Spelrum
Giraffen | 38 |
Krokodilen | 2 |
Elefanten | 2 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 30 |
Inloggade | 72 |
Mobilspel
Pågående | 20 458 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:11 | |
![]() | Ja, jag syftade mer på le-lous inlägg :) | |
lisatheman | 2008-06-09 22:12 | |
![]() | okidoki | |
lisatheman | 2008-06-09 22:22 | |
![]() | vann vi nu? | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:22 | |
![]() | En del grisar är mer lockande än en del hundar :) | |
lisatheman | 2008-06-09 22:25 | |
![]() | håller med. framför allt mer lockande än vissa människor.. | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:26 | |
![]() | Ja, det också, absolut. | |
Minta | 2008-06-09 22:26 | |
![]() | Det är inte frågan om att ha hundar i maten eller vilt springande omkring, det vill man inte att barn heller ska göra. Bara att hundarna ska kunna finnas omkring sina ägare. | |
Minta | 2008-06-09 22:28 | |
![]() | Eftersom hundar ingår i många människors liv som en del av deras liv, kan väl andra respektera och acceptera det? Att man låter hunden få finnas och vara med på ett utekafåe och uterestaurang t ex innebär väl inte att de flaxar vilt omkring eller kastar sig i maten? | |
le-lou | 2008-06-09 22:30 | |
![]() | jag jämför inte rökningens skador på människan med hundar på drift. Jag sätter mer begreppet respekt för andra människor på pränt bara, inget annat. Och ska man leva i ett samhälle så bör man visa sina medmänniskor just det. Jag vill varken förbjuda Knut att röka eller Kerstin att ha hund eller nåt annat, men Knut kan gå 10 meter i från med cigaretten och Kerstin kan hålla sin hund kopplad. Varför: För rökning är skadligt. Även om rökningen inte är skadlig så luktar den illa. Även om den inte luktade illa så kan glöden faktiskt fara åt mitt håll, fastna i håret och jag skulle faktiskt kunna börja brinna.. Varför: För jag är rädd för hundar. Även om jag inte vore det, så är min lillebror allergisk. Även om han inte vore det, så vill jag inte riskera att hunden får ett flipp och biter mig....man kan ju dra det hur långt som helst. Varför ska man egentligen behöva komma med argumenten för detta? Duger inte min grannes NEJ till att få katten in genom sitt öppna köksfönster som duglig orsak till att jag ska hålla katten inomhus? katten förstöra inredningen hos honom för 100.000 kronor för att det ska vara legitimt att gå med på att ha koll på kattskrället? Borde det inte räcka med att säga att det är du som har valt ditt husdjur, inte jag? Du har valt att röka, inte jag? | |
Minta | 2008-06-09 22:30 | |
![]() | Tänk om alla djur sprang lösa är ett dåligt argument, lika dåligt som tänk om alla skulle göra så! Vi har i allmänhet katter och hundar som husdjur och de har funnits som husdjur i 200 000 år! | |
Minta | 2008-06-09 22:33 | |
![]() | Jag förstår inte dessa problem egentligen. Jag har levt ganska länge och har aldrig råkat illa ut på grund av en hund eller en katt som någon annan ägt. Aldrig tillstymmelse till olägenhet ens. Om hundar och katter vore farliga och otrevliga borde jag har upplevt åtminstone något i närheten av det. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:33 | |
![]() | *håller med le-lou* | |
le-lou | 2008-06-09 22:33 | |
![]() | Minta - ja och ? I 200 000 år har ju inte samhällen varit så tätbefolkade som de är nu heller. Vi lever oerhört tätt inpå varandra idag jämfört med bara 50 år sedan, och för att underlätta för ALLA, så ska väl vi alla visa hänsyn, right? | |
Minta | 2008-06-09 22:34 | |
![]() | Jo, det handlar bara om vad som är hänsyn. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:36 | |
![]() | Jag tycker folk borde ta hänsyn till mig om de har valt att bo i tätbebyggt område men inte vill märka av sina grannar. | |
le-lou | 2008-06-09 22:37 | |
![]() | minta - snälla, det handlar inte om katter eller hunder, om de är farliga eller otrevliga. Du kanske gillar röda tröjor bättre än blå. Det har väl med att inte alla gillar eller måste gilla djur, hundar, katter whatever. Och det ska de väl få göra utan att behöva dra till med liknande löjliga argument jag körde med i mitt förra inlägg? Jag gillar inte katter. Punkt. Varför, hur det blev så osv är egentligen helt ointressant. Det intressanta är om den åsikten respekteras tillräckligt av min granne, att han ser till att hans katt inte tar sig in i min lägenhet. /jag har själv katt. Men ett ex. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:39 | |
![]() | Vad händer när vi bor tätt inpå varandra? Jo, vi kommer märka att våra grannar har massa intressen och vanor vi inte visste om. Så vad göra? Acceptera faktum eller förbjuda det mesta? | |
Pg up - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:40 | |
![]() | Oavsett om man gillar katter eller inte så ska väl inte ens katt springa in till grannen? Lite koll får man ju ha. Även fast jag gillar djur så skulle inte jag vilja att något vilt främmande fyrbenta kompis kom på besök genom min balkongdörr när som helst och hur som helst. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-09 22:41 | |
![]() | "Även fast jag gillar djur så skulle inte jag vilja att något vilt främmande fyrbenta kompis kom på besök genom min balkongdörr när som helst och hur som helst." Sant. | |
Minta | 2008-06-09 22:42 | |
![]() | Håller absolut med upa. Jag förstår att vissa inte gillar hundar och katter. Men jag måste inte acceptera att begränsa mitt och min hunds liv för det så länge jag visar normal hänsyn. | |