Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 75 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2008-09-23 12:51 | |
![]() | Ja, jag vet att det är så och jag vet att spelarna inte väljer att spela dåligt, men när det ser ut som det gör på planen och har gjort åtminstone hela den här säsongen (och mestadels förra också...), känner man inte själv att det är något som är fel? Vi har spelare av ganska hög klass på alla positioner ändå spelar vi skit och pannkaka och skapar ingenting. Är det bara supportrarna som ser detta? Annars kan man ju undra varför det inte händer något. Och ser man inte det varken från tränarhåll, styrelsehåll eller spelarhåll då vette sjutton om man ska ha med fotboll att göra öht. | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-23 13:02 | |
![]() | Sen har ni haft ganska många skadade spelare under säsongen också, vilket påverkat mycket. Men hade jag hejat på dif hade jag velat ha bort tränarduon (vilket du är inne på). De verkar ganska inkompetenta och fantasilösa. | |
| Maizena | 2008-09-23 13:10 | |
![]() | Raset började runt Em-uppehållet. Efter det har vi minnst sagt spelat medioker fotboll. Men vad ska vi göra då....lägga oss ner och självdö och bara ge fan i att stötta när det går knackigt? (förstår att du kommer stötta oavsett) Jag förstår JK att du liksom jag är en hängiven suppoter och i dagar som dessa behövs vi. Och vad det gäller tränare och styrelser hit och dit så vet du ju att det både snackas en hel del + att det börjat röra på sig i styrelsen oxå. Se detta som en mellansäsong som varit jobbig både inom organisationen och sportsligt. Dessutom tror jag att våra nyförvärv kommer göra sig mer rättvisa nästa säsong då vi kan börja på ny kula. Det finns en viktig match kvar och den är imorgon. Då ska vi suppotrar liksom förhoppningsvis spelarna vissa vilka som regerar i sthlm. Tagga istället för att deppa..... DIF ALLTID-OAVSETT | |
| Maizena | 2008-09-23 13:16 | |
![]() | Skulle förvåna mig oerhört om det inte kommer nya tränare nästa säsong......... | |
| strataeast - Ej medlem längre | 2008-09-23 13:21 | |
![]() | Magnus Pehrsson kanske? Han har ju gjort ett bra jobb i gais. | |
| Palini | 2008-09-23 13:46 | |
![]() | Maizena... Jo, jag gillar att återkomma till ämnen som jag tycker är extremt jobbiga. Det låter ju fullt logiskt...inte. Jag har inga problem att jiddra om att vi torskade med 9-1. Ska man torska, kan man lika bra göra det stort. Att skryta är däremot inte riktigt min grej, även om du har en poäng att vi Bajare inte har så mycket att skyta om. =) Men den dagen då Hammarby skulle få för sig att bli Karlsson på taket dumdryga a la Djurgården och börjar kalla sig för "Stockholms stolthet" eller "steget före", "lite finare, lite bättre" etc. är den dagen jag slutar heja på Hammarby. Så äckligt skryt överlåter jag till er gårdare, det är ni ju så mycket bättre på. Ganska överlägsna faktiskt. Se där, alltid nåt ni är bäst på, grattis. =) | |
| Palini | 2008-09-23 14:08 | |
![]() | Hårddrar eller inte... Det är ju precis det som sker, förutom att man skjuter in raketer istället för pistolskott. Självklart måste SVFF markera, men frågan är vad konsekvenserna blir? Det blev ju nästan fullt slagsmål i bajenklacken nu senast. Är det bättre? Är det det man vill ha? Det är i alla fall vad jag tror blir konsekvenserna med kollektiv bestraffning och bestraffning av de helt oskyldiga klubbarna. Och det snackas om helt tomma läktare, och då drabbas ju även supportrarna till det laget man möter. Vad har de stackarna gjort för fel då? Vad vill man egentligen markera med det?? Ta t.ex en kille som tänder en bengal under en match. Klubben får automatiskt böter, men vad händer med killen som tänder bengalen, får han nåt straff? Han blir i bästa fall utslängd från just den matchen, förmodligen inte ens det, utöver det händer inte ett skit. Men det största felet SVFF gör, är ju att man är totalt inkonsekventa vad gäller straffen för såna här händelser. Man bryter matcher ibland när det slängs in saker, ibland inte. Man återupptar matcher ibland, ibland inte, etc... Det skapar bara ännu mer agg och osämja mellan de olika supportergrupperna. Jag börjar faktiskt tro att SVFF vill att det ska bli bråk och oroligheter på läktarna... På derbyt sitter jag på östra som vanligt. | |
| Maizena | 2008-09-23 14:12 | |
![]() | Palini: Du disskuterar på en fjortonårings nivå.....Vet din pappa om att du använder hans bild som avatar? DIF LITE FINARE-LITE BÄTTRE | |
| Maizena | 2008-09-23 14:14 | |
![]() | Magnus Pehrsson är nog välkommen bland de flesta Djurgårdarna. Har tyvärr hört att det inte är aktuellt från hans sida.... | |
| Palini | 2008-09-23 14:24 | |
![]() | Maizena.... Tog argumenten slut nu? Säg nåt moget om Hammarby och knark igen då. Jag har inte diskuterat nånting med dig, bara jiddrat. Det var du som la dig i diskussionen. Den som ger sig in i leken får leken tåla... ;) | |
| Maizena | 2008-09-23 14:36 | |
![]() | Men om du jämför din nivå med andra vettiga inlägg här som t.ex may så ser du att nivån sjönk betydligt. Bajen kommer alltid ha komplex för att de är lillebror och det kan visa sig på olika sätt, eller hur. Jag är ledsen Palini men jag orkar inte disskutera dina dagisproblem utan disskuterar hellre med de som tillfört ngt till tråden som du dessvärre inte lyckats med. Jag ber om ursäkt att jag sjönk till din nivå..... Jag har inte diskuterat nånting med dig, bara jiddrat. Det var du som la dig i diskussionen....Vilken disskusion.....du har ju bara jiddrat? | |
| Maybach | 2008-09-23 14:59 | |
![]() | Men snälla palini (och maizena) släpp den där skitdiskussionen nu. Hur orkar ni? Håller för övrigt med om allt Miss Jk skrev på förra sidan. Skulle inte vara glad om det var Bajen det gällde med stryelsen osv. | |
| NightRanger - Ej medlem längre | 2008-09-23 15:08 | |
![]() | anpropå vinna sm guld på dommartababr det var precis det ifk gjorde förra året när domarn dömde mål och bollen va inte inte och ifk vann me 1-0 kommer inte ihåg laget elelr vilken omgång men nära slutet var det av allsvenskan | |
| Maizena | 2008-09-23 15:15 | |
![]() | Sorry....det är nedlagt ;) | |
| Palini | 2008-09-23 17:53 | |
![]() | Kära Maizena, du la dig i diskussionen med daner om bl.a. sno/låna ramsor och SVFF:s straffpolicy och så gav vi varandra några gliringar. Vissa kan ta det, andra inte. Det var den diskussionen jag menade. Med DIG har jag bara jiddrat. | |
| Miss_jk | 2008-09-23 21:21 | |
![]() | Maizena, tyvärr är det ju inte bara efter EM-uppehållet det sett ut så här, utan i princip hela förra säsongen och hela denna. Förra året brötade vi oss igenom allsvenskan och på något helt sjukt sätt så krigade vi om silvret in i det sista. Det berodde definitivt inte på att vi spelade bra fotboll utan att vi hade en jäkla tur att lyckas få in bollarna helt enkelt. I år lyckas vi inte ens med det och nästan alla spelare har sänkt sig flera snäpp. Tyvärr. Något är väldigt fel i DIF just nu. | |
| Maybach | 2008-09-23 21:49 | |
![]() | Åh vilken tung förlust mot Elfsborg idag. Efter första kvart, tjugo minuter så var det nog 95-5 i bollinnehav till Ellos och efter det hyfsat jämnt fast med hemmaövertag. Sen kom självmålet väldigt olägligt, dock så var Bajen absolut bättre sista halvtimmen och skapade faktiskt många målchanser. Erkan missade ett drömläge och Gaete (bäst i HIF) ett i slutminutrarna efter att Charlie snurrfintade bort FEM elfsborglirare. Och varför sopan Maic Sema fick spela 90 minuter är totalt ofattbart, skärpning Tony! Lika jobbig som den fenomenalt usla kommentatorn var boråsklacken. Andra sidan är ni klara ibland, men annars bara en trumma på tomgång. Djurens vänner - Solna ajk slutar 1-1! | |
| skogstorparn | 2008-09-23 22:02 | |
![]() | tung, men ack så väntad,maybach..kanske slödderstadion borde satsa på konståkning/hästhoppning/ brottning eller andra bedömningssporter,då hade ni nog haft flera sm guld varje år.. | |
| Miss_jk | 2008-09-23 22:14 | |
![]() | "...men annars bara en trumma på tomgång." ALLA klackar med trumma låter som att de går på tomgång. Vi kan sjunga utan trumma! | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-09-23 22:45 | |
![]() | Skogstorparen: Kanske så att bonnalagen skulle börja med traktorpulling så att ni får lite folk på läktarna. Hur det nu kommer sig att ni vill se folk ha sex med traktorer? | |