Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jellyflower | 2014-10-26 08:36 | |
![]() | Klart att det är rätt. Den fria rörligheten inom EU bygger på att man kan försörja sig själv. Att man ska få bidrag från skattebetalare i andra länder än hemlandet ingår inte i dealen. Rumänien har ett ansvar gentemot sina medborgare. Kan de inte ta det eller vill de inte ta det, ska de inte vara med i EU. BSKV, det finns minsann en och annan svensk kvinna också som är himla otrevlig mot andra kvinnor. Och mot män! Joodå! | |
jellyflower | 2014-10-26 08:48 | |
![]() | Ramble, det må vara jättenyttigt att leva nära natur och djur ett tag men det är väldigt svårt att försörja sig medan man gör det. Att mata olika vilda djur är ett ingrepp i ekosystemet hur du än ser det. Det är inte att leva nära natur och djur, det är att möblera om i naturen. Jag tror du menade väl, men vem tog hand om alla djur som du vant vid extramat när du flyttade? Du har gjort ett ingrepp i naturen - i bästa fall var effekterna väldigt små, eftersom det bara var du och inte alla människor t ex i en stad. Du har dock ett egocentriskt synsätt. Du matade djur, du tycker djur är fina, du tyckte det blev bra, du fick inga problem med det. Men det finns kanske fler aspekter än så man borde ta hänsyn till? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-26 09:15 | |
![]() | Bskv Jag läste Rothetas länk och funderade lite över den. Så du anser att svenska män har samma syn på kvinnor som övriga världen? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-26 09:17 | |
![]() | Såg en som skrev så här på ett forum, appropå våldtäkten av den 19-åriga tjejen. """Tragiskt och komiskt. Kan tänka mig att hon är typisk naiv tjej som röstar på MP eller F!, bor i ett vitt område, uppvuxen av vänsterföräldrar, alternativ klädstil, hatar SD, skänker pengar till tiggare, bara läser PK-media. Hon trodde nog att hon vore en jättegod människa när hon bjöd hem tre våldtäktsmän, för det var ju synd om dom. Undrar om detta kommer påverka hennes syn på samhället, invandringen och politik."""" | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-26 09:40 | |
![]() | I alla tider har enskilda människor matat småfåglar och smådjur, speciellt vintertid. Att påstå dessa personer skulle kunna förändra hela eko-systemet känns något överdrivet. | |
Rhotheta | 2014-10-26 09:40 | |
![]() | Bskv Hundratals miljoner män världen över behöver inte sådan utbildning. Hur så? | |
Minta | 2014-10-26 10:06 | |
![]() | Att mata fåglar med fågelfrön på vintern är ett trevligt och ofarligt nöje. | |
Rhotheta | 2014-10-26 10:16 | |
![]() | Så är det inte, nej. När aningslösa människor sprider tillgångar omkring sig får det oönskade effekter. Insatser skall riktas med presicion för att göra avsedd nytta. brffredhall.se/allma...ta r-rattor | |
Rhotheta | 2014-10-26 10:17 | |
![]() | Precision | |
Bob100 | 2014-10-26 10:24 | |
![]() | Laga lite soppa och ge dig ut på stan! Nu! | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-26 10:28 | |
![]() | Jag har inte "försöjt" några vilda djur eller på något sätt gjort dem beroende av mig. Jag har hjälpt djur som behövt hjälp under en period. Tills de klarat sig själva. Och några råttor dök aldrig upp där ute. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-26 10:34 | |
![]() | Det är skillnad på att bo i bostadsrätt i Fredhäll, Stockholm med tusentals andra människor och ett kloaksystem som i länken Rhotheta presenterade mot att bo i skogen och göra en insats för skadade djur. Det renderar inga råttor. Djuren är uppväxta i det vilda och försvann då de blev bättre. | |
Rhotheta | 2014-10-26 10:41 | |
![]() | Och relevansen i den här tråden är? BTW "Och några råttor dök aldrig upp där ute" Det tycks vara väldigt vanligt att människor tror att de ser allt som finns. I så fall finns det inga tidningsbud, för jag ser inga och allt prat om tidningsbud måste sålunda vara myter. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-26 10:45 | |
![]() | Ja. Du tycks ju tro att du sett allt som hände där ute. Samt att det är fullt jämförbart med Stockholms innerstads råttliv. Det är det inte, trust me. Jag har bott där också. Åter till invandrarna? | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2014-10-26 10:49 | |
![]() | Där, i Fredhäll och på övriga Kungsholmen, ser man råttor dagligen. Och tidningsbud. Råttorna är dock betydlig vanligare än tidningsbuden. | |
BSKV - Ej medlem längre | 2014-10-26 11:17 | |
![]() | Moose72: Det finns svenska män med vidrig kvinnosyn, ja. Sen om de är mindre vanligt förekommande än utländska män så kan jag fortfarande inte se hur relevant det är meddet som tråden handlar om. | |
Minta | 2014-10-26 11:44 | |
![]() | Rhoteta, så är det, jo: www.helsingborg.se/M...ra tt-satt/ Hej! Även om du börjar mata först när snön fallit, kommer utfodringen att då och då få påhälsningar av möss - om de kan ta sig upp till balkongen. Spill blir det alltid och möss finns alltid i vår närhet. Oavsett om vi matar fåglar eller inte. Mata på - året runt om du vill. /Göran (Sveriges ornitologiska förening) grannliv.granngarden...el matning/ | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2014-10-26 11:46 | |
![]() | Ja det var ett inlägg baserat på en annan människas inlägg här.Att det gick lite dåligt för en ung tjej som skulle hjälpa några män som tydligen missuppfattat vad hjälp är. Dom trodde nog att allemansrätten gäller kvinnorna här i sverige också. | |
Rhotheta | 2014-10-26 12:02 | |
![]() | Åh, vad tröttsamt. Vem vet något om råttor? Jo, den som får ta hand om skiten. Fågelfrön är inte ett ofarligt nöje, utan kräver att man vet vad man håller på med. Och hur är det relevant att diskutera fägelfrön in absurdum. Tiggare gruppvåldtog 19-åring. Dina pengar förde dem hit. Effekten är påvisad. Oavsett om du lyckas mata fåglar eller ej. Du är väl inte förståndshandikappad? arkiv.mitti.se:4711/...-0 05-A.pdf | |
Minta | 2014-10-26 12:10 | |
![]() | Varför diskuterar du då råttor? Ingen är mer än 2,5 meter ifrån en råtta någon gång. Vi ser dem bara inte för det mesta. Ibland händer det att vi får syn på dem. | |