Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 0 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 19 474 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Måns_E | 2015-10-10 16:54 | |
![]() | Bison, jag tycker att du argumenterar som en femåring, ingen av allianspartierna har ens varit i närheten av att söka ett samarbete med SD. Vad pekar på att de helt plötsligt nu skulle börja göra det? Att så småningom lägga fram en gemensam budget och rösta på den är inte att samarbeta med SD. Det kommer förvisso knappast att hända under nästa budget. Men kanske senare. Det finns flera olika utfall vad som då skulle kunna hända. Ett extra val är inte helt givet. Jag tor att många hellre skulle se en ren S regering i minoritet som driver mittenpolitik och gör uppgörelser med samtliga partier (bortsett från SD). Så har det sett ut förr, och det har i regel fungerat bättre än regeringen Löfven. | |
ingson | 2015-10-10 17:29 | |
![]() | Bisonbox 16:43 Läser du inte vad jag skriver? Jag har redogjort för deras skäl | |
Bisonbox | 2015-10-11 08:16 | |
![]() | Ing Vad är det för mening? Visa att man inte är att lita på? | |
Bisonbox | 2015-10-11 08:29 | |
![]() | Måns_E Det är ju det jag hävdat hela tiden antigen samarbetar man med SD eller så med S+Mp. Nu ville man inte samarbeta därav DÖ. Att lägga fram en gemensam alliansbudget är inte samarbete och det är i princip ett indirekt samarbete med SD. Tycker det är helt okej men då är det mer rakryggat att hänga på SDs misstroendeförklaring. Det som gör mig illamående är att alliansen lägger armarna i kors och passivt tittar på och gnäller. Vi får hoppas det blir en ändring på det. | |
ingson | 2015-10-11 08:55 | |
![]() | Bisonbox Igen, meningen är att inte SD ska kunna ta patent på ordet "oppositionsparti" samt att Dö kommit att uppfattas som att alliansen i praktiken aäger ja och amen till allt regeringen föreslår | |
Bitte - Administratör | 2015-10-11 09:04 | |
![]() | Allvarligt talat det ser illa ut då vuxna män använder härskarteknik liknade denna (Bison, jag tycker att du argumenterar som en femåring,)i diskussioner , antingen så debatterar man ämnet eller så låter man bli men jag är less på ständiga nålstick och pikar till andra om hur de skriver eller mentalstatus och liknande . Bitte | |
Bisonbox | 2015-10-11 11:30 | |
![]() | Ing Det kommer inte att upphöra så länge som man inte hindar budgeten eller alliansen börjar samarbetar med SD. Det finns inget som tyder på det, eller hur Börjar regeringen samarbeta med hela eller delar av alliansen så kommer man hävda att de är dom mot hela 6-klövern Så jag frågar igen vad har man åstadkommit? | |
kovikstippen | 2015-10-11 12:49 | |
![]() | Svensk politik dog när man ingick i DÖ. Vare sig regering eller opposition verkar vilja någonting. De nya partiledarna är usla. Speciellt Lövén och Batra är riktiga stolpskott. Dom låtsas ju inte ens vilja någonting. Sällan har personkemin i Sverige Riksdag varit så dålig som nu. Jag ser inte en enda enande personlighet bland partiledarna. Alla positioner är låsta. Ge oss en bunt nya partiledare. E oss politiker som vill samarbeta och som ser Sverige som ett land värt att vårda. | |
ingson | 2015-10-11 17:32 | |
![]() | Bisonbox Jag vägrar upprepa mitt svar en tredje gång | |
kovikstippen | 2015-10-12 07:42 | |
![]() | Spännande debatt igår. Ovanligt att se och höra att någon vill något. Noterbart är att regeringen fortfarande relaterar hela sin existens till Alliansen. Man har inga egna idéer annat än att rätta till Alliansens fel. Alliansen Alliansen Alliansen. Inga egna idéer. Inga visioner. Ebba var återigen riktigt bra. Tuff, orädd och påläst brann hon av bvilja att synas och höras. Kul. Jag göromål inte varför alla är så negativa till Ebba B. Hennes tal i Almedalen var årets bästa. Men folk verkar vägra lyssna på vad hon säger och koncentrerar sig enbart på vad hon sagt för länge sedan eller kanske sagt för ännu längre sedan. För en gångs skull var Sjöstedt dålig. Trots att han har helrätt om avdragsrätten. Batra och Lövén är tyvärr aldrig speciellt bra. Otydliga och gnälliga sprider dom sin dynga och otrevnad omkring sig | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 08:41 | |
![]() | kovik. Ebba är verbal och talar bra, ja. Men innehållet i det hon säger är väl det som är viktigt i politiken. När hon, gud hjälpe mig, får Åkesson att framstå som begåvad så är det illa. (Det är faktiskt första gången han fått poäng av mig.) Nato kommer och hjälper oss med det vi vill ha hjälp med och vi bestämmer själva vad vi ska hjälpa till med. Vad lätt och bra det lät. :) Sen undrar jag lite över "ståltråden i Ungern". Du kan gärna förklara för mig vad hon menade med det (mer än att det lät bra). Jag tycker jag hyfsat bra följer vad som händer i politiken just nu och jag tycker Löfven kämpar hårt för att alla ska ta emot flyktingar. Missar jag något? | |
kovikstippen | 2015-10-12 10:06 | |
![]() | Du missade allt, Nora. Dina mörkröda ögon gör dig blind för andras åsikter och i din världsbild är allt en politisk motståndare säger fel. Ebba B menar att svensk invandringspolitik håller på att haverera. Att använda Ungerns taggtråd var en målande beskrivning av det. Hon sa även att Lövén är handlingsförlamad. Då menade hon inte att Lövén inte kan gå, utan att han inte har några idéer. Tekniken kallas aforismer och används flitigt i t.ex Bibeln & Koranen. Således en hyfsat inarbetad och välkänd debatteknik. Vad gäller NATO är det vare sig helt underbart eller en katastrof. Det är helt enkelt extremt svårt och komplicerat. Är man positiv tycker man 51% är bra. Är man negativ finner man nog 44% som ganska sympatiska ändå. Ingen gillar alla delar. Men frågan är ju hur vi ska reagera på Putins allt aggressivare politik i vårt närområde. De flesta som ogillar NATO anser även att Ryska anekteringen är oproblematiska. Ryssland rustar för krig. Ska vi strunta i det eller ska vi förbereda oss till försvar? Att gå med i NATO är på kort sikt ett billigt sett att skydda vår demokrati. Att bygga upp ett eget försvar kommer bli mycket dyrt. Valet är som sagt långt ifrån enkelt....... Du hörde nog heller inte att Ebba B hyllade familjernas frihet. Du missade troligen att Kd anser Svenskt medlemskap var något fint och värt att kämpa för. Inte en gratislott som dyker upp i flingpaketet. Kd vill ha tillfälliga uppehållstillstånd just för att poängtera "att medlemskap är inte gratis". Det har ingenting med att begränsa invandringen att göra,utan mer som en signal att "välkommen hit - men vi kommer ställa krav på dig" Jag tycker det är rätt. Lövén m.fl. skyddar en dålig invandringspolitik och den kommer ställa till stora problem. Att bjuda in till diskussion om hur man ska lackerad om bilen blir ju ointressant om motorn skurit och ratten fattas (åter igen en afforism). Släpp invandringen fri och rikta alla resurser på att få in dom som kommer i vårt samhälle. Bygg bostäder, skapa statliga jobb, utbilda massivt. Och gör det direkt - om ett år är det för aent | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 11:42 | |
![]() | Jaha, en aforism säger du. Som av en händelse kom jag på att jag kan en sådan. "Bara för att jag alltid vet allt bättre än alla andra, så är jag väl ingen besserwisser?!" Fantastiskt att du förmodligen är den enda som inte är blind för andras åsikter trots dina egna politiska åsikter. Du klarar inte av att hålla dig till sakfrågor trots att du hela tiden hävdar att man ska hålla sig till just det. Finns det någon aforism för ett sånt beteende? | |
Gonno | 2015-10-12 11:49 | |
![]() | Koviks Menar du att dina ögon inte är blå för att just du är helt objektiv? Menar du att vi ska sätta upp taggtråd vid gränsen? Menar du att vi ska öppna gränserna helt? Menar du att vi ska vägra minderåriga tak över huvudet? Menar du att vi ska ha fri invandring men att de inte ska ha samma rättigheter som oss "svennar"? sjukvård? skola? Menar du att vår neutralitetspolitik som hållit oss undanför krig i 200 år inte varit lyckad? Menar du att när vi får en större konflikt (värdskrig du vet) med NATO flyg och trupper på svensk mark så blir vi inte ett strategiskt mål för Ryssland? KD populism | |
ingson | 2015-10-12 12:20 | |
![]() | Orsaken till att ogenomtänkt svensk asylpolitik ännu inte kollapsat helt är ungersk taggtråd Ungefär så En vass tänkvärd one-liner | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 12:32 | |
![]() | ingson. Ja, men varför använder hon den? Vad skulle hon göra? Vad skulle Löfven kunna göra just nu mer än vad han gör? Vad har hon att komma med? Tillfällig asyl ska det hjälpa? Man bör väl ha något bättre att komma med innan man slänger floskler ikring sig? Det var just svar på dessa frågor jag ville ha. Det var därför jag skrev att det räcker inte med att det lät bra. | |
ingson | 2015-10-12 12:39 | |
![]() | Bra skrivet Nora, instämmer | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 12:51 | |
![]() | Är det någon mer än jag som undrade varför "flickorna" (ja, de lät lika barnsliga som småflickor gör) flera gånger intensivt propsade på att Löfven hånflinande? Någon förståsigpåare på radion kallade det för härskarteknik. Intressant tycker jag. (Intressant men larvigt) | |
Nora1 - Ej medlem längre | 2015-10-12 12:52 | |
![]() | Larvigt av flickorna menar jag då. | |
kovikstippen | 2015-10-12 13:17 | |
![]() | Gonno. Nej.tyvärr inte Nej Ja Nej Nej Ja Nej Du anser alla vara pupulister som inte tycker som du | |