Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 779 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Maradona1986 | 2008-06-22 19:26 | |
![]() | Tommy Svensson var fantastisk, men han lyckades inte med föryngringen i rätt tid, så efter framgångarna 92 och 94 missade vi både EM 96 och VM 98. Om Lagerbäck känner att han vill och orka börja om, med delvis nya spelare, så är han fortfarande min favorit. Om inte, så måste vi få in något nytt. Men kom inte med namn som Glenn Strömberg. Han har aldrig tränat ett fotbollslag. Han är inte topp 100 på min lista. Hasse Backe, Erik Hamren, Nanne Bergstrand eller de yngre namnen Stefan Rehn och Roland Nilsson är mycket mer realistiskt. Men som sagt, Lasse har mitt förtroende om han bara vill och orkar själv | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:27 | |
![]() | Håller med Palini, nån sa att han var trött på att Sverige aldrig går riktigt långt i ett mästerskap, vad kan man kräva egentligen? Vi är ju inte Brasilien, innan Söderbergs tid var det en bedrift att ens ta sig till ett EM/VM-slutspel. Sen vet man ju inte hur någon annan förbundskapten hade klarat sig, men jag tror Lagerbäck har gjort det nästan så bra som det går. Vore dock intressant att se någon "världstränare" som Hiddink eller Svennis ta över det svenska landslaget för att se vad effekten skulle bli av en förmodad ny spelstil. Skulle vilja få in Källström också och ge honom chansen som startspelare under kvalet, så fort han blir trygg i landslaget tror jag han kommer prestera bättre än han hittills gjort. Stoor tror jag är given istället för Alexandersson nu. Det är positivt med en ny, fräsch kraft på ytterbacken. Jag hoppas nog ändå på en ny förbundskapten fast jag egentligen hejar på Lagerbäck, vore kul att se förändringen. | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:34 | |
![]() | Maradona1986: Hur imbecill är du...?? Glenn Strömberg KAN fotboll bättre än ngn annan, sen att han inte tränat ngt lag e en sak, men hur svårt e det att TRÄNA ett lag om man VET hur man ska göra, hur man vet hur man vill ha det, hur man lägger upp strategi osv... Man drar riktlinjer, sen tränar man efter det, o med den erfarenheten Glenn har så skulle han inte göra sämre än ngn annan tränare i Sverige..tvärtom!!! | |
| bussig | 2008-06-22 19:39 | |
![]() | Jag har för mig att Holland gjorde sina tre byten redan efter 55 minuter i matchen mot Ryssland. Hjälpte det dem ifrån att bli totalt utspelade i 30 minuter under förlängningen? Det finns en enorm övertro på att man kan förbättra laget genom att byta in spelare som rimligen borde vara sämre än den som redan är på plan (annars hade de väl startat matchen från början?) eller genom att byta ut trötta spelare och få in "fräscha" ben. Visst, man kan göra vissa taktiska byten som t.ex. byta in en defensiv spelare mot en mer offensiv, men den totala effekten är nog marginell. Särskilt när man blir totalt utspelad av ett lag som är mycket bättre redan från första minuten... | |
| elPatron - Ej medlem längre | 2008-06-22 19:43 | |
![]() | spelar det ngn roll hur/varför Holland torskade?? Tråden är Avgå Lagerbäck...??? Eller e ja ute o cyklar nu emman? | |
| Elmis | 2008-06-22 19:56 | |
![]() | Jona och Palini mfl. Ni vet väl om att det var 24 nationer med i 1994-VM och 32 st i 1998-VM och har varit det sen dess. EM utökades från 8 lag 1992 till 16 lag 1996 och har varit det sen dess. Alltså. Det var mycket svårare att ta sig till mästerskap förr. Så nåt mirakel nu är det fan inte. Säger som jag sa tidigare. Vi har haft lätta kvalgrupper under Lagerbäcks tid. Att vi sen sällan torskar poäng mot blåbär eller halvblåbär har berott mkt på vårt disciplinerade försvarsspel. Men det har ju börjat fallera nu så snart kanske vi inte håller Ungern, Nordirland eller Slovakien bakom oss heller... Att tro vi ska gå riktigt långt är väl i och för sig inte realistiskt att tro och det vet jag inte om så många har trott heller, men nog fan kan vi prestera bättre och intressantare fotboll än den gå-variant vi de senaste åren visar upp? Och nog ska väl proffsen orka i 90 minuter? Det är väl ändå ett krav. | |
| Maradona1986 | 2008-06-22 19:57 | |
![]() | elPatron; vet inte hur mycket fotboll du förstår, men det är en väldig skillnad mellan att vara spelare på högsta nivå + expertkommentator och att vara tränare. Klart att Glenn är kunnig, men jag vill inte ge det främsta jobbet inom svensk fotboll till en nybörjare. Hans namn är ett löjligt opportunistiskt förslag. Jag kan förstå tanken med att ha en förbundskapten som (till skillnad från Lagerbäck) varit med där själv. Men i sådana fall har vi namn som Roland Nilsson eller Stefan Rehn som har bra mycket mer erfarenhet som tränare och med säkerhet samma fotbollskunnande. Om det är den erfarenheten man är ute efter så har vi det redan idag för övrigt. Roland Andersson spelade VM (78) och Europacupfinal (79) som aktiv, så han vet nog vad som gäller på den nivån. | |
| Snoosy | 2008-06-23 00:11 | |
![]() | Klart Lagerbäck ska avgå. Han har inte lyckats med mycket under sin sk ''karriär'' Att ta sig till mästerskapen räcker inte. man måste se till att visa lite mer än så, för att kalla sig en bra tränare.. Baxter är en bra tränare. In med Stuart!! | |
| Palini | 2008-06-23 08:59 | |
![]() | Elmis, jovisst är det så, och självklart har det hjälpt oss men det hindrar inte att ett flertal s.k. stornationer har missat både EM och VM under dessa år. Och det är inte alltid så lätt att åka till Långtbortistan och hämta hem tre poäng, även mot dina s.k. "lätta" motståndare... Det där med lätta motståndare hör ju också ihop med hur man sköter sig i kvalet. Är man duktig i kvalet, så får man ju en lättare lottning nästa gång det beger sig. Här har Lagerbäck få om ens några övermän. Och precis som i handbollen, där framgångar för med sig lätta kvalificeringar, så blir allt mycket svårare när man väl "ramlar ur" systemet. Men Lagerbäck är en klok man och ver mycket väl hur viktiga dessa kvalgrupper är, även mot "lätta" motståndare. | |
| Palini | 2008-06-23 09:11 | |
![]() | Tog argumenten slut där nu, elPatron? =) Lagerbäck får ju väldigt mycket kritik bl.a. för att han gör för sena byten, vilket man inte kan beskylla Van Basten för, men det hjälpte ju föga i Hollands fall, så varför skulle det ha hjälpt i Sveriges fall? Varför det nu skulle hjälpa överhuvudtaget att byta in sämre spelare... | |
| Snurt | 2008-06-23 10:10 | |
![]() | Jag köljer inte politik så jag ska bara uttala mig en gång: hmm | |
| Elmis | 2008-06-23 16:10 | |
![]() | Balanserade byten ska det vara. Varken för sena eller för tidiga. | |
| Elmis | 2008-06-23 16:11 | |
![]() | Så många stornationer har inte missat VM/EM under dessa år. Ge mig gärna statistik... | |
| smörbit | 2008-06-23 18:18 | |
![]() | Nä han har pricerat ett bra arbete.. försök själva vet ja | |
| Elmis | 2008-06-23 18:26 | |
![]() | Ooh, dagiskommentaren "försök själva" dök upp. :D | |
| smörbit | 2008-06-23 18:53 | |
![]() | Ja det är ju du som sitter i sandlådan och gräver ner dig | |
| tomjo70 | 2008-06-23 19:06 | |
![]() | Va less man kan bli på folk!! By ut spelare!! Föryngra!! Byt ut förbundskapten!! Byt landslag....hit o dit eller upp o ner eller höger o vänster. Fråga er istället vad som är alternativen till ett hyfsat landslag som vi har idag. Yngre spelare??? VEM??? Som 'är bättrre än de som spelade i EM?! Jag kan inte se någon som saknades i truppen i alla fall. Är väl bara o se hur det gått för vårat U21 landslag så kan ni nog tänka er var Svergi befinner sig om 5 år. INTE kommer vi att göra om -94 då i alla fall. Nej, jag tror att det bara är att inse att vi kommer att vara ett medelmåttigt landslag som ska vara glada om vi kvalificerar oss för EM eller VM de närmaste åren. Kanske nästa VM kan bli hyfsat om Lagerbäck håller kvar i stommen då oxå. Byta ut o föryngra en massa spelare, tror jag bara betyder att Sverige får följa VM i soffan istället för på plats. Förbundskapten?!? Vad är altenartivet till Lagerbäck?? Strömberg?! Hmmm....knappast. Har han ens tränarutb som krävs??? Roland Nillson?! Vad har han åstadkommit i sina klubblag??? Torbjön Nillson?! Inte heller han har väl någon lysande meritlista va?! Nej....kontentan av det jag menar är att vi ska nog vara glada över Lagerbäck. Tycker han gör ett hyfsat jobb trots allt som tar oss till EM och VM. Går vi till kvarten ibland så är jag faktiskt glad. O spelare får gärna vara kvar. Även om jag inte är jätte förtjust i varken H. Larson, Zlatan, eller "sidled" Men Marcus Berg får gärna vara med i truppen o s"se o lära" under kvalet som kommer. | |
| Demoex | 2008-06-24 00:03 | |
![]() | En fotbollstråd :-) Håller med alla som vill att Lagerbeck bör avgå som tränare...finns flera anledningar, men om man tar Sverig till 5 raka EM/VM genom att vinna mot blåbärsnationer fobollsmässigt sett och sen få storsmisk då borde man själv se att det är något fel i ledarskap eller truppen. Kan vara lite av varje också. En annan anledning är att han har varit tränare ett bra tag och det är nog dags för en allmän föryngring på både tränar och spelarsidan. | |
| Moc | 2008-06-24 00:47 | |
![]() | 47 (?) länder i Europa och Sverige har under Lagerbäcks ledning tagit sig till både EM och VM flera gånger. Det är BRA gjort av ett land där fotbollsplanerna är täckta av äcklig snö och is halva året. Tycker ni svenskar ska vara nöjda! Länge sedan jag såg mitt kära Norge i ett mästerskap. Kanske kan vi få L över dit om Sverige inte vill ha honom? | |
| alapet_torsk - Ej medlem längre | 2008-06-24 01:14 | |
![]() | haha smörbit va kass hahaha vadå försök själva det sa man faktiskt i dagis. omg skäms det är du som ska gräva ner dig... | |