Spelrum
Giraffen | 27 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 17 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:21 | |
![]() | Mycket fotbollssnack i den här tråden... | |
daner00 | 2008-09-22 22:22 | |
![]() | Så du tror att polisen slår oskyldiga för skojs skull? Det händer i stridens hetta. Att gå in med en vattenkanon bland en folkmassa där man inte vet vem som är vem kan ge ödesdigra konsekvenser... det är den biten jag försöker få fram. Men du kanske tycker att man ska stävja våld med våld? | |
Maybach | 2008-09-22 22:22 | |
![]() | Kanske man borde starta en egen tråd, sant.. Det här är i alla fall något som bör diskuteras. | |
daner00 | 2008-09-22 22:23 | |
![]() | gå o fira cupguldet din sillstrypare!! | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:24 | |
![]() | Jo, visst är det värt att diskutera. Ni behöver inte starta en egen tråd för min skull, menar bara att det hade varit roligare att snacka fotboll. | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:24 | |
![]() | Tack daner, det har jag redan gjort (njuter dock fortfarande). | |
Maybach | 2008-09-22 22:25 | |
![]() | Nej att stävja våld med våld är precis vad jag är emot - men nya tuffa polisen vid sthlms-derbyn verkar tycka att det är bra. "Att gå in med en vattenkanon bland en folkmassa där man inte vet vem som är vem" Nej, men där man vet vem som är vem. Och det är inte så svårt att räkna ut när oskyldiga står och tittar utan att röra sig och andra klänger på stängslet läktarns hörn och skriker saker. | |
Maizena | 2008-09-22 22:25 | |
![]() | Maizena: Ja. Men jag syftade på att man ska använda det inne på arenan. Huliganerna står ju alltid nere i högra hörnet. Och vad blir följderna då? Givetvis springer balla allan in i folkhavet och som vi alla är överns om så skiljer tyvärr inte polisen på vanligt folk och huliganer och vad blir följderna då. Samtidigt får man inte glömma att idagsläget är det tufft att gå på ett derby. Du tar alltid en risk att hamna i bråk vara sig du vill eller inte. Det kan inte heller vara helt lätt för polisen när de blir attakerade att veta vilka som är där för att fajtas och vilka som är där för att slåss. Och om man verklöigen vill göra sitt yttersta att undvika bråk får man väl sätta sig på sittplats och gå hem en kvart innan slutsignal. Jag försvar inte polisens beteende i stort men det kan även finnas förmildrande omständigheter för dom. Däremot vet vi ju alla att DIF säkerhet gjorde bort sig total och inte på ngt sätt brydde sig om vilka de vevade på vare sig det var tjejer eller minderåriga......... | |
Maybach | 2008-09-22 22:27 | |
![]() | Håller med Maizena. | |
Maizena | 2008-09-22 22:28 | |
![]() | strataeast : Va fan det är ju inte sm bucklan ni vann.....det var ju bara ett simpelt cupguld som ingen förutom ni själva tycker är mäktigt..... Men jag ska inte ta ifrån dig glädjen.....kul att se att ngn kan spöa på Kalmar oxå.=)! | |
Maybach | 2008-09-22 22:31 | |
![]() | Var hemma och sjuk förra veckan, med lite att göra så gjorde jag ett litet bildspel med diverse bajenhjältar som jag tror alla hammarbajare får gåshud av, och lite pretentiös musik på det. www.youtube.com/watc...sb 07tSrMyg | |
Maizena | 2008-09-22 22:33 | |
![]() | May......ingen Kennedy va? LOL...Nu sova....imorgon titta och småle åt "bajenhjältar".... | |
Maybach | 2008-09-22 22:34 | |
![]() | Jo han var med. | |
Maybach | 2008-09-22 22:35 | |
![]() | Aha, du.. aha. heheee | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-22 22:47 | |
![]() | Maizena, en sån här sketsäsong är man nöjd meddet lilla. Maybach, Bajen har haft några sköna lirare helt klart. Men jag saknade Billy Ohlsson på bildspelet;) | |
Maybach | 2008-09-22 22:50 | |
![]() | Jo, kom på det. Men bror hans var ju med i alla fall! | |
Miss_jk | 2008-09-23 12:17 | |
![]() | Jag kan hålla med Daneri att ibland är kollektiv bestraffning enda lösningen. Det är ju inte så att dessa bråk iom derbyn är något nytt utan detta har pågått så länge jag kan minnas, och till slut måste man ta till något drastiskt. Däremot fattar jag noll och intet varför det plötsligt är DIF som ska betala nätet på södra. Det om något är helt uppåt väggarna. Våran klack har inte kastat in varken golfbollar eller fyrverkeripjäser, plus att när bajen ville ha upp nät där så vart det blankt nej. Nu helt plötsligt ska det upp och det på DIF's bekostnad. Funderar starkt på att skita i fotbollen resten av säsongen, både p.g.a. SvFF och DIF. | |
Maizena | 2008-09-23 12:20 | |
![]() | Skita i resten av säsongen pga DIF? Varför? | |
Miss_jk | 2008-09-23 12:38 | |
![]() | För att styrelsen skiter blanka fan i vad vi supportrar har att säga. Har det hänt något öht efter allt detta med DIF säk? Nix, samma j-a bolag med samma j-a testosteronstinna vakter fortfarande. Trots att filmer, bilder och vittnesmål överlämnats händer inte ett skit. Nu, när vi ska betala nätet på södra, som bajen och solna gjort sig förtjänta av, tror du att de protesterar? Nix där också. Spelarna fattar inte att det faktiskt är deras jobb de ska utföra på planen. Skulle jag sköta mitt jobb på det sättet DIF har visat på senare tid hade jag fått sparken för länge sen. Uruselt i alla led utom de stackars trogna supportrar som match efter match sjunger sig hesa för att inte ens få en match spelad med hjärtat tillbaka. Okej, jag kommer inte att skita i resten av säsongen, men det känns verkligen som att fotbollen är iskall just nu. Inte alls samma hauss och tändning som förr. | |
strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-23 12:43 | |
![]() | Det är när det är minst hausse som det är viktigast att gå och stötta laget. Dessutom kommer du njuta än mer när det vänder igen. | |