Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 151 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Claysune | 2013-09-07 19:42 | |
![]() | Sämspå beta: Hej. Det finns ingen som skriver bättre än du när det gäller den motsatta sidan av vad jag tror på Gud som alltings skapare. Du skrev den 7/9 att jorden skulle komma "tillbaka till sin urtidsblomstring. " I det gamla testamentet läser jag "Se jag skapar en ny himmel och en ny jord" I N Testamentet Skrev Johannes när han var på ön Patmos " Och jag såg en ny himmel och en ny jord". När du skrev ordet "urtidsblomstring" så dök dessa texter upp i min tanke. Tack SPB. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-07 19:46 | |
![]() | kul du är tillbaka claysune :) | |
| Claysune | 2013-09-07 20:34 | |
![]() | tack ttiittii | |
| SämstpåBeta | 2013-09-08 00:21 | |
![]() | Kul att se dig igen Claysune, du den ende som riktigt har nått mig och som jag hyser varmare känslor på den andra sidan! Tack för dina ord, tror dock att det bara är du och Mouche som tycker så. Det var ju kul att jag kunde få dig att "blomstra" en aning! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-09-08 21:56 | |
![]() | rond 48 vägen sanningen och livet,var på en ganska dålig Gudstjänst i dag,höjdpunkten var 2 dop av två tjejer i övre tonåren,mycket folk | |
| Claysune | 2013-09-08 23:09 | |
![]() | SpB: Om det är någon som får mig att blomstra så är det du. Jag vet att du inte har samma synsätt på Gud som jag har, men jag respekterar dina åsikter trots allt, Med vänlig hälsning C-s | |
| Rultatultan | 2013-09-09 00:05 | |
![]() | Var inte på gudstjänst alls idag. Orkade inte masa mig iväg. Beta i veckan å andra sidan, så lite undervisning får jag iaf :) | |
| SämstpåBeta | 2013-09-09 01:08 | |
![]() | Så man rodnar clay! Religion eller inte, man kan ju ha lika fina värderingar på tillvaron, och det verkar ju du och jag ha, men medge att DodgeJourney hade några intressanta funderingar :)))))? | |
| Claysune | 2013-09-09 10:21 | |
![]() | SpB: Jag har nu läst en del av vad Dodge skriver om tid och evighet. Det verkar som han har studerat mycket och det är bra i o för sig. Många intressanta funderingar i alla fall. Om jag inte förstår allt så är det bara till att erkänna det. Hur det än skrivs så är min tro på Gud fast, och den håller för mig i alla situationer. Önskar dig allt väl. Med vänlig hälsning. cs | |
| SämstpåBeta | 2013-09-09 14:18 | |
![]() | Clay din roliga filur. DodgeJourney är ju jag, bara ett annat konto. Var ju avstängd ett tag, då använde jag den. :))! | |
| SämstpåBeta | 2013-09-09 14:33 | |
![]() | Du är övertygad i din tro och det tycker jag är bra. Men låt inte din övertygelse göra dig förblindad för nu kunskap. Värdera info innan du förkastar den. Glöm inte att tro trots allt är just bara en övertygelse ingen total sanning, för det behövs det genuint experimenteras fram tills några tvivel inte kan finnas innan man kan bekräfta en genuin sanning! Där skiljer vi oss, käre Clay! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-09-09 15:07 | |
![]() | Vad fint att ni kan mötas med förstående trots era olika livssyner! :-) | |
| Kuralo | 2013-09-09 16:01 | |
![]() | Tycker jag också. Men nu kanske Claysune känner sig lika snopen som jag gjorde en dag på prome ad med hundarna. En tjej kom framspringande för att hälsa på mina fina hundar, trodde jag! Efter en stund hade jag ett ex av vakttornet i min hand;) fniss, snopet! Jag relaterar förstås till sämst okända identitet. | |
| SämstpåBeta | 2013-09-09 16:59 | |
![]() | God works in mysterious ways som Clay skulle säga ! | |
| Kuralo | 2013-09-09 19:10 | |
![]() | Hahaha ;) | |
| Rultatultan | 2013-09-09 19:19 | |
![]() | Ämnet för morgondagens Beta är: "Vad ska vi med Kyrkan till?" Ska bli väldigt intressant att höra vad gruppen säger. Om de, som jag, ser kyrkan, inte som en institution i första hand, utan som den kristna gemenskapen, både lokalt och globalt! | |
| Claysune | 2013-09-09 21:53 | |
![]() | SpB: Ja, du är verkligen finurlig, faktum är att jag inte trodde det var du, men det var bra du sade det . Det du skriver om tro är intressant. Vad är då tro? "Tron är en övertygelse om det man hoppas, en visshet om det man inte ser" . " om vi i detta livet sätter vårt hopp endast till Kristus, och han inte har uppstått, då är vi de mest beklagansvärda av alla människor." Jag är helt säker på att du förstår vad jag menar, om inte så skriver jag mer senare. Med vänlig hälsning. C-S | |
| SämstpåBeta | 2013-09-09 22:34 | |
![]() | Det var ju meningen, försökte skriva på ett annorlunda sätt, men kännetecknen för hur jag skriver finns att finna i Dodge kontot. Jag tror mig förstå vad du menar; att syvende och sidst så kommet man onekligen till det egna ansvaret och kan inte springa runt och skrika Inshalla till höger och vänster! Tror är en övertygelse som kan vara behjälplig i många situationer, sorg, svar på oförklarliga händelser, svar på positiva händelser, svar på omöjliga svar såsom döden, meningen med livet osv. Jag har egentligen aldrig varit emot religion men det jag tycker är så tröstlöst med religion, det är ju vad det utnyttjas till, vad man använder det till och vad man rättfärdigar orättvisa och onda handlingar i religionens förtecken. Men det värsta med religion det är ju egentligen vad den exkluderar såsom jämlikhet, sexuella läggningar, andra trosuppfattningar, kvinnans frigörelse, hiskliga regler för att kontrollera folket osv osv. | |
| Claysune | 2013-09-09 22:59 | |
![]() | SpB: Mycket har hänt i allreligion, Att det sker är olyckligt. Men om jag får citera en fin vers i skriften som lyder, "Nu består tron, hoppet och kärleken, dessa tre, men störst av dem är kärleken. " Jag skriver om vad jag tror, och du gör likadant och det är ok från båda sidor och det uppskattar jag. Jag tror du skulle bli en bra förkunnare för Guds rike, men jag inser att du inte tror det. men, men. Bli nu inte ledsen för att jag skrev så personligt, önskar dig det allra bästa. Med vänlig hälsning c-s | |
| SämstpåBeta | 2013-09-10 01:03 | |
![]() | Det var en ära att du blev så personlig, om det var pm:et du menade, fick ju en helt annan respekt för dig, än en tossig insnöad man. Du blev personlig och mycket intressant! Men om vi pratar om religion så tror jag den blir mer och mer kontrovers med tiden. Människor blir mer och mer upplysta och utbildade och därmed mer ifrågasättande. Sekulariserade samhällen breder ut sig och religionen förlorar mark mer och mer. Då vill jag ändock inte frångå på viss håll är den bergfast, såsom i Mellanöstern framförallt. Religionen behöver marknadsföras med nya metoder för att locka tillbaka gamla medlemmar och locka till sig nya. Vi lever i en tidevarv där människor letar reella sanningar för att självförverkliga sig, man reser, går på spa, alternativa hälsokurer, alternativa trosuppfattningar, halv eller helreligiösa utbrytarfalanger utifrån religiösa grunder. Religion hamnar mer och mer ut i periferin och det syns med mindre anslag, färre medlemmar, tommare lokaler........ | |