Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
bolo | 2015-10-09 17:18 | |
![]() | Polletten har tydligen trillat ner hos några.. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-09 17:18 | |
![]() | måns. Troligtvis så missuppfattar jag dina inlägg. Jag påstår ingenting. (Allt prat om Löfvens lögner förvirrar mig.) Om jag ställer frågan så här då. Hur skulle situationen kunna sett ut om Löfven inte hade avgått och DÖ inte kommit till stånd? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-09 17:25 | |
![]() | Apropå KD:s avhopp kan man bara säga att man rättar inte till ett fel genom att göra ett till. | |
Måns_E | 2015-10-09 17:35 | |
![]() | Nora, i så fall så hade Stefan Löfven avgått, efter det så hade talmannen försökt att hitta en ny statsminister och utse en ny regering. Om inte det hade gått så hade det blivit extra val. www.riksdagen.se/sv/...-r egering/ Poängen är att Stefan Löfven klart och tydligt proklamerade att han skulle avgå om han inte fick igenom sin budget. Det gjorde han inte. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-09 18:01 | |
![]() | måns. Jag har tydligen förutfattade meningar om dig. Du tycker alltså att Löfven borde ha avgått och att Alliansen inte borde ha stöttat honom genom DÖ? Det verkar logiskt. | |
le-lou | 2015-10-09 18:32 | |
![]() | KD gör helt rätt, äntligen. | |
Humblen | 2015-10-09 18:42 | |
![]() | Oseriöst och barnsligt. Nåja nu lär SD få makt någon annan konstellation är nästan inte möjlig. Men sådana avtal bryts säkert också i den här sandlådan. | |
Måns_E | 2015-10-09 18:43 | |
![]() | Nora, Löfven borde först och främst avgått, och inte utlyst extraval. Men visst, jag har aldrig varit en DÖ-förespråkare. | |
Måns_E | 2015-10-09 18:44 | |
![]() | Varför skall SD få makt? Och varför skall V få ha ett så stort inflytande som de har i dagens regering utan att ens sitta i den? | |
Lågintensiv | 2015-10-09 18:58 | |
![]() | Kan någon förklara två saker för en politisk idiot: 1) varför gör Kd detta? 2) vad innebär det i praktiken? | |
Minta | 2015-10-09 19:59 | |
![]() | De är på randen att utplånas. Genom att inte profilera sig, riskerar de att utplånas. Det är inte med tanke på landets bästa. | |
Lågintensiv | 2015-10-09 20:43 | |
![]() | Ok, men vad skulle de själva hävda är anledningen? | |
Måns_E | 2015-10-09 21:24 | |
![]() | Anledningen skulle jag tro är att många av deras väljare och förtroendevalda ser det som en dålig uppgörelse där V får igenom mycket av sin politik och SD växer, samtidigt som KD och resten av alliansen blir allt mer osynlig och får mindre stöd i opinionsundersökningarna. Jag tror att de flesta alliansväljare hade räknat med att alliansen skulle försöka få igenom så mycket som möjligt av sin politik även om de hamnade i opposition. Så ser ju inte riktigt fallet ut med DÖ, och framförallt inte om regeringen försöker baka in mer än vad som är brukligt i sin budget. Vi får se vad som händer de närmaste veckorna, och vad utfallet blir för DÖ på moderaternas partistämma. | |
Måns_E | 2015-10-09 21:36 | |
![]() | Det är visst redan gjort, nu är DÖ ett minne blott. Nu har samtliga alliansledare sagt att DÖ skall betraktas som död. Det höll alltså inte ens till förstå budgeten. | |
limpan__2 | 2015-10-09 22:11 | |
![]() | På tal om att hålla sina ord... :) Dags för samtliga parter att växa upp och börja prata med varandra. Om någon majoritet går att finna i dagens Riksdag skulle jag klassa den som skapligt socialliberal och jag hoppas partierna ser det så med. Bort med inflytandet från vänstern, ut med mp ur regeringen och låt s leva på hoppande majoritet med stöd av mittenpartierna och i de stora frågorna även m. Inget flörtande behövs med extremister till höger eller vänster, bara ett pragmatiskt arbetssätt och en vilja till kompromisser. | |
Måns_E | 2015-10-09 22:23 | |
![]() | Ja, det skulle vara betydligt bättre än så som det ser ut idag. Hellre en ren minoritets-s-regering åt mitten än det vi ser idag. | |
Bisonbox | 2015-10-10 09:41 | |
![]() | Måns_E Att Dö försvinner gör det bara besvärligare för alliansen. Regeringens budget går igenom, eller hur? Om nu politikern är så dålig varför fäller man inte regeringen? Förr kunde man argumentera med avtalet (skylla på), men nu? Antigen är alliansen DÖD, eller så avsätter man regeringen, misstroende eller gemensam budget. Tjafset om Löven är bara löjligt. | |
Bisonbox | 2015-10-10 09:42 | |
![]() | Om nu argumentet är SD så lär inte en mittenregering hjälpa | |
le-lou | 2015-10-10 10:45 | |
![]() | DÖ är djupt odemokratiskt. Mer argument än så behövs inte för att upphäva eländet. | |
ingson | 2015-10-10 10:50 | |
![]() | När nu Dö inte är ensidigt uppsagd och inte längre gäller så är det självklart att alliansen och SD måste avsätta regeringen eftersom de saknar förtroende för regeringens politik. Så enkelt är det,majoriteten av ledamöterna i riksdagen vill ha bort regeringen. Men frågan är om alliansledamöterna vågar löpa linan ut. Tror inte det,tror bara det är spel för galleriet, att SD inte längre ska kunna säga att de är enda oppositionspartiet | |