Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 24 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 214 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:13 | |
![]() | Jesus såg på dem och sade: "För människor är det omöjligt, men inte för Gud. Ty för Gud är allting möjligt." Markus 10:27 | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:15 | |
![]() | Enda ni har att komma med, bibelcitat. Trots att vi icke-troende hela tiden påpekar att det bara är ord i en bok. KOM IGEN. | |
brava | 2013-10-15 17:25 | |
![]() | Gunilla förlåt du kom bort i det allmänna ramaskriet. Jag menar att de som blint tror på att livet inte har en djupare mening än den rent förnuftiga rationella - d v s renläriga ateister - borde leva som de lär och vara angelägna om att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för att deras avkomma ska överleva. Eftersom man inte har något mer att tillföra när man väl har sett till att avkomman är självständig så vore det mest rationella då att man tog livet av sig. Så att man inte konkurrerar om de knappa resurserna....eller? Jag skrev detta för att illustrera hur absurt hela resonemanget om evolutionen och den egoistiska genen är, men det kanske inte framgick. Vad tänker du själv? Tror du "på något mer" eller tror du att allt på jorden bara kom till av en slump? | |
brava | 2013-10-15 17:27 | |
![]() | le-lou du biter dig fast i dina fördomar och inte har jag fått veta vari mina kunskapsluckor består heller. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:28 | |
![]() | Du har hittat på begreppet "renlärliga ateister" själv, ateism är ateism. Det är ingen livsåskådning överhuvudtaget utan ett påstående om EN ENDA SAK - gud finns inte. | |
brava | 2013-10-15 17:29 | |
![]() | Och alternativet är... | |
brava | 2013-10-15 17:30 | |
![]() | Satan kanske :)) | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:32 | |
![]() | Ni gör samma fel hela tiden och tror att vi behöver något alternativ. Vi tror på allt som det finns belägg för och vi tror inte på sånt som saknar belägg utan accepterar att vi inte vet allt. Varför skulle vi behöva ett alternativ till gud? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:33 | |
![]() | Det rakryggade är att säga "jag vet inte", det ryggradslösa är att köpa en hel religions läror och säga sig veta hur det ligger till. | |
brava | 2013-10-15 17:34 | |
![]() | Vetenskap och marknaden och utveckling - japp | |
Gunilla _ | 2013-10-15 17:37 | |
![]() | Nej, jag tror inte på "något mer" och jag förstår inte alls ditt resonemang. Jag är säkert lika (eller mer) syndfri än gängse religiös - den enda "synd" jag tullar på är att jag inte för mitt liv kan tro på gud och jesus. Vi har ett liv - gör det bästa av det. | |
brava | 2013-10-15 17:39 | |
![]() | Nu är det ju ingen här som har sagt "Jag vet att Gud finns" och ett antal som har sagt det är bevisat att evolutionsteorin i sin helhet är sann, att min förfader för 185 miljoner generationer sedan var en fisk. Jag har alltså inte läst en enda vetenskaplig artikel som leder detta påstående i bevis - men ni väljer att tro på Dawkins. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:40 | |
![]() | Gunilla - Tänk om alla bara kunde få in den lilla grejen i skallen. | |
brava | 2013-10-15 17:41 | |
![]() | Herregud var kom synd-diskussionen in? Har jag i något enda av mina inlägg påstått att en troende person skulle vara bättre än en icke troende. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:42 | |
![]() | brava - Kolla någon dokumentär om evolution då, här är en: www.youtube.com/watc...fm OaAz371M | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:46 | |
![]() | SÅÅÅÅÅÅ... vad tycker ni om bögar? | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:48 | |
![]() | Det verkar som att ni debatterar utifrån en uppfattning om att evolutionsteorin motsäger att en gud kan finnas. Är det verkligen så? | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:51 | |
![]() | Evolutionsteorin motsäger definitivt att bibeln är lögn och att det KRISTNA guden inte kan finnas, ja. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-15 17:52 | |
![]() | Däremot kan man tänka sig en deistisk gud, men det är inte alls vad de religiösa galningarna här tror på. | |
brava | 2013-10-15 17:54 | |
![]() | AWK jag är forskare - eller var - de ljugs och fuskas alldeles för mycket och jag blev forskare i naturvetenskap, biologi för jag tänkte att där är det kalla fakta siffror som inte kan ljuga. Tyvärr visade det sig att det finns otaliga sätt att trolla med resultat, vinkla statistik, inte seriöst försöka nolla sina hypoteser etc. etc. Det är jättesvårt att få anslag till ren grundforskning = studera naturen förutsättningslöst, medan den tillämpade forskningen d v s sånt som man kan tjäna pengar på vinner alltmer mark. Jag tror faktiskt att jag är en av de här i tråden som faktiskt har vetenskapligt grundad kunskap i ämnet - eller var finns alla sakliga invändningar. Sote kom med en del - men annars har det mest varit uppmaningar att jag borde se på en eller annan populistisk framställning av hur fantastisk evolutionsteorin är. Det går inte att tro på skiten - det är ett korthus. | |