Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 27 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-09 22:40 | |
![]() | Mest impad av Görans banjospel www.youtube.com/watc...yh nAZFR1po | |
| Claysune | 2013-06-09 23:37 | |
![]() | Till kajix: Du läser i varje fall Bibeln,, och de ä bra. jag förstår din inställning för du söker upp de mest underliga du kan hitta. Fast jag läst bibeln ganska mycket förstår jag ej allt. Eftersom den kvinnan hade tro till att Jesus kunde bota gav hon inte upp och till slut sade Jesus till henne: "Kvinna, din tro är stor. Det skall bli som du vill. Och från det ögonblicket var hennes dotter botad. " | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-09 23:43 | |
![]() | kajix,känner du många troende som inte blir hjälpta och i så fall tror du inte Jesus hjälper dom när de är mitt i skiten.jag förlorade min bror för länge sedan har jag inte förlitat mig på Gud och haft min tro så har det varit hämskt på ett annat sätt.jag vill tro att han är hos Jesus nu | |
| Claysune | 2013-06-10 07:35 | |
![]() | Har förstått att många som deltager i detta forum och skriver ganska så illa om Guds Ord. Kom ihåg att alla människor skall en gång träda fram inför honom och då blir frågan om vad du gjorde med min Son som offrades förr din skull. Jag säger detta för jag vill att du skall tänka över det hela. Filippus frågade en Etiopisk hovman. "Förstår du vad du läser" ja , du kan läsa fortsättningen i Apg. 8:26-39. Med vänlig hälsning. c-s | |
| kajix | 2013-06-10 07:54 | |
![]() | var i bibeln står det att alla ska träda fram inför henne? eller har du hittat på det själv? | |
| Dorcas | 2013-06-10 08:22 | |
![]() | Har aldrig förstått det här med att Gud offrade sin son för oss. Vad hände efteråt? Jo Gud fick ju hem sin son till sig. Han offrade ju alltså ingenting. | |
| ingson | 2013-06-10 08:41 | |
![]() | Ett skenoffer som vi säger i schackkretsar | |
| Göran A | 2013-06-10 09:15 | |
![]() | Dorcas: Så det är inget offer att som helt oskyldig hånas, torteras och dö en lång utdragen död; uppspikad på ett kors? | |
| Dorcas | 2013-06-10 09:25 | |
![]() | Naturligtvis är det det. Men många andra har lidit och plågats mycket värre än Jesus. Normalt sett tog det tex 3-4 dygn att dö på korset. För Jesus tog det 6 timmar. Sen fick han ju en bra belöning: evigt liv. Dessutom skrev jag om Guds offer. Inte Jesus. Har fortfarande inte fått något svar vari hans offer ligger. | |
| Göran A | 2013-06-10 09:34 | |
![]() | Dorcas: Du skulle förstås kunna tänka dig att låta ditt eventella barn få genomlida det? | |
| Dorcas | 2013-06-10 09:44 | |
![]() | Naturligtvis inte. Men Gud gjorde det frivilligt. Också mycket märklig logik. Han gjorde de för att förlåta våra synder. Säg så här: Säg att jag är förbannad på tex mina grannar, så att förlåta dem låter jag avrätta något av mina barn. Vari ligger logiken? | |
| uppfunnen | 2013-06-10 10:08 | |
![]() | Det finns ingen logik ej heller nån substans i den av överheten skapade skriften, som dessutom är motsägelsefull.Allt handlar om människans ovilja att acceptera faktum, av egoistiska skäl. | |
| SämstpåBeta | 2013-06-10 10:12 | |
![]() | Gud är för de svagsinta och slöa, som inte orkar eller har förmågan att tänka på de frågor som ingen idag kan besvara på! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 10:34 | |
![]() | Dorcas, Jesus led när han levde och när han dog på korset. Jesus var syndfri och tog alla våra sjukdomar och synder på SIG, i vårt ställe. Efter döden på korset fick han genomlida helvetets kval i 3 dagar, sedan blev han ställd inför Gud och fick smaka Guds vrede för all synd han hade tagit på sig, men eftersom Jesus var utan synd, för han hade ju frivilligt som syndfri tagit på sig all världens synd, så lät Gud upphöja honom och två honom ren från all synd. Han fick därmed, genom att han offrade sitt eget blod makten över liv och död, himmel och jord. JESAJA 53 1Vem av oss trodde på det vi hörde, för vem var Herrens makt uppenbar? 2Som en späd planta växte han upp inför oss, som ett rotskott ur torr mark. Han hade inget ståtligt yttre som drog våra blickar till sig, inget utseende som tilltalade oss. 3Han var föraktad och övergiven av alla, en plågad man, van vid sjukdom, en som man vänder sig bort ifrån. Han var föraktad, utan värde i våra ögon. 4Men det var våra sjukdomar han bar, våra plågor han led, när vi trodde att han blev straffad, slagen av Gud, förnedrad. 5Han blev pinad för våra brott, sargad för våra synder, han tuktades för att vi skulle helas, hans sår gav oss bot. 6Vi gick alla vilse som får, var och en tog sin egen väg, men Herren lät vår skuld drabba honom. 7Han fann sig i lidandet, han öppnade inte sin mun. Han var som lammet som leds till slakt eller tackan som är tyst när hon klipps, han öppnade inte sin mun. 8Han blev fängslad och dömd och fördes bort, men vem ägnade hans öde en tanke? Han blev utestängd från de levandes land, straffad för sitt folks brott. 9Han fick sin grav bland de gudlösa, fick vila bland ogärningsmän, fastän han aldrig hade gjort något orätt, aldrig tagit en lögn i sin mun. 10Men Herren tog sig an den han sargat, botade den som gjort sig till ett skuldoffer. Han skall få ättlingar och ett långt liv, och Herrens vilja skall förverkligas genom honom. 11När hans elände är över skall han se ljuset och bli mättad av insikt. Min tjänare, den rättfärdige, ger rättfärdighet åt många och bär deras skuld. 12Jag skall ge honom hans andel bland de stora, låta honom dela byte med de mäktiga, för att han var beredd att dö och blev räknad som syndare, när han bar de mångas skuld och bad för syndarna. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 10:40 | |
![]() | Så här är det också, att ingen synd eller syndfull människa kan nalkas Gud utan att dö, därför att Gud är HELIG. I honom finns inget mörker. Hans helighet utplånar all synd och mörker. | |
| Dorcas | 2013-06-10 10:44 | |
![]() | Fortfarande inget svar på frågan: var ser vi Guds offer? Verkar inte finnas något svar och ändå verkar det vara en mycket viktig del av kristendomen. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 10:47 | |
![]() | T ex jag har redan dött från denna världen, även om jag inte är fysiskt död ännu. När man tar emot Jesus i sitt liv, så förvandlas man på samma sätt som Jesus, man blir en ny andlig skapelse i Jesus Kristus. 2 Kor 5:17: ”Alltså, om någon är i Kristus är han en ny skapelse. Det gamla är förbi, se, det nya har kommit.” Joh 1:12-13: ” Men åt alla som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt dem som tror på hans namn. De är inte födda av blod eller av köttets vilja eller av någon mans vilja utan av Gud.” Tit 3:4-6: ”Men när Guds, vår Frälsares, godhet och kärlek till människorna uppenbarades, frälste han oss, inte för rättfärdiga gärningar som vi hade gjort, utan på grund av sin barmhärtighet, genom ett bad till ny födelse och förnyelse i den helige Ande, som han rikligt utgöt över oss genom Jesus Kristus, vår Frälsare. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 10:48 | |
![]() | Dorcas, ser du inte Guds offer som är Hans son Jesus Kristus, och vad han gjorde på korset? Det står att läsa här ovan och jag ber att Gud ska öppna dina ögon och ta bort slöjan. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 10:49 | |
![]() | Dorcas, Jesus led när han levde och när han dog på korset. Jesus var syndfri och tog alla våra sjukdomar och synder på SIG, i vårt ställe. Efter döden på korset fick han genomlida helvetets kval i 3 dagar, sedan blev han ställd inför Gud och fick smaka Guds vrede för all synd han hade tagit på sig, men eftersom Jesus var utan synd, för han hade ju frivilligt som syndfri tagit på sig all världens synd, så lät Gud upphöja honom och två honom ren från all synd. Han fick därmed, genom att han offrade sitt eget blod makten över liv och död, himmel och jord. Därmed kan alla som tror på Jesus och vad han gjorde, bli en del av Jesu blod och frimodigt komma inför Gud. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 10:50 | |
![]() | Gud tvådde Jesus ren, men även dom som väljer att tro på honom. | |