Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| TPP | 2013-06-10 13:03 | |
![]() | Efter allt snack så är nog många rörande överens att Bibeln inte stämmer överens med dagens moderna samhälle, tänkande. Bibeln är en äldre lagbok och i dataåldern som vi mänskligheten nu har uppnått så borde även Bibeln hänga med i moderniseringen? Tycker jag ju! Vi kan ju inte leva efter eller tro på att de ord som Gud skrev ner och Jesus predikade om fortfarande ska vara gällande, det vore ju att förneka framtiden?! Så alla ni bibelciterande djupt troende: Håller ni inte med om att Gud borde uppdatera sina bibelord? Även Gud lever väl med oss och ser att vi har moderniserats?! Eller står tiden stilla i himlen?! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:07 | |
![]() | TPP, vad är det du inte tycker passar in i dagens leverne? Inget nytt sker under solen (Ordspråksboken) Du kan däremot byta ut t ex åsna mot tex sportbil, villa eller nåt annat modernt. Guds ord består i evighet. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:10 | |
![]() | Jag vill nu att männen på varje ort skall be med heliga, upplyfta händer, utan vrede och diskuterande. 1 Timoteusbrevet 2:8 | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:11 | |
![]() | Med vad skall jag komma inför HERREN och med vad skall jag böja mig för Gud i höjden? Skall jag träda fram inför honom med brännoffer, med årsgamla kalvar? Gläds HERREN åt bockar i tusental, åt oljeströmmar i tiotusental? Skall jag ge min förstfödde till offer för min överträdelse, min livsfrukt till syndoffer för min själ? Han har kungjort för dig, o människa, vad gott är. Vad begär väl HERREN av dig annat än att du gör det som är rätt, att du älskar barmhärtighet och vandrar i ödmjukhet med din Gud? Mika 6:6-8 | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:13 | |
![]() | Jag väntade ivrigt på HERREN, och han höjde sig till mig och hörde mitt rop. Han drog mig upp ur fördärvets grop, ur den djupa dyn. Han ställde mina fötter på en klippa och gjorde mina steg fasta. Han lade i min mun en ny sång, en lovsång till vår Gud. Många skall se det och frukta, och de skall förtrösta på HERREN. | |
| uppfunnen | 2013-06-10 13:24 | |
![]() | Rena dårskapen. | |
| TPP | 2013-06-10 13:26 | |
![]() | Juel 7272 Detta tycker jag är HÖGST opassande i DAGENS SAMHÄLLE som VÄGGSPEL citerat men som Du ignorerar med nya citat! Om DU bara hade läst istället för citerat en massa så hade du förstått innebörden av svaret! " Om en jungfru är trolovad med en man och en annan man träffar henne i staden och ligger med henne, så skall ni föra dem båda ut till stadens port och stena dem till döds, flickan därför att hon inte ropade på hjälp(!?) och mannen därför att han kränkte en annans trolovade: du skall skaffa bort från dig vad ont är." Femte Moseboken 22:23-24 | |
| kajix | 2013-06-10 13:26 | |
![]() | mosebok ; Döda alla förbannade jävla bögar. det passar väl ändå inte in i dagens samhälle? | |
| TPP | 2013-06-10 13:28 | |
![]() | Så om jag tycker att Bibeln borde uppdateras och att Gud ska vakna ur sin dvala och inse att vi lever inte kvar på medeltiden utan att vi är i 2013 och det är dags att ändra på moralen, även för Gud. | |
| TPP | 2013-06-10 13:29 | |
![]() | medeltiden = forntiden = dåtid | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:32 | |
![]() | Tpp, jag känner till bibelstället. Tycker du inte att jag svarade väggspel? | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:33 | |
![]() | TPP, vad är det du vill ändra på? Du kan aldrig ändra Guds natur. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:38 | |
![]() | Vem av er har modet att ropa till Gud? Ty var och en som åkallar Herrens namn skall bli frälst. Romarbrevet 10:13 | |
| TPP | 2013-06-10 13:40 | |
![]() | DU svarade bara med ännu ett av dina många citat. Varför kan inte Gud ändra på sin natur? Vi människor gör det ju! Och Jesus var ju Gud Son född av en Qvinna,så var ligger då problemet hos Gud?! Maria var ju Jungfru ett av Guds underverk att göra henne gravid, så då vore det väl inga bekymmer för Gud med moderna underverk?! Sanningen är den att det är Ni djupt bibeltroende som inte vill att något skall ändras av Gud i Bibeln. Om hypotetiskt " Gud steg ner och uppdaterade sina ord eller sände en ny Son" så hade ni bibeltroende fått krupp och levt i förnekelse inför det nya! Precis som vi = undrande lever i förnekelse till gamla uråldriga citat som inte passar moderna tider! | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:48 | |
![]() | Tpp, jag frågade dig vad du tycker inte passar in i dagens moderna samhälle ang. bibeln. Jag fick inget svar på det. Människan ändrar sig hela tiden, är flyktig som vinden. Inte Gud. Han är beständig. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-10 13:49 | |
![]() | Gud gör underverk och mirakel varje dag, NU och IDAG | |
| uppfunnen | 2013-06-10 13:59 | |
![]() | Han eller hon, nja säkrast att säga hen har aldrig gjort mirakel.Och den gud du åberopar är beständig så varför har vi kvinnliga präster, varför dödar vi inte bögar?,varför har vi slutat stena folk till döds? ja, frågorna hopar sig. Religionen är och förblir en saga som dessutom inte är speciellt vacker, och detta är mänsklighetens gissel. | |
| TPP | 2013-06-10 14:01 | |
![]() | Juel7272...jag svarade dig vad som INTE passar in i dagens samhälle! Läs svaren istället för att endast citera bibeln... " Om en jungfru är trolovad med en man och en annan man träffar henne i staden och ligger med henne, så skall ni föra dem båda ut till stadens port och stena dem till döds, flickan därför att hon inte ropade på hjälp(!?) och mannen därför att han kränkte en annans trolovade: du skall skaffa bort från dig vad ont är." Femte Moseboken 22:23-24 | |
| TPP | 2013-06-10 14:03 | |
![]() | Håller med dig uppfunnen, vi moderna individer har gått vidare i livet och lever inte i det förflutna! | |
| TPP | 2013-06-10 14:11 | |
![]() | Juel 7272...Biblisk Fanatism finns det gott om, det är därför krigen består man dödar för sin bibliska tro. Så för min personliga del är Bibeln uråldrig, omodern lagbok. Och Guds Underverk och Mirakel har jag inte sett utav?! Vi har fortfarande Krig, Svält i en 3dje del av världen, världen ökar i sitt förtryck mellan rika och fattiga, någon fördelning finns inte i sikte. Människor lider, se verkligheten i Syrien, var har du Gud i detta sammanhang som endast ser på men inget gör åt det?! Så var har du underverken och miraklen? Ge några exempel då de är vardagliga enligt dig! Och inga citat nu! | |