Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 495

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maizena2008-09-22 21:39
Antal inlägg: 639

Fast tror ni inte inkastandet av föremål och våld inne på arenorna är på väg att upphöra eller åtminstonde minska markant.

Åtminstonde har folk börjat tillrättavisa dräggen som kastar in föremål från DIF klacken. samma sak var det väl senast för brajjen. Han/de som kastade in grejer då blev väl också tillrättavisad av sina egna?
I mina ögon känns det som "fotbollsälskaren" börjat sätta ner foten lite mot packet...

Däremot känns det som våldet runt arenorna trappas upp för varje match.....Krävs väl tyvärr ett dödsfall innan det lugnar sig lite igen...

Palini2008-09-22 21:40
Antal inlägg: 1381

Maizena...

Ni ältar ju med 9-1 tifo i vart och vartannat derby. Är det inte dags att hitta på nåt nytt nu, har ni verkligen inget annat att drygskryta om som ni brukar? =)

Cekt2008-09-22 21:42
Antal inlägg: 250

Maizena: jag åberopar samma skäl som Maybach nämnde tidigare.

daner002008-09-22 21:42
Antal inlägg: 363

vi ältar inte vi skryter... stor skillnad!!!

Maybach2008-09-22 21:46
Antal inlägg: 2664

Daner, du har så fel att det inte är sant...

Om dom inte "orkar" hitta en lösning har dom fel jobb. AVGÅ.

Man har slutat använda flera EXTREMT enkla men effektiva medel mot all skit, totalt utan anledning.
*T ex att poliserna får ha vattenkanoner att spruta bort huliganerna med. Man är inte så kaxig om man slungas ner i marken av trycket och sen är dyngsur och kall.
*Man har även slutat med att släppa ut Norra en kvart före Södra eller tvärtom - nu ska båda klackarna ut samtidigt till samma tunnel. Bra där..

Etc. Självklart är dessa endast temporära lösningar, men dom skall väl fan användas när dom fungerar/förbättrar situationer. Och fram tills att regler och lagar ändras så att man faktiskt kan straffa enskilda personer alltså de skyldiga som fångats på film så är väl dessa medel väldigt nödvändiga.

Om du kan svara på varför SvFF slutat med dessa medel så ger jag mig.

Och kollektiv bestraffning är ALLTID fel. Att man sen dessutom straffar och bötfäller idrottsföreningar för att deras egna arena som inte har rätt säkerhet (i form av avsaknad av nät som Hammarby bett om att få sätta upp men fått Nej) är sjukt.

Läs det och tänk om.

Palini2008-09-22 21:49
Antal inlägg: 1381

daner...

Nej, jag är inte i stånd att ge dig några SM-guld, men eftersom det inte finns nåt lag som har vunnit ett mästerskap utan tveksamma eller felaktiga domslut, så var det ett tämligen riskfritt löfte.

2001 räckte vi i alla fall till... ;)

Jodå, du påpekar det ofta att du är sarkastisk eller skämtar och jag skämtar tillbaka. Att käbblas lite med gårdare och råttor är ju det enda man kan roa sig med nu när bönderna slåss om SM-guldet.

Kollektiv bestraffning tycker jag till skillnad från dig är inne i helvete fel. Återigen, om en åskådare skjuter domaren med en pistol, ska alla på arenan då dömas för mord? Är det okej, eller?

Jag har tyvärr ingen standardlösning på detta tröstlösa problem, men det blir ännu mer fel när en helt oskyldig part (klubbarna) desssutom åker på straff som poängavdrag, böter etc. Hur i helvete ska klubbarna förhindra att nån tar med sig t.ex. en bengal på en match? Är det kroppsvisitation med gummihandskar som gäller snart, eller? Vad har de stackars klubbarna gjort för ont.

Är det inte nog med att de måste dras med dessa IQ-befriade fans? Måste SVFF strö salt i såren och bestraffa dem ytterligare? Det är det jag menar med att SVFF aldrig har straffat en skyldig, endast oskyldiga.

Maybach2008-09-22 21:49

Maizena: Nej, det var dom som försökte stoppa de som slängde in bomberna som blev slagna.

Maizena: Ja, våldet ökar utanför arenor, men även från polisens håll. Då syftar jag bl a på DIF Säk (aik-dif i år) som du såklart känner till och sen polisens övervåld efter aik-hammarby nu senast. Man hetsade "vanliga" bajensupportrar att ta vägen till näckrosen som går förbi Firmans pub. Man slog på oskyldiga. Man körde mer eller mindre in fångbussar i folkmassor. Sjuka saker hände, men det tystas ju ner och försvinner då vad som hände inne på arenan uppmärksammas istället.

daner002008-09-22 21:54

behöver inte tänka om... jag står för vad jag tycker.. om jag uttrycker mig att dom inte orkar hitta en lösning så var jag väl ganska grov... klart dom inte skiter i det, men är du inte själv jävligt less på att att dina egna supportrar förstör för den förening du älskar??? eller tycker du man bara ska låta dom hållas och sen belöna föreningen?? vattenkanoner?? tror du att vi lever i en diktatur eller, hur fan ska man skilja på huliganer supportrar barn vuxna. Tror du dom är hur pricksäkra somhelst eller. Galen ide från din sida May.

Varför dom slutade med hålla kvar en klack vet jag ej håller dock med dig fullt ut där.

tror vi är lika frustrerade båda två men ser lite olika på saken.

kollektiv bestraffning är inte alltid fel..

Maizena2008-09-22 21:57

Maybach: Instämmer till fullo.....

Palini: Du verkar tycka det är extremt jobbigt eftersom du hela tiden kommer tillbaka till ämnet.....
Förstår iofs det efetrsom du och dina söderbröder inte har mycket att skryta OM det är väl också där skon kämmer trots allt.....
Ni då ngt nytt tifo?
Sist var det ju grymt lyckat enligt bilderna som tidigare postats här...
Ni kanske kan köra ett "kenta Just idag är jag stark" tifo....... Halva klacken kan väl punda heroin och andra kan väl häva i sig lite hemkört till hans minne samtidigt som ni sjunger "just idag är jag stark för jag har smakat knark"? ;)

Maizena2008-09-22 21:58

Varför dom slutade med hålla kvar en klack vet jag ej håller dock med dig fullt ut där.

Tydligen olagligt.......

daner002008-09-22 22:10

olagligt där ser man..

Så palini..

"Kollektiv bestraffning tycker jag till skillnad från dig är inne i helvete fel. Återigen, om en åskådare skjuter domaren med en pistol, ska alla på arenan då dömas för mord? Är det okej, eller?"

känns som om du hårddrar det lite va??
Jag tror snarare att dom vill markera och inte straffa för straffandets skull.Tror du själv att svff skulle försöka döma alla för mord??

"Jag har tyvärr ingen standardlösning på detta tröstlösa problem"

Japp det har inte svff heller därför dom gär så drastiska saker.

"Är det inte nog med att de måste dras med dessa IQ-befriade fans? Måste SVFF strö salt i såren och bestraffa dem ytterligare? Det är det jag menar med att SVFF aldrig har straffat en skyldig, endast oskyldiga"'

Dom straffar dom skyldiga också, men däremot drabbas oskyldiga. Här gör dom markeringen i förhoppning att vanliga supportrar ska börja reagera. Men det tror jag att du faktiskt har förstått.

Så vart sitter du på derbyt?? Södra ;)

Maybach2008-09-22 22:11

Tycker Palini kan lägga ner fajten om att älta och det. Den leder ingenvart.

"vattenkanoner?? tror du att vi lever i en diktatur eller, hur fan ska man skilja på huliganer supportrar barn vuxna. Tror du dom är hur pricksäkra somhelst eller."

ööhm, icke-huliganerna går förmodligen bort från bråket? så det borde inte vara överdrivet lätt att vattna endast bråkmakare.

Maizena2008-09-22 22:14

Samtidigt vet ju du May att man lätt efter ett derby hamnar där man inte borde.....Tror att många osyldiga drabbas även av detta.

Maybach2008-09-22 22:15

På vilket sätt menar du att "vanligt folk" ska börja "reagera", daner?

Man kan inte begära att hederliga fotbollssupportrar ska riskera livet för att stoppa nån som börjar bråka eller kasta in saker på planen. Om det är det du menar..

Och att förespråka kollektiv bestraffning är ju IDIOTI. Verkar det som att det har hjälpt hittills med böter alternativt poängavdrag? NEJ.

Det ENDA och verkligen ENDA som jag tror hjälper är då man straffar specifika personer med dryga böter eller fängelse.

Maybach2008-09-22 22:15

Maizena: Ja. Men jag syftade på att man ska använda det inne på arenan. Huliganerna står ju alltid nere i högra hörnet.

Maybach2008-09-22 22:17

Förresten en sak till, Daner. Du skrev

"hur fan ska man skilja på huliganer supportrar barn vuxna. Tror du dom är hur pricksäkra somhelst eller."

Var inte du för kollektiv bestraffning nyss?

daner002008-09-22 22:17

"Maizena: Ja, våldet ökar utanför arenor, men även från polisens håll. Då syftar jag bl a på DIF Säk (aik-dif i år) som du såklart känner till och sen polisens övervåld efter aik-hammarby nu senast. Man hetsade "vanliga" bajensupportrar att ta vägen till näckrosen som går förbi Firmans pub. Man slog på oskyldiga. "

Som du själv skrev för tio minuter sen så har polisen ganska svårt för att skilja på skyldiga och oskyldiga...

Jag tror inte palini fajtas... jag tror han skojar lite med oss.. såsom jag skojar med honom.

daner002008-09-22 22:19

och med kollektiv bestraffning menar jag att man ska slå barn?? Du börjar sänka dig till en oerhört låg nivå. Du borde ju förstå innebörden av mina inlägg, så smart vet jag att du är.

Maybach2008-09-22 22:20

"Som du själv skrev för tio minuter sen så har polisen ganska svårt för att skilja på skyldiga och oskyldiga..."

Nej det har jag itne sagt.

Det är knappast svårt att skilja huliganer och andra åt. Huliganer "gör" ju saker, andra bara går.

Sluta göra saker svårare än vad det är.

Maybach2008-09-22 22:21

Jag har aldrig sagt att man ska slå barn! Inte heller påstått att du sagt det! Läs vad jag skriver.

Men hur som helst så står knappast barn och oskyldiga mitt i klungan av huliganer nere i hörnet. Så säg inte att det är svårt att skilja dom åt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?