Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-09-06 19:05 | |
![]() | Jag tänker som du, Kuralo. Gud finns bakom alltet. Och i alltet. Men är oavhängigt alltet. Och kanske, precis som du skriver, är alltet eller evigheten, Gud. | |
| Claysune | 2013-09-06 19:49 | |
![]() | Ordet "evighet" är så stort att jag har svårt att sätta mig in i hur långt det är. Ingen början och inget slut. King james version säger, " In the beginning God created the heaven and the Earth. Så det fanns en början av det hela. Vår Bibel säger detsamma. Gud enligt vad jag tror har alltid funnits. Jag kan inte förklara evigheten med annat än att Gud är av evighet. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-07 06:24 | |
![]() | Men det är ju inte konstigt om man blir skeptisk till den Evige, då onekligen hur man vrider och vänder på det, så verkar tiden rimligtvis vara äldre än någon Gud! | |
| ordminna - Ej medlem längre | 2013-09-07 07:10 | |
![]() | God morgon! Många som slutat vara medlemmar och så har det dykt upp "nya" igen... (bara en reflektion...) Det jag vill säga idag är att .. även om ni inte tror, så be om tro, för det är en gåva. Vi kommer att behöva det mer än nånsin snart. Tiderna blir värre. Vi är i den sista tiden. Om ni läser bibeln så lär ni känna tecknen. Det dröjer inte länge till förrän tredje världskriget är här, och det är bara början. Det är viktigare än nånsin att hålla fast vid det Jesus gjorde för oss och det hopp vi har i honom om vi håller ut och står fast vid vår tro. Alla kommer att få lida. Troende som icke troende, men framförallt dom troende kommer att få lida mycket när antikrist reser sig ur djupet. Vet ni förresten att det står att mannen som ska "bli" antikrist.. inte är antikrist från början, utan han ska bli besatt av antikrist för att fullfölja hans planer så länge det är möjligt.. så länge som Fadern, Jesus och anden tillåter. Men Jesus har lovat att förkorta lidandet för oss. Lyssna gärna på denna profetia av en 90 år gammal dam från 1968... Det hon säger är ju inget nytt egentligen, för det står redan i bibeln. Men ändå.. håll fast vid Jesus. Han är livbojen. www.youtube.com/watc...H0 DGfoEuNQ | |
| SämstpåBeta | 2013-09-07 12:20 | |
![]() | Domedagsprofetior har jag aldrig gått igång på. Armageddon funkar bara i Hollywoodmanus! Dock skulle människosläktet dö ut så skulle vi nog bara göra denna planet en stor tjänst. Kanske kan den då gå tillbaka till sin urtidsblomstring! | |
| Salka1 | 2013-09-07 12:33 | |
![]() | Föredrar grekisk mytologi, om man får välja... | |
| Måns_E | 2013-09-07 12:43 | |
![]() | Tiderna är värre än vad? Tiderna är väl förhållandevis goda, både i Sverige som ute i världen. Så vad är det där för mumbojumbo Ordminna? | |
| SjuKorvar | 2013-09-07 13:04 | |
![]() | De som förlorat precis allt och förlorat allt hopp och inget har kvar har i stort sett bara två val - antingen att be att få dö eller att be om hopp. Hoppet är det sista som lämnar människan och därför är tron på gud oftast starkare hos de som upplevt hur det är att förlora fotfästet. De som levt på livets botten och vänt är de som hittat sanningen med livet - lev, och ta vara på ögonblicken:) | |
| uppfunnen | 2013-09-07 13:08 | |
![]() | Tror sig ha hittat är sanningen, d.v.s. , självbedrägeri, mår man bra av det så............ | |
| SjuKorvar | 2013-09-07 16:24 | |
![]() | Allt har en början och ett slut liksom allt har logiska förklaringar om man kan tänka utanför invanda mönster. Att den första atomen skapades på något sätt som man hittills inte lyckats förklara är logiskt. Att gud inte kan förklaras och samtidigt kan förklaras på tusen olika sätt är också logiskt. Alla religioner och filosofer försöker förklara livet och saker som sker på ett logiskt sätt precis som vetenskapen och man kan också se religionerna som olika sätt att nå ett tak (gud). De som bäst förstår och kan leva i samklang med naturen tror på naturens röst och storhet. | |
| Kuralo | 2013-09-07 17:47 | |
![]() | Litet tankexperiment ; Tänk på någon som betyder mycket för dig, en familjemedlem kanske. Personen kanske bor i samma stad eller i ett annat land, du vet att personen i högsta grad finns även om du inte ser personen eller vet vad hen gör. Tänk sen om det faktiskt är så enkelt detta med att saker o h ting och människor verkar sida vid sida samtidigt, att tid och rum egentligen inte existerar utan att allt bara ÄR. Precis som Gud. | |
| Kuralo | 2013-09-07 17:50 | |
![]() | Kanske stt vi en dag med tankens hjälp kan besöka olika tider och världar. Den dag vi gått vidare och inte är bundna till kött förstås;) | |
| SjuKorvar | 2013-09-07 18:02 | |
![]() | :) jag är döv. För mig är det så att jag "känner på mig" saker. Kan helt ologiskt få för mig att åka till en plats som tex centralen och där träffar jag tex släkten från en annan ort i sverige. Min mamma messar o frågar vad som hänt när någon vän dött, jag vaknar mitt i natten o det visar sig att något av barnen behöver hjälp. För mig är det inte ett dugg konstigt eller skumt, det bara är så. När folk råkat illa ut o jag kommer o hjälper tror de att gud skickat en ängel och andra tycker det är otäckt. Djur hör inte eller ser inte rovdjuret men de känner på sig. Vi utvecklar nog de sinnen vi behöver, kalla det sjätte sinne eller gud, det finns där. | |
| SjuKorvar | 2013-09-07 18:05 | |
![]() | Om jag tänker riktigt mycket på min mamma nu kommer hon snart att messa mig och fråga hur det är. Det fungerar inte med min syster eller min särbo dock. | |
| SjuKorvar | 2013-09-07 18:10 | |
![]() | Funkade.... | |
| Kuralo | 2013-09-07 19:13 | |
![]() | Riktigt häftigt det du beskriver, riktigt så har jag aldrig upplevt. Men jag tror stt det är så stt exempelvis döva kanske kan utveckla sensibiliteten på ett annat sätt ;) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-07 19:17 | |
![]() | tänker jag på någon så ringer hen nästan alltid | |
| nincompoop | 2013-09-07 19:27 | |
![]() | sjätte sinnet är väl vansinnet? ringer gud till dig titti? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-07 19:39 | |
![]() | är du knäpp på heltid eller bara som Hobby ? | |
| nincompoop | 2013-09-07 19:40 | |
![]() | Nej, jag är ateist. Och du är så rolig! Såå rolig! | |