag sitter iaf inte och längtar efter att se Barca tex när Obolo gör mål mot djurgårn... | |
| VaKul | 2009-07-07 15:44 | |
![]() | Håller med Ond_kanin! Man ska ju hålla på sitt lag i vått o torrt!! I medgång som motgång! Personligen blev jag liiiite irriterad igår att mina Änglar bara spelade 0-0 mot Halmstad, men....what to do?? Dom hade ju oräkneliga chanser! Men men..tar dom igen i nästa match! Så AIK...huka er! 13:e juli smäller det .. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 15:45 | |
![]() | kan du ge dig på...smäller bakom dansken ett par-tre gånger minst! | |
| VaKul | 2009-07-07 15:48 | |
![]() | Och bakom AIK 4-5 ggr..*s* | |
| eeistan | 2009-07-07 15:55 | |
![]() | Känns som Kalmah är på gång nu, andra raka allsvenska guldet!!! | |
| Palini | 2009-07-07 16:03 | |
![]() | Tja, superettan är kanske mer underhållande, men håller knappast högre kvalitet. Det är ju den lägre kvaliteten som gör att det blir fler misstag där, mer mål och öppnare spel. Standarden på allsvenskan är nog rätt bra, i alla fall om man ser på organisation, struktur och defensiv. Spelare som Henke Larsson, Zlatan, Afonso och allt var det är som har klarat sig hyfsat i Europa, gör inte mer än 10-15 mål i allsvenksan. Allsvenskans största "problem" är den totala avsaknanden av tempo och tempoväxlingar. Om man sätter press på en allsvensk spelare (och tro mig, det klarar t.om. nordirländare och albaner av) så kan 9 av 10 spelare knappt ta emot en passning, än mindre slå den. En annan jättestor brist är det offensiva spelet. Allsvenskans överlägset bästa lag, Elfsborg, spelar ju t.ex. 4-5-1 alla man bakom bollen, försvar i första hand, långsamt, långsamt passningsspel. Det är Sverige och allsvenskan i ett nötskal. | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 16:07 | |
![]() | Underhållande fotboll är inte synonymt med vägvinnande jämt.. | |
| VaKul | 2009-07-07 16:38 | |
![]() | Dom allsvenska spelarna som inte varit ute i Europa och spelat i andra ligor, verkar vara mer intresserade av att få ett proffskontrakt oavsett i vilken liga, bara dom kommer ifrån Allsvenskan och till en bättre lönemarknad! Lite tråkigt! Finns ju undantag, som tur är !! Men många spelare är inte färdiga för utlandsäventyr när dom är 19-20 år! Bättre att stanna hemma en eller två år till och få lite mer "kött på benen" så att säga! Min uppfattning varje fall! | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 16:40 | |
![]() | men talangerna får ju mer pengar i fotbollsmässiga u-länder som Norge, Qatar, Saudiarabien och Danmark..därför försvinner de fort som en avlöning. | |
| Maybach | 2009-07-07 16:45 | |
![]() | "Var har du för intryck av Hammarby? - Jag gjorde allsvensk debut sista kvarten när vi mötte Hammarby på Söderstadion i premiären förra året och jag fick gåshud i omklädningsrummet när Kenta spelades." Välkommen Linus då.. hehe =) | |
| Ond_kanin - Ej medlem längre | 2009-07-07 16:46 | |
![]() | haha, så säger alla nyförvärv..tänk på Sharbel Tuoma tex.. "Jag har alltid varit Aikare". | |
| Kazo | 2009-07-08 17:34 | |
![]() | Ordförande i Bajen Fans om böterna: - Det är inte "riktiga" hammarbysupportrar som ställer till det på läktarplats. Ursäkta uttrycket men det är ofta "bönder" som kommer hit, plockar med sig ett par bengaler och tänder på och så kostar det klubben en massa pengar - Min uppfattning är att Hammarby blir hårdare bedömt än andra klubbar. Tidigare var det Black Army som fick mest skit, nu verkar det vara Bajen, säger Sundqvist. Hammarbys informationschef Urban Rybrink dömer ut hela bötessystemet. - Det verkar ju inte hjälpa speciellt mycket. De pengarna skulle kunna användas till att förebygga problemen, säger han till tidningen. | |
| skogstorparn | 2009-07-08 17:54 | |
![]() | "Var har du för intryck av Hammarby? - Jag gjorde allsvensk debut sista kvarten när vi mötte Hammarby på Söderstadion i premiären förra året och jag fick gåshud i omklädningsrummet när Kenta spelades." vad skulle han sagt då? kanske nåt i stil med. "inget speciellt.jag vill bara spela i allsvenskan och aik,mff,elfsborg,helsingb org och blåvitt var inte intresserat..så jag jag får väl spela i hammarby tills nåt annat halvtaskigt lag i danmark eller norge betalar dubbelt så mycket.." | |
| skogstorparn | 2009-07-08 18:44 | |
![]() | "Det är inte "riktiga" hammarbysupportrar som ställer till det på läktarplats. Ursäkta uttrycket men det är ofta "bönder" som kommer hit.." vilket scoop!! Elfsborg å Kalmarsupportrar infiltrerar sig i Hammarbyklacken | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-07-08 21:32 | |
![]() | helt otroligt klantigt uttryckt av Bajen Fans ordförande. | |
| Kazo | 2009-07-09 01:06 | |
![]() | Ja verkligen klantigt, men skogspastorn missuppfattar tror jag. Med "bönder" menas nog inte supportrar av andra lag, utan folk som inte är på plats enbart i syfte att stödja klubben Hammarby IF. Dvs folk som står på läktarn bara för att det är "coolt" att skrika saker i burberry-keps och kasta mynt. | |