Spelrum
Giraffen | 25 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 31 |
Inloggade | 58 |
Mobilspel
Pågående | 20 514 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
skrutta00 | 2014-10-26 12:21 | |
![]() | Allemansrätten...den var klockren Moose72:) | |
Rhotheta | 2014-10-26 12:24 | |
![]() | Minta. Jag tror att det blir bäst för alla parter om du låter bli att kommentera vad jag skriver så kommenterar jag inte det du skriver. | |
Minta | 2014-10-26 12:29 | |
![]() | Hahaha, du är verkligen komisk. Jag är mer än glad att slippa kommentarer från dig. Tack. | |
Rhotheta | 2014-10-26 12:52 | |
![]() | Bra. | |
Måns_E | 2014-10-26 12:54 | |
![]() | Bara för ordningens skull sverigesradio.se/sid...el =5989199 För inte skall man väl dra allt för långtgående slutsatser när man inte vet något om vad som faktiskt har hänt? Eller ens vilka som faktiskt var brottsoffer och gärningsmän? | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-26 12:55 | |
![]() | Rhoteheta. Vilka begränsningar finns det om man vill kommentera dina inlägg? | |
Rhotheta | 2014-10-26 13:08 | |
![]() | Jag vill helst inte gå in på det av risken att dra igång ett försvarstal. Jag kanske utvecklar det vid något senare tillfälle. Tills dess framhåller jag Limpan_2 som en lyssnande, saklig och påläst motståndare. Speciellt när vi tycktes stå rätt långt ifrån varandra i sak. | |
skrutta00 | 2014-10-26 13:49 | |
![]() | Jag har läst flera av Limpans inlägg och det finns båda agner och vete i hans inlägg som i de flesta andras:) | |
kovikstippen | 2014-10-27 08:24 | |
![]() | Ah... Äntligenxen tråd helt utan mening och innehåll. Här kan man visst haspla ur sig vad som helst...... kul Tiggare, råttor, våldtäkt, mata djur, bo i skogen, bo i Fredhäll, mer råttor och så lite allemansrätt ovanpå alltihop. Festligt. Jag plockade svamp i helgen. Det var mysigt. På kvällen blev det en härlig svampmacka.......... Eller handlade tråden om tiggare?? | |
jellyflower | 2014-10-27 08:41 | |
![]() | Har du nåt att säga om tiggare koviks, så kläm fram med det, annars känns din kritik av tråden lite uddlös. Vi har tiggare överallt i Helsingborg och jag vet inte, är lösningen på deras problem att svenskar går och skramlar ned 8 kronor (genomsnitt av vad en person ger enl uppgift i HD) i deras McDonaldsmuggar? Är lösningen att Sveriges skattebetalare tar finansiellt ansvar för Rumäniens och Bulgariens allra fattigaste? Jag tvivlar. | |
ingson | 2014-10-27 12:40 | |
![]() | Man kan ju göra som med flyktingmottagandet, räkna av det (=minska )ett antal miljarder från biståndsbudgeten | |
kovikstippen | 2014-10-27 12:53 | |
![]() | Jelly. Jag tycker bettleri och tiggande ska förbjudas. | |
ingson | 2014-10-27 13:02 | |
![]() | Och hur skulle du utforma lagtexten rent praktiskt, kovikstippen? | |
kovikstippen | 2014-10-27 14:18 | |
![]() | Eftersom jag vill innefatta all form av tiggeri bör det inte vara så komplicerat. Man kan ju tex kika på den bettlerilag som tidigare gällde i Sverige. Vill man få inspiration utifrån har flera länder i Europa nyligen infört lagar mot tiggeri. Att diskutera lagtexter är en komplicerad process som inte lämpar sig chattforum. | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2014-10-27 15:42 | |
![]() | 10 tiggare ifrån Rumänien berättar om sitt liv som tiggare. vimeo.com/66966202. | |
ingson | 2014-10-27 17:11 | |
![]() | Det har införts lagar mot AKTIVT tiggeri. Självklart kan tänkta lagtexter diskuteras i ett chattforum. Du smiter från frågan eftersom den innebär stora svårigheter | |
jellyflower | 2014-10-27 19:11 | |
![]() | Danmark har förbjudit tiggeri. Man kan kolla på deras lag. Sen kan man diskutera lagtexten. Om man vill. Jag känner inte att jag har energi att ta fram den danska lagtexten ikväll, men det ska väl gå att göra utan "stora svårigheter"? Danskarna vill inte att tiggare ser Danmark som ett gratis hotell och hoppas att tiggare ska söka sig till Sverige istället. sverigesradio.se/sid...el =5909540 | |
kovikstippen | 2014-10-27 19:32 | |
![]() | Jag smiter eftersom jag inte är jurist. Men att stifta lag är en teknikalitet så länge man vet vad man vill | |
ingson | 2014-10-27 19:32 | |
![]() | Om Danmark: "Danmark har förutom en lag som förbjuder aktivt tiggeri också ett förbud för ideella organisationer som får offentliga bidrag att ge härbärge åt hemlösa utan danskt personnummer. Under sommaren har polisen i Köpenhamn arbetat för att köra bort tiggare och EU-migranter från stadens gator. En person som tigger kan dömas upp till sex månaders i fängelse. Enligt polisen i Köpenhamn är det vanligt att den som döms för tiggeri slipper någon påföljd. Döms personen igen får personen en villkorlig dom på tio dagar och döms det ytterligare en tredje gång är det vanligt med ett tio dagars långt fängelsestraff." Lägg märke till att det ska vara aktivt tiggeri och länge på samma plats. Och målsättningen att köra bort EU-migranter från stadens gator. Är det inte lika bra att köra bort muslimer samtidigt? | |
ingson | 2014-10-27 19:36 | |
![]() | kovikstippen: Du måste veta EXAKT vad du vill. Dessutom provar du i tanken olika förslag och försöker föreställa dig vad utfallet blir. Försök inte smita med undanflykten att du inte är jurist. För du menar väl inte att du är för dum för att tänka efter före? | |